przez Adrian123 » 15 lip 2014, o 09:15
Montowałem od A do Z climatronic w moim aucie. Fabrycznie samochód miał wyłącznik termiczny na dwie żyły a po wymianie był już wyłącznik trzy- żyłowy i nowy sterownik wentylatorów. Faktycznie sterownik załącza wentylatory dzięki temu na potrzeby silnika (tak jak to było do tej pory) plus dodatkowo w tej chwili na potrzeby klimatyzacji, (bez tego klimatyzacja prawdopodobnie w ogóle by nie odpaliła). Według oryginalnych schematów były też wersje z montażem wyłącznika w termostat ale to były inne silniki niż ADZ (ja mam ADZ). Zmierzam do tego że trzecia żyła jest silnie powiązana z klimą, przynajmniej w moim aucie, a czy w innych samochodach (bez klimy ale z innymi silnikami) była wykorzystywana do czegoś innego, tego powiedzieć nie potrafię aczkolwiek według mnie raczej nie ponieważ te trzy żyły lecą do sterownika wentylatorów (po drodze łączą się z aku i masą) a od niego z pozostałym sterowaniem (żyły od czujnika ciśnienia, czujników temp, sterowania sprzęgła kompresora i żyła sygnałowa klima-ECU) do climaboxu pod deską i dopiero pośrednio łączą się z instalacją elektryczną samochodu.
Znam tą wiązkę na pamięć.
Oj tam oj tam, Vento to też golf... tylko sedan