problem klimatyzacji

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

problem klimatyzacji

Postprzez phoenix112 » 4 cze 2014, o 22:24

Witam.
Wczoraj odwiedziłem mechanika aby nabić klimatyzację, sprawdził gaz, wszystko w porządku, przy odbiorze sprawdziłem, klima jest. dzisiaj rano sprawdziłem czy działa i działała ok. ale jak wracałem z domu i chciałem załączyć to niestety ale przestała działać, tzn nie włączyła się wogóle, próbowałem włączać ją kilka razy ale bez skutku, nawet na postoju. Dowiedziałem się że padnięty został włącznik termiczny klimatyzacji. chodzi mi o to że nie wiem gdzie go szukać.
Poradzicie?
phoenix112
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 cze 2014, o 22:19
Lokalizacja: Biała Podlaska

problem klimatyzacji

 

Postprzez slavwek.ie » 6 cze 2014, o 13:11

ETKA mówi w ten sposób:
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez Adrian123 » 12 lip 2014, o 10:18

U mnie włącznik termiczny klimy jest w chłodnicy, jak spojrzysz pod maskę to po prawej stronie chłodnicy (prowadzą do niego trzy żyły jeżeli są dwie żyły to jest to zwykły wyłącznik termiczny od wiatraków bez sterowania klimy i wtedy wyłącznik klimy masz gdzie indziej), wiem że występują też wbudowane w termostat zależy jaka wersja, jeżeli w termostacie masz dwa włączniki to z pewnością jeden jest od klimy.
Oj tam oj tam, Vento to też golf... tylko sedan :)
Adrian123
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 12 lip 2014, o 08:54
Lokalizacja: Mrągowo

Postprzez pablomed » 15 lip 2014, o 00:09

Adrian123, Pasje więcej wiedzieć zanim zaczniesz radzić. Na trzy żyły bo są dwa biegi i każdy prawie golf 3 ma taki niezależnie od klimy
phoenix112, dowiedz się więcej, jest czujnik temperatury powietrza na ECE, czujnik ciśnienia i prędzej on zadziałał jeśli zapodano za dużo lub za mało czynnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Adrian123 » 15 lip 2014, o 09:15

Montowałem od A do Z climatronic w moim aucie. Fabrycznie samochód miał wyłącznik termiczny na dwie żyły a po wymianie był już wyłącznik trzy- żyłowy i nowy sterownik wentylatorów. Faktycznie sterownik załącza wentylatory dzięki temu na potrzeby silnika (tak jak to było do tej pory) plus dodatkowo w tej chwili na potrzeby klimatyzacji, (bez tego klimatyzacja prawdopodobnie w ogóle by nie odpaliła). Według oryginalnych schematów były też wersje z montażem wyłącznika w termostat ale to były inne silniki niż ADZ (ja mam ADZ). Zmierzam do tego że trzecia żyła jest silnie powiązana z klimą, przynajmniej w moim aucie, a czy w innych samochodach (bez klimy ale z innymi silnikami) była wykorzystywana do czegoś innego, tego powiedzieć nie potrafię aczkolwiek według mnie raczej nie ponieważ te trzy żyły lecą do sterownika wentylatorów (po drodze łączą się z aku i masą) a od niego z pozostałym sterowaniem (żyły od czujnika ciśnienia, czujników temp, sterowania sprzęgła kompresora i żyła sygnałowa klima-ECU) do climaboxu pod deską i dopiero pośrednio łączą się z instalacją elektryczną samochodu.
Znam tą wiązkę na pamięć.
Oj tam oj tam, Vento to też golf... tylko sedan :)
Adrian123
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 12 lip 2014, o 08:54
Lokalizacja: Mrągowo


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości