Problem z AirCondition:( co jest przyczyną?

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Postprzez miś fazi » 29 wrz 2009, o 21:37

NORM

[ Dodano: 2009-09-29, 21:38 ]
i pokrętło nawiewu przynajmniej na 1 , bo inaczej nie włączysz

[ Dodano: 2009-09-29, 21:49 ]
Obrazek


tu masz bardzo fajny schemacik jak i co

[ Dodano: 2009-09-29, 21:51 ]
S514 włącza obieg zamknięty , to jest ten MAX a S515 włącza klimę czyli NORM niezależnie od S514
miś fazi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26 wrz 2009, o 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

 

Postprzez pablomed » 29 wrz 2009, o 23:34

miś fazi, nie zauważyłeś czasem że jak wciśniesz norm to max się wyłącza i na odwrót :) Nie masz racji, chcesz lepsze schematy po angielsku - poszukam i wkleję. Zresztą autor tematy napisał - działało i przestało. Poza tym siedzę teraz 10 metrów od GTI ze sprawną klimą manualną, nie wiem jak ty
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawel1990 » 30 wrz 2009, o 10:35

Jechałem w upalny dzień. wciskałem max, guzik łapał. obwódka się świeciła. wciskałem norm, gaslo Max i swieciła obwodka przy norm. Mam wrazenie ze klima działała przy wcisnietym max. a to powietrze co leciało z wł norm to nie bylo juz takie zimne... U mnie i norm i max załacza ten wiatrak, ja juz nie wiem co jest... :-/
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez pablomed » 30 wrz 2009, o 13:24

kotek_190, winny bedzie nie zam włącznik, tylko jego dalsze połączenie o ile pamiętam pod sterownik wentylatorów pod zbiorniczkiem, zerkne wieczorkiem na schamaty. Po prostu max nie załącza klimy a powinien tak samo jak norm, plus ten elektrozawór od klapki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez miś fazi » 30 wrz 2009, o 15:45

poczekajcie , bo się pogubimy , obwódka się świeci w wyłączniku jak jest wciśnięty , ok zgoda , bo to właśnie sygnalizuje załączenie , ale ja już zakładam trzecią klimę , u siebie tak samo zakładałem od podstaw , i w żadnej klawisz ze strzałka lub z napisem MAX nie włączał klimy , tylko elektrozawoerek , bo jaki był by sens takiego rozwiązania , klawisz z napisem MAX steruje klapka obiegu zamkniętego , to jest to samo co w aucie bez klimy , tylko tam jest dodatkowa linka i pokrętło ma dodatkowy zakres , schemat dałem najprostszy , ale mam tak samo inne bardziej szczegółowe , i tam tak samo nie ma powiązania klawisza MAX z włączeniem klimy , a co do tego że jak masz wciśnięte MAX to lepiej chłodzi , bo powietrze jest brane tylko ze środka auta i chłodzenie jest bardziej skuteczne , teraz jak napisaliście mi że MAX Wam włącza klimę , to już zgłupiałem całkowicie

[ Dodano: 2009-09-30, 15:59 ]
Obrazek

[ Dodano: 2009-09-30, 16:03 ]
Obrazek

muszę Panowie przyznać że teraz to zaskoczyliście mnie , tu są schemaciki szczegółowe sterowania klimą i na sterowniku i na przekaźniku , ale w żadnym nie widzę powiązania klawisza MAX z włączaniem klimy teraz to już :zalamany:
miś fazi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26 wrz 2009, o 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez pawel1990 » 30 wrz 2009, o 16:28

Aha czyli wszystko jasne. to w takim razie nie moge właczyc obwodu zamknietgo :-) dlaczego?
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez miś fazi » 30 wrz 2009, o 16:47

najlepiej jak wsadzisz rękę za wentylator w środku auta , po stronie pasażera i włączając obieg zamknięty zobaczysz czy klapka się podnosi , a po wyłączeniu opada , włączyć nie dajesz rady bo albo zaworek elektromagnetyczny jest uszkodzony , albo sterowanie nim , najpierw jednak zobacz czy klapka chodzi
miś fazi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26 wrz 2009, o 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez pablomed » 1 paź 2009, o 19:11

oba włączniki puszczają prąd na ten sam kabel błękitno biały a ten na sterownik klimy poprzez włączniki ciśnieniowy i temperaturowy, a dodatkowo MAX uruchamia zawór klapki. Wyraźnie widać budowe wenętrzną włącznika na drugim schemacie . I tu jest sprawa jasna. Niemniej nie mam pojęcia czemu MAX u kolegi się wyłącza po puszczeniu. Może to jest spowodowane uszkodzeniem elektrozaworu pod maską i propnuje sprawdzić go omomierzem czy nie spalnoy oraz sprawdzić czy dostaje zasilanie po przytrzymaniu max wciśniętego ( z pomoca kolegi)

[ Dodano: 2009-10-01, 19:15 ]
Może we włączniku jest zainstalowany jakiś elektromagnes który przytrzymuje włącznik włączony wtedy kiedy prąd płynie przez elektromagnes zaworu. Zresztą - idę sprawdzić co się stanie jak wypnę wtyk z elektrozaworu pod maską.

[ Dodano: 2009-10-01, 19:28 ]
Sprawdziłem, guzik z tego, po wyjęciu wtyczki elektrozaworu Max uruchamia normalnie klimę. Wysiadam z tym.

[ Dodano: 2009-10-01, 19:31 ]
kotek_190, ale jednak sprawdź ten zawór na wszelki wypadek, widzę że on nie w każdym roczniku jest, może są jakieś różnice konstrukcyjne, ja mam GTI z 93
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez miś fazi » 1 paź 2009, o 20:24

czyli u Ciebie włącznik max włącza klimę normalnie ? więc wyjaśnienie jest tylko jedno , są różnice rocznikowe , i nie ma innego wyjaśnienia

[ Dodano: 2009-10-01, 20:40 ]
tylko że w tych przyciskach nie ma nic innego , niż np. w wyłączniku ogrzewanej szyby , a świecenie obwódki to tylko rodzaj powiadomienia że przycisk włączony , nawet jak dane urządzenie nie działa to obwódka będzie świeciła , najwyraźniej jednak jakiś styk w tym przycisku , albo jest podpalony , albo odgięty

[ Dodano: 2009-10-01, 20:42 ]
lub pin we wtyczce jest luźny , i dla tego robi to samo na dwóch różnych wyłącznikach
miś fazi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26 wrz 2009, o 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez pablomed » 1 paź 2009, o 22:23

miś fazi napisał(a):lub pin we wtyczce jest luźny
to samo podejrzewam. I tak: max załącza mi klime i tak ma być, zapewniam
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawel1990 » 2 paź 2009, o 07:51

Dzisiaj nareszcie weekend i będe miał czas popatrzec...

[ Dodano: 2009-10-02, 07:56 ]
I powiedzcie mi jeszcze gdzie jest ten elektrozaworek od klapki i sama klapka? o których mówił pablomed? Najlepiej wrzućcie jakieś fotki... Będę wdzięczny
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez pablomed » 2 paź 2009, o 08:36

klapka jest wukładzie kanałów pod kokpitem, nie zobaczysz jej bez rozbierania. A elektrozaworek na sicanie grodziowej, za zbiorniczkiem płynu chłodniczego przymocowany. Nie pomylisz się, dochodzą mu dwie rurki podciśnieniowe i wtyczka od dołu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron