Silnik bardzo słaby i gaśnie na wolnych obrotach

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Silnik bardzo słaby i gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez wojtek111211 » 10 cze 2010, o 21:47

Witam. Zamontowałem klimę z golfa 1.8 do mojego 1.6 ABU. Przełożyłem wiązkę kabli, nagrzewnice, pas przedni i nabiłem klimę. Jednak że zimny silnik nie trzyma obrotów zaraz gaśnie. A gdy jest już ciepły to po włączeniu klimy chłodzi fajnie ale jest taki dużo słabszy i na wolnych obrotach gaśnie. Dodam jeszcze że wymieniłem czujnik temp. cieczy i mam bardzo wysokoą temp. cieczy nawet 110 stopni! Dodam że w aucie jest zamontowany gaz. Panowie co mam robić? Proszę o pomoc.
wojtek111211
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 maja 2010, o 22:15
Lokalizacja: Kalety

Silnik bardzo słaby i gaśnie na wolnych obrotach

 

Re: Silnik bardzo słaby i gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez krychol » 12 cze 2010, o 19:30

wojtek111211 napisał(a):Witam. Zamontowałem klimę z golfa 1.8 do mojego 1.6 ABU. Przełożyłem wiązkę kabli, nagrzewnice, pas przedni i nabiłem klimę. Jednak że zimny silnik nie trzyma obrotów zaraz gaśnie. A gdy jest już ciepły to po włączeniu klimy chłodzi fajnie ale jest taki dużo słabszy i na wolnych obrotach gaśnie. Dodam jeszcze że wymieniłem czujnik temp. cieczy i mam bardzo wysokoą temp. cieczy nawet 110 stopni! Dodam że w aucie jest zamontowany gaz. Panowie co mam robić? Proszę o pomoc.
Do klimatyzacji masz chlodnice z dwoma wiatrakami. Silnik jest dwu-biegowy i byc moze nie zalacza ci sie drugi bieg wentylatora i dlatego zaczyna ci sie przegrzewac. Jezeli chodzi o moc to u mnie w 1.8 po zalaczeniu klimy rowniez czuc spadek mocy. To jest norma w silnikach benzynowych o malych pojemnosciach.
Avatar użytkownika
krychol
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4 sie 2007, o 20:20
Lokalizacja: poznań

Postprzez pablomed » 13 cze 2010, o 11:39

spadek mocy musi być, im słabszy silnik tym bardzij odczuwalny.
Jeśli chodzi o przygasanie, zwykle układ klimy ma kabelek podpięty do sterwnika silnika, dzięki ktoremu sterownik podnosi obroty biegu jałowego po włączeniu klimy. Nie umiem ci powiedzieć czy sterownik twojego auta ma to wejście, ani jaki jest numer pinu w sterowniku, ale pod tym kątem szukaj.
Tak czy inaczej nawet bez tego kabelka silnik dzięki działaniu silnika krokowego powinien sobie z tym poradzić, a że sobie nie radzi to wiele rzczey do sprawdzenia jak TPS, silnik krokowy, sonda i szczelność dolotu. Podłączenie do Vaga by się przydało.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez wojtek111211 » 14 cze 2010, o 08:40

OK. Podłączyłem się do sterownika silnika i poskładałem na nowo cały monowtrysk. Jest już lepiej ale jeszcze silnik się trochę przydusza ale przynajmniej nie gaśnie! Po południu podłączę sie pod komputer i napisze jakie błędy wyskakują.
wojtek111211
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 maja 2010, o 22:15
Lokalizacja: Kalety


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość