Stały problem z dmuchawą...

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Stały problem z dmuchawą...

Postprzez Bolek III » 1 sty 2009, o 21:12

Witam. Jest to moim odwiecznym problemem ;).
Otóż po kupnie a dokładnie tydzień bo kupnie Golfa dmuchawa padła nie działało nic , wcześniej trybiła tylko predkośc czwarta. Wymieniłem panel na nowy , nic nie pomogło. Wkońcu poprowadziłem sobie prad do wiatraka i zrobiłem osobny włącznik no i działa mi to juz dwa meisiące ale chciałbym wkońcu to zrobicć.Sprawdzałem prąd i nie ma go ani na wtyczce podłączanej do paneli i ani na wtyczce podłączanej do tego jakiby przekażnika blisko wiatraka. Co sprawdzić ?
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Stały problem z dmuchawą...

 

Postprzez piotr0488 » 2 sty 2009, o 02:23

a sprawdz bezpiecznik nr 6 (seryjnie zolty 20 A), moze masz mniejszy i ci sie pali, jak bedzie spalony to wsadz 30 A
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bolek III » 2 sty 2009, o 12:50

Miałem 30 A ale był spalony , heh wsasdziłem nowy 30A i kurde wszystko działa tylko że na max prędkości. Ale jest popis bo działa z panelu juz. A jedną prędkośc chyba mam bo mam ten przekaźniczek czy jakoś tak spalony koło dmuchawy.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez Grzech GD » 6 sty 2009, o 16:56

mialem takie same objawy w mk2 sprawdz na wentylatorze a raczej w nim kostke gdzie wchodzi napiecie powinien tam byc kondensator lub opornik jezeli jest wymien na nowy i bedzie działalo na kazdym biegu koszt 30 groszy pozdrawiam :) :-P
Grzech GD
Grzech GD
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 13:33
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Bolek III » 6 sty 2009, o 20:04

A już z tą dmuchawą mam dośc , znowu sie zepsuła , bezpiecznik ok a napięcia wszędzie brak . Poodłączałem wszysttkie kable i połączyłem z aku do dmuchawy prąd na stałe z wyłacznikiem ON - OFF. Narazie mam tak itak jest zimno więc musi działac na maxa ale itak slabo dmucha. Jeśli ktoś wie to prosze o pomoc w pociągnięciu kabli do panelu dmuchawy no i z panelu do wentylatora żeby dzialało z każdego biegu. A wydaje mi sie że coś jest ni ak przy wentylatorze bo z jedynki nie ruszął z dwójki tez , z trójki ledwo a z czwórki po 30sekudach zaczynał działąć. Niewiem....
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez robercik » 7 sty 2009, o 12:56

musisz wymienic rezystor przy dmuchawie i juz po prostu jest padnietyi dziala tylko na 4 biegu,to jest duzy rezystor umieszzcony bliska dmuchawy i lutowanie go nic nie da,i dlatego masz takie objawy

[ Dodano: 2009-01-07, 11:59 ]
do niego jest podpieta kostka z przewodami,a jest wpuszczony w kanal przebiegu powietrza z dmuchawy bo jest chlodzony powietrzem gdyz na 1 2 3 biegu sie grzeje
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez kruchy_ » 7 sty 2009, o 14:37

Grzech GD napisał(a):mialem takie same objawy w mk2 sprawdz na wentylatorze a raczej w nim kostke gdzie wchodzi napiecie


racja... padlo zabespieczenie silnika dmuchawy... mozna to zmostkowac, zeby zabesp. nie kupowac
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Zico63 » 7 sty 2009, o 15:51

To nie jest zabezpieczenie ale rezystor regulujący prędkość. Zmostkowanie nic nie da: będzie jedna, najwyższa szybkość. By mieć 4 prędkości konieczny jest nowy rezystor.
"Niechętne" ruszanie dmuchawy może też być powodowane brudnym komutatorem silniczka, taki pierścień z nacięciami po którym idą szczotki. Po wyjęciu silniczka można go wyczyścić szmatką zmoczoną choćby zwykłą benzyną. Tylko po myciu benzyną musi ona wyparować przed uruchomieniem silniczka by nie było bum!
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Bolek III » 7 sty 2009, o 20:26

Dobra a jeśli mam tak nagmatwane przy instalacji elektrycznej dmuchawy to jak to odpoczątku zrobiźć? Rozumiem że pod panel należy podłączyć PLUS z aku , i cztery kabelki ale do tego rezystorą idą tylko 4 kabelki a gdzie ten z prądem ? I co i potem plus od rezystora do dmuchawy pociągnąć i mase do dmuchawy i to wszystko ? Rozjaśnijcie mi to jakoś bo zrobie sobie to od nowa bo mam wszystko porozpierdzielane.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez Zico63 » 7 sty 2009, o 20:40

W oryginale jest tak: Używając rysunku z TEGO LINKU , odnajdujemy kabelek z wtyku Q pinu 2 kolor czarno-czerwony, sprawdzamy czy jest na nim napięcie, idzie on do obrotowego przełącznika szybkości nawiewu - jest to zasilanie. W miejsce gdzie tam wchodzi - możemy dołączyć nasze stałe awaryjne zasilanie.
I dalej: z pokrętła wychodzą 4 kable ku dmuchawie:
Biały - pełna szybkość, omija niejako rezystor,
Żółty - pierwszy bieg,
Biało-czarny - drugi bieg,
Żółto-czarny - trzeci bieg.
1, 2 i 3 bieg wchodzi na rezystor i tak ma to być podłączone.
Masa silnika to kolor brązowy i idzie bez kłopotu na blachę pojazdu. Jeśli na bezpieczniku 6 jest napięcie to musi to działać. Posiłkując się tym opisem, z pewnością Kolega sobie da radę!
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.


- - - transport sejfów warszawa



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron