Termostat

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Termostat

Postprzez benio110 » 27 gru 2013, o 23:19

Witam serdecznie.

Pisze nowy temat ponieważ jestem nowy na tym forum.. i jakoś nie mam pełnego rozeznania, i czasu na szukanie :P


chciałbym się dowiedzieć czy termostat od golfa MK2 1.6 będzie pasować do golfa MK3 1,8 ??

no więc zobaczyłem ze temperatura w moim golfie trzyma się 70 stopni a w miejscu sięga 90.. więc moja diagnoza.. "termostat" mój szwagier akurat posiadał termostat od mk2 1.6.. więc nie myślałem żeby latać za kupnem nowego tylko obejrzałem obydwa.. praktycznie identyczne.. więc włożyłem nowy termostat... skręciłem wszystko, zalałem płynem odpaliłem.. zostawiłem otwarty zbiorniczek wyrównawczy.. żeby odpowietrzyć... no i zaczął się meksyk.. temperatura łapała 100 stopni... oba węże gorące.. do nagrzewnicy zimne.. więc poluzowałem przewody żeby odpowietrzyć (żadnego kranika nie było do tego) w końcu przewody cieple.. ale powietrze wewnątrz samochodu zimne... to znowu przewody odchyliłem... "rzygało strasznie płynem z powietrzem.. ale nie było momentu żeby sam płyn leciał.. tylko powietrze.. na moje szczęście mam mnóstwo płynu więc dolewałem..ale wciąż to samo.. a po 15 minutach "walki" powinien cholernik odpuścić i dać za wygrana...



dodam ze na starym termostacie w postoju temperatura osiągnęła ok 95 stopni i włączał się wiatrak... po zmianie.. mial 110 stopni i dopiero się włączał... na obu termostatach oznaczenia były 87 stopni
benio110
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13 wrz 2013, o 21:17
Lokalizacja: Garwolin

Termostat

 

Postprzez łukasz1983 » 28 gru 2013, o 11:25

benio110, Nie zakładał bym używki termostatu.Wahler kosztuje 30 zł Wernet 25 zł.
Ewidentnie masz zapowietrzony układ.Sprawdź drożność cienkiego wężyka (powrotu) do zbiorniczka wyrównawczego.
I zmień termostat,bo ten chyba się nie otwiera do końca.
Co do zimnego powietrza przy ciepłych wężach do nagrzewnicy to hasło KLAPKA CIEPŁE-ZIMNE.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez benio110 » 28 gru 2013, o 15:16

wsadziłem oba termostaty do garnka z woda i zagotowałem ją.. stary termostat z mojego golfa otwierał sie na max 3 mm.. a ten drugi z golfa MK2 1.6 (był nowy) otwierał się do na max.

dziś wieczorem wymienię na nowy termostat

klapka cieple zimne ? jestem newbie i czasem "łopatologicznie" wytłumaczyć (dosadniej :P)
benio110
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13 wrz 2013, o 21:17
Lokalizacja: Garwolin

Postprzez łukasz1983 » 28 gru 2013, o 15:33

benio110, Jak masz obydwa węże do nagrzewnicy ciepłe,to winę za brak ciepłego powietrza ponosi klapka ciepłe-zimne.
To jest ta klapka,którą sterujesz środkowym pokrętłem,jak skręcisz w lewo to odcina dopływ powietrza do nagrzewnicy a z nawiewów leci takie powietrze jakie mamy na zewnątrz,a jak przekręcisz na prawo to powietrze jest kierowane na nagrzewnicę,która je ogrzewa i masz ciepłe powietrze z nawiewów.
Ta klapka ma w sobie 3 duże dziury,które są zaklejone gąbką,ale ta gąbka po latach pęka i kruszy się w skutek tego miesza się ciepłe powietrze z zimnym a w rezultacie z nawiewów leci zimne powietrze.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez benio110 » 28 gru 2013, o 20:37

Wszystko działa jak należy :D nie odpowiednio odpowietrzałem :P
po 15 min było wszystko cacy :)

Temat można zamknąć.
benio110
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 13 wrz 2013, o 21:17
Lokalizacja: Garwolin


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron