greg_117 napisał(a):po 2. po wymianie paska rozrządu,pompy wody gdy auto złapie 70-90 stopni to coś z okolic pompy właśnie zaczyna hałasować ... "wyć" można powiedzieć ...
założona tańsza pompa, napewno jakiś zamiennik, po za tym zbyt mocno napięty pasek rozrządu i zaczynają wyć łożyska w nowej pompie. Przerabiałem to samo. Czym prędzej lekko poluźnij pasek, bo jak trochę pojeździsz to już przy poluźnionym pasku będzie pompa wyła - u mnie tak jest już od lata.
greg_117 napisał(a):koledzy kolejny problemik .... dziś podczas czyszczenia odmy zauważyłem wyciek płynu chłodniczego z takiej rurki,która idzie tuż przy bloku silnika obok odmy i łączy się z pompa wody ... pamiętam,że podczas wymiany rozrządu i pompy wody widziałem jakiś silikon wystający z otworu gdzie wchodzi pompa i kawałek go zerwałem ale nie leciało nic ....
tam jest gumowa uszczelka, którą ktoś kiedyś dodatkowo uszczelnił silikonem.
Radzę wyjąć tą rurkę
tylko bardzo ostrożnie,
aby nie ułamać jej przy pompie - ja tak zrobiłem i musiałem założyć metalową od MK2 1.3. To bardzo kruchy materiał, który po latach może się rozlecieć w rękach.
Przy wyjmowaniu nie wyginaj tej rurki góra/dół prawo/lewo bo pęknie przy pompie, tylko próbuj przekręcać.
Następnie wyczyść miejsca styku posmaruj najlepiej klejem Reinz i włóż z powrotem.
U mnie tak to wyglądało ( sorki, że to tylko miniaturki - muszę uaktualnić zdjęcia ):
[ Dodano: 2012-02-09, 21:29 ]greg_117 napisał(a):mogło ssię coś rozszczelnić w środku gdzie wchodzi pompa wody ? b mi leci nawet płyn jak auto stoi zgaszone ... kapie
pompa również ma oring uszczelniający, który nie zawsze jest grubością adekwatny do oryginału... Ja przy zmianie paska i pompy posmarowałem klejem Reinzem płaszczyznę styku pompy z blokiem, szybko założyłem pasek, wyregulowałem i dokręciłem pompę póki klej był elastyczny.