Wymiana nagrzewnicy

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 3 wrz 2012, o 10:07

rj109 napisał(a):czy trzeba odpowietrzać
sam sie odpowietrzy , odpowietrzanie przy odkręconym korku to w większości przypadków gejzer ze zbiorniczka i zalana komora silnikowa. Czyli po wymianie nagrzewnicy dolej płynu do zaznaczonego poziomu, koniecznie zakręć korek, przejedź się trochę tak żeby silnik się w pełni nagrzał, potem go przestudź i dopiero wtedy odkręcaj korek i dolewaj ubytek płynu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez slawek5t » 3 wrz 2012, o 19:37

Ja zawsze na odkreconym robie i nic się nie dzieje :shock:
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez witboy » 3 wrz 2012, o 22:51

ja zawsze robilem ze zakrecalem, czyli uzupelnienie nastepnie przejazd probny tzn przejazd aby otworzyl sie termostat jak to zrobil to cisnienia sie rownowarza i po ostygnieciu auta dolewam i zazwyczaj jest si...

ja nie musialem wymieniac nagrzewnicy ale za to u mnie byl problem z ogrzewaniem w zime... poprostu termostat ok itd a brak ciepelka, troche cieplej bylo jak obieg wewnetrzny byl wlaczony, czyli klapki bez gabki

wiec rozbiorka deski mata do paneli silikon wysokotemp i jazda, calosc operacji od 17-21 i od 10do 14 nastepnego dnia z czego wszelkie srobki uzupelnione wszystko podokrecane jednym slowem teraz jazda jest piekna...nic nie trzeszczy i swiszczy i wszystkie gabki sa na swoich miejscach
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 3 wrz 2012, o 23:56

Pablomed gejzer to jest jak się odkręci korek zbiorniczka na rozgrzanym silniku :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 4 wrz 2012, o 14:34

Gejzer pojawia się nie tylko jak się odkręci na goracym. Na postoju przy odkręconym zbiorniczku w pewnym momencie ciśnienia w bańkach gazowych w nieodpowietrzonym układzie robi się na tyle duże ze wodę wywala, doświadczyłem tego tak dużo razy że wiem że tak niema sensu tracić czasu. Zakręcam korek jazda a potem dolewam. Ale szanuje twoje doświadczenia - każdy robi jak się nauczył,.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez seba650 » 16 sty 2013, o 12:42

Sory za odkop ale mam mały problem.

Śruby trzymające nagrzewnice od strony silnika kręcą się według własnej osi, poradzicie coś?
seba650
Badacz tematu
 
Posty: 227
Dołączył(a): 26 lis 2012, o 22:42
Lokalizacja: SKIERNIEWICE

Postprzez pietrasiak2 » 16 sty 2013, o 13:02

Tzn śruby puściły w plastyku obudowy, jak nie masz kogoś by od środka kluczem przytrzymał to najprościej jakoś zabezpieczyć przed obrotem (noże poxipol , ośmorniczka?)Ewentualnie są takie spinki zabezpieczające łby srób
To tak na szybko :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Spoksik » 16 sty 2013, o 17:35

Panowie, leci mi płyn ze śruby(dosłownie) która jest wkręcana do obudowy termostatu a głowicy.... Co z tym fantem zrobić?? WYmieniałem uszczelke pod obudową i nic nie dało. Nawet czerw sylikonem posmarowałem i tez nic
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez łukasz1983 » 16 sty 2013, o 17:41

Spoksik napisał(a):Panowie, leci mi płyn ze śruby(dosłownie) która jest wkręcana do obudowy termostatu a głowicy.... Co z tym fantem zrobić?? WYmieniałem uszczelke pod obudową i nic nie dało. Nawet czerw sylikonem posmarowałem i tez nic

Czeka cię wymiana krućca.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Spoksik » 16 sty 2013, o 18:06

On był wymieniany bo ten stary to niestety ale wykruszył się rant....
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez seba650 » 16 sty 2013, o 18:10

pietrasiak2, to da sie tak ? O jak milo ;d dzisiaj to obadam ;)
seba650
Badacz tematu
 
Posty: 227
Dołączył(a): 26 lis 2012, o 22:42
Lokalizacja: SKIERNIEWICE

Postprzez pietrasiak2 » 16 sty 2013, o 23:36

Spoksik napisał(a):Panowie, leci mi płyn ze śruby(dosłownie) która jest wkręcana do obudowy termostatu a głowicy.... Co z tym fantem zrobić?? WYmieniałem uszczelke pod obudową i nic nie dało. Nawet czerw sylikonem posmarowałem i tez nic

A oczyściłeś powierzchnię dolegania krućca nie ma tam nalotu , oring nie podwinął się . Ma to się trzymać i być szczelne bez silikonu. Jeśli już to daj silikonowi wyschnąć inaczej nie doszczelnisz :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość