Wymiana termostatu

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Wymiana termostatu

Postprzez silspaw » 11 lut 2010, o 21:27

Witam.Jestem w trakcie wymiany termostatu w swoim gooferze. Zlałem płyn,zdjąłem wąż,wyciągłem pierwsze kolanko i .....Nie wiem co dalej , ani jak sie do tego zabrać. Cała reszta jest schowana , także dojscie jest po .............Co trzeba zdemontować ażeby dostać sie do drugiego krućca w którym jest termostat i do śrub które go trzymają.Z góry dzieki i pozdro.
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Wymiana termostatu

 

Postprzez czepi » 11 lut 2010, o 21:44

kolego trzaba zdjąć pompę wspomagania... poszukaj na forum gdzieś będzie pewnie porada jak to zrobić
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez marcinkoz2910 » 11 lut 2010, o 21:45

http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-te ... t16017.htm

może ten link coś pomoże


Ale co to masz za silnik? Taki jak w opisie 1.8? Zapewne ABS czy jaki? Bo nie napisałeś

Przecież tam jest fajne dojście do tego jak się ma kanał albo z góry ale trzeba się nagimnastykować ;-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez silspaw » 11 lut 2010, o 21:49

jest w opisie 1.8 AAM a link ktory podałeś jest m.in. od 1,6 ABU
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez Procent » 11 lut 2010, o 21:59

Zrzucasz pompę wspomagania jak u mnie. Trzyma się bodajże na 3 śrubach jak dobrze pamiętam. Wężów nie odkręcaj niech sobie na nich wisi. Potem jest chyba obudowa i tam już jest termos. Nie pamiętam dokładnie jak tam było ale chyba po pompie jest obudowa też na śrubach chyba.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawelek03576 » 11 lut 2010, o 22:01

odkręcasz pompę wspomagania i później już tylko zostają dwie śruby trzymające kolanko za którym jest termostat
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez silspaw » 11 lut 2010, o 22:05

Oki dzieki chłopaki jutro od rana powtórka z rozrywki:))
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez killah » 10 lis 2010, o 21:35

Obrazek

odświeżam temat.

czy w tym miejscu jest termostat? Niby jakiś bolec palcem wyczułem że tam jest ale chcę się upewnić zanim jutro to rozkręcę.
killah
 

Postprzez golon113 » 10 lis 2010, o 21:58

killah, tak,tam jest termostat ;)
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez Pascal » 11 lis 2010, o 08:10

tia...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez pablomed » 11 lis 2010, o 21:34

Jak nie masz kanału lub i nie chcesz leżeć pod autem to można od góry. Wyjmuje się alternator, jego łapę (4 nakrętki plus jedna mała z boku od strony rozrządu) i masz pompę wody na wierzchu można ją odkręcić dla wygody i robisz sobie komfortowo, płyn nie cieknie po oczach. Dawniej zawsze robiłem od spodu klnąc że sypie i leje się na głowę teraz zawsze od góry, czasu tyle samo a pełen komfort pracy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez killah » 11 lis 2010, o 21:55

pablomed napisał(a):Jak nie masz kanału lub i nie chcesz leżeć pod autem to można od góry. Wyjmuje się alternator, jego łapę (4 nakrętki plus jedna mała z boku od strony rozrządu) i masz pompę wody na wierzchu można ją odkręcić dla wygody i robisz sobie komfortowo, płyn nie cieknie po oczach. Dawniej zawsze robiłem od spodu klnąc że sypie i leje się na głowę teraz zawsze od góry, czasu tyle samo a pełen komfort pracy.


zleciłem to mechanikowi :)

30 zł i odbiór auta po 3 godzinach. Lepiej oddać specjaliście auto niż bawić się biorąc pod uwagę moją wiedzę techniczną na temat silników.

Termostacik miałem już sprawdzony ze starego silnika prawie nowy więc tylko założył i można śmigać :D
killah
 


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości