Zbyt wysoka temperatura, ficzek sie przegrzewa

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Zbyt wysoka temperatura, ficzek sie przegrzewa

Postprzez Nati712 » 13 lip 2013, o 00:13

Mam Pytanie odnosnie zbyt wysokiej temp, mojego fika kupilam we wrzesniu 2012 jezdzilam nim do kwietnia i opojechalam do niemiec, wiec jezdzilam nim okres ten chłodny, wrocilam tydzien temu, wymienilam licznik z obrotomierzem ktory kupilam od jednego naszego forumowicza i smigalam ale...... wskaznik po przejechaniu wrecz kawalka wskazywal 120 stopni, mysle moze popsuty wiec przełozylam ze starego ale dalej nic mysle wiec oleje sytuacje ale jak jechalam z moja 70 letnia babcia na zakupy na skrzyzowaniu na 3 pasmowce na zielonym swietle zgasl i nie moglam go odpalic rzem z chmara ludzi zepchnelismy go na bok ledwo i czekalam az ostygnie jak juz ledwo wrocilam do domu spuscilam caly plyn chlodniczy i wymienilam na nowiutki pojezdzilam ale za nie casla chwilke temp znow 120 i auto stoi no to cheja wymiana termostatu, sciaganie pompy wspomagania bo dostac sie tam to tragedia termostat nowiutki problem jest nadal wiec wyciagnelam z dziadziem cala chlodnice przedmuchalam jest czysta i auto nadal sie grzeje w niecale 5 min osiaga taka temp, co ja mam z tym zrobic co moze byc nie tak tym bardziej ze wiatrak prawidlowo sie wlacza jak termostat sie otworzy i chłodzi czy chłodnica moze sie zepsuc ????? plyn tam nie dociera czy co ??????????
Boje sie jechac nim gdzies dalej kolo nysy nad jeziorko bo zdechnie w polowie drogi

[ Dodano: 2013-07-13, 07:10 ]
Czy ktos cos wie ???
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Zbyt wysoka temperatura, ficzek sie przegrzewa

 

Postprzez pablomed » 13 lip 2013, o 09:57

Koleżanko, rozumiem że wymieniłas licznik? Czy ktoś coś innego robił z autem zanim problem się pojawił? Zobacz na wstępie czy jest odpowiedni poziom płynu chłodzącego i zobacz czy pasek na pompie wody nie został nieprawidłowo czyli od góry założony, ma chodzić od dołu na kole pompy a omyłkowo czaasem zakłada sie od góry.. Dopisz czy temperatura spada kiedy jedziesz spokojnie i rośnie dopiero po zatrzymaniu sie lub przy wolnej jeździe w korku, czy cały czas jest wysoka. Poza tym piaszesz że to i to zmieniłaś. Sama? Dobrze wszystko napewno?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nati712 » 13 lip 2013, o 15:01

juz wyjasniam, autko mialam kupione w okresie jesien zima teraz wrocilam odpalilam jest goraco lipiec wszystko wrze wiec problem sie pojawil z przyjsciem lata, wszystko wymienia mi dziadek zawsze robil przy autach od mlodosci ale mechanikiem nie jest jakims extra, plyn wymienilam caly i nie ma go za malo, rano jak odpalam auto ujade moze z kilometr i juz jest 120 stopni wlacza sie wiatrak a temp nie opada jak go zgasze i pojde na godz na kawerczy obiad i wracacm zaraz sie podnosi jak by w ogole nie ostygł jest zimno pada deszcz wieje wiatr i dalej nic dzis jeszcze kupilam nowy czujnik i zobaczymy moze problem sie rozwiaze ale dziekuje za odp i sprawdze te paski na pewno
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez pawlacz » 13 lip 2013, o 20:44

Jak sie grzeje to moze byc uszczelka pod głowica rozdupcona, ja na twoim miejscu zrobil bym tak, odkrecil korek od plynu chlodzącego na zimnym silniku poczekal az sie silnik nagrzeje i przygazowal go lekko az zassa plyn i czy przy jego powrocie bedą bomble.

Leci bialy dymek z rury?
Plyn byl zmieniany wiec nie wiadomo czy sa tluste oczka w plynie :/

Cos w tym stylu:
https://www.youtube.com/watch?v=XcyoDk6hFT8

Uwazaj zeby go czasem nie wyplulo w twarz, nigdy nic nie wiadomo :)

Zamontuj stary licznik i zobacz czy bedzie pokazywac 90 stopni czy 120 nadal
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez łukasz1983 » 14 lip 2013, o 11:00

Nati712, Zminiłaś licznik na inny i zaczły się cyrki.
Według mnie założyłaś nie prawidłowy licznik który źle pokazywał temperature,bo to jest nie możliwe,że po przejechaniu 1 km masz 120*C,tymbardziej,że włącza się wentylator to temperatura powinna spaść (A tak apropo po jakim czasie włącza się wentylator).
Załóż stary licznik i obseruj jakie na nim są wskazania.
Sprawdź też kable idące z czujnika temperatury,czy nie masz na nich zwarcia.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Nati712 » 14 lip 2013, o 14:02

Drodzy koledzy :) zalozylam ten stary licznik jak pisaliscie i nic nadal to samo, paski sprawdzone i to samo wiatrak wlacza sie za jakies 5 minut ale, moj golf ma 2 czujniki jeden przy silniku taki may okragly z 4 bolcami i taka kosteczka tam jest podlaczona te gowienko kosztowalo 15 zl i okazalo sie ze wlasnie to moglo byc przyczyna poniewaz teraz jak sie wlacza wiatrak temp spada ale utrzymuje sie na 90 stopniach do 100 jak jest bardzo goraco zobaczymy co dalej narazie jezdze tak na prawde chwile i dziala poki co :D ale bardzo wam dziekuje za rozne opcje bo sprawdzilam kazda tylko szkoda ze wymienialam ten termostat bo dostac sie do niego to byla masakra :)

[ Dodano: 2013-07-14, 13:09 ]
A Łukaszku co do tych cyrkow to raczej wskaznik mnie by tak bardzo nie obchodził jak to ze auto po przegrzaniu gaslo i nie chcialo odpalic az nie ostygło bo jak by jezdzilo to niech pokazuje nawet 200 byle by jechalo a nie robilo mi jaj na skrzyzowaniu bo nie bylam w stanie go na bok zepchac za ciezki :)
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez łukasz1983 » 14 lip 2013, o 15:55

To w takim razie to nie wina licznika.A co to za kostka na czujniku?Kto ci to zakładał i po co?
A słuchaj może pompa wody kończy żywot i dla tego ci się przegrzewa.
Odpal go na zimnym silniku i ściągnij przy zbioniku wyrównawczym cięki wężyk i na wolnych obrotach patrz się,czy leci płyn.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Nati712 » 15 lip 2013, o 08:05

No wiec tak to jest taki caly czujnik okragły a u góry jest na nim taka kostka i wlacza sie do niej kabelki dokladnie takie cos http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196642 jak na drugim rysunku w czerwonym kuleczku juz sie nie grzeje ale........ nadal podczas redukcji i wysprzeglania gasnie wczoraj stalam jak dupek na awaryjnych na srodku skrzyzowania i nie chcial odpalic myslalam ze bede plakac ehhhh te golfy jak nie to to cos innego pada

[ Dodano: 2013-07-15, 07:10 ]
czytalam te posty z tego forum i chlopaki maja ten sam problem tez im gasnie jeden pisze ze moze to sonda lambda powiem wam ze kurcze mam juz młyn w głowie jade sobie spokojnie daje sprzeglo a on gasnie i za ciula nie chce odpalic a jak odpali to daje gazu a on kaszle nie ma w ogole obrotow strzalka skacze pomiedzy 10 a 20 i dupa zdycha
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez pablomed » 15 lip 2013, o 08:13

ten czujnik odpowiada za wskazania temperatury na liczniku i za skład mieszanki. Nie odpowiada za włączenie wentylatora. Więc wszystko byłoby ok ale niema tego jak przypisać do pozostałych objawów o ktorych pisałaś, chodzi o te zdarzenia w trasie, więc trzeba się jeszcze w to wgłębić, ale na razie to chyba spokojnie jeździć i obserwować.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nati712 » 15 lip 2013, o 08:17

Sprawdzam wszytkie mozliwe informacje zaczerpniete od was bo u nas ci mechanicy to sa tacy mechanicy ze zdzieraja kase trzymaja auto 3 dni i kasuja jak za zboze. Jeden Mechanik powiedzial mi ze trzeba wymienic pasek rozrzadu, myslal ze powiem prosze wymienic a on nie wymieni i wezmie kase, mysle ze chcial mnie zrobic w ciula bo jak poodkrecalam te walki i zdjelam oslone to pasek rozrzadu mam z roku 2011 wiec byl wymieniany i w 2 lata 100 tys na pewno nie zrobil mial czyste wyrazne napisy bo byl praktycznie nowy, ale jak juz zesmy to z dziadkiem posciagali to wymienilismy ten pasek bo sama wymiana i ustawienie to zadna filozofia dlatego mecze was musicie mi to wybaczyc chłopaki :P :roll:

[ Dodano: 2013-07-15, 07:23 ]
Pablomed ja juz jezdze tak pomalu i tylko sie modle na skrzyzowaniach zeby nie zdechł, a najbardziej boli mnie fakt ze auto jezdzilo jak zloto nic sie nie dzialo wymienilam sprzeglo, skrzynie kable, kopulke palec swiece to wszytko co trzeba bylo bo sie pokonczylo to stary golf z 92 roku a ze zadbany to sukcesywnie sie w nim wymienia wszytko a tu nagle takie cuda, nie zrezygnuje z niego chocby z tego wzgledu ze powymienialam to wszytko wlozylam w niego prawie 1500 zł i do tego w zeszlym tyg wymienilam progi i polatalam podloge, on jeszcze pojezdzi spokojnie z 10 lat bo ani nie jest pognity a to co bylo zle jest porobione na cito wiec musze znalezc co z nim jest ze gasnie mi w trasie i jak juz to znajde to chyba nic nie powinno juz pasc silnik to nawet mi oleju nie bierze jezdze nim od wrzesnia i do tej pory nie wlalam ani kropli
Avatar użytkownika
Nati712
Badacz tematu
 
Posty: 213
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 01:52
Lokalizacja: kłodzko, bystrzyca DKL

Postprzez pablomed » 15 lip 2013, o 09:56

Wszystko jasne, taki styl postepowania mają mechanicy wobec laików. Niemniej obowiazuje zasada ograniczonego zaufania do wszystkich w tym również do dziadka, więc propnuję upewnić się tak na 100 procent co do ustawienia rzorządu i zapłonu. Złe ustawienie może dać przegrzewanie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawlacz » 15 lip 2013, o 15:59

Ja na twoim miejscu bym nie jezdzil wogole bo wkoncu go przegrzejesz do konca i juz nie odalisz ;p

Ale jak to teraz jest wiatrak odpala schładza do 90stopni i co dalej?
pawlacz
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 26 maja 2013, o 12:21
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron