Dlaczego nie należy rozgrzewać silnika samochodu na postoju.

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Dlaczego nie należy rozgrzewać silnika samochodu na postoju.

Postprzez oulu » 11 gru 2013, o 13:07

Oto skan z oryginalnej instrukcji obsługi do Volkswagena Golfa 3 ze strony 78. Inżynierowie Volkswagena dwa razy powtarzają podobny wpis w instrukcji. Rozgrzewanie silnika na postoju powoduje wydłużenie rozgrzewania i w efekcie szybsze zużywanie go i niepotrzebną emisję szkodliwych substancji.

Obrazek
oulu
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 lip 2012, o 09:35
Lokalizacja: pomorskie

Dlaczego nie należy rozgrzewać silnika samochodu na postoju.

 

Postprzez AdiK__ » 11 gru 2013, o 13:10

Lepiej odpalić i dać mu na zimnym żeby się olej szybciej rozszedł :P
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez oulu » 11 gru 2013, o 13:20

Przecież jest napisane co należy robić, należy odpalić i ruszyć natychmiast unikając jednak wysokich obrotów do czasu jak silnik nie rozgrzeje się do temperatury roboczej.
oulu
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 lip 2012, o 09:35
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez AdiK__ » 11 gru 2013, o 13:25

Zdania są podzielone ja wolę sobie go odpalić przed końcem pracy niech poklekocze 5 minut i wtedy siadam i jadę ;p
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez oulu » 11 gru 2013, o 13:28

AdiK__ napisał(a):Zdania są podzielone ja wolę sobie go odpalić przed końcem pracy niech poklekocze 5 minut i wtedy siadam i jadę ;p


Aha, czyli uważasz, że inżynierowie Volkswagena się nie znają i oszukują ludzi... Oni zrobili ten silnik, ale Ty jak widać wiesz lepiej. ok :-D

Dodam jeszcze, że postój z włączonym silnikiem przez dłużej niż 1 minutę jest wykroczeniem i grozi za to mandat w wysokości 100 zł, który już nie raz w Polsce był przyznany i nie liczy się, że zima czy lato.
oulu
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 lip 2012, o 09:35
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez AdiK__ » 11 gru 2013, o 13:45

Na szkoleniu Castrol'a koleś mówił że ich inżynierowie opierając się o badania sprzed x lat do tyłu doszli że lepiej dla silnika jest go odpalić (zwłaszcza) zimą aby olej spokojnie się rozszedł. Po postoju dłuższym niż 5h cały olej spływa do misy i mimo filmu olejowego górne części silnika nie są odpowiednio smarowane. Praca silnika na biegu jałowym spowoduje rozejście się tego oleju i doprowadzenie go w każde miejsce w którym jest on niezbędny. Ale co ja tam w ogóle mogę wiedzieć :wstyd:
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 11 gru 2013, o 13:54

biarac pod uwage cisnienie oleju to naprawde on sie nie rozchodzi przez 5 minut :hyhy:
ale ja nawet w lecie jak odpalam po nocy przez kilkanascie sekund nie tykam gazu :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Emiczka » 11 gru 2013, o 14:07

Kolego każdy zimą odpali auto i ono chwile chodzi. Dobrze ale to było jakieś 20 lat temu i sądzisz, że tak robiąc co silnik szybko się rozleci? Wierz mi, że nie.
Nawet jeżdżąc na spoty zawsze każdy przed odjazdem odpalał fure na 5 minut tak jak Adik. To co piszą a co robimy to dwie rożne rzeczy a poza tym każdy modyfikuje to co jest tam napisane. ;) Pojeździsz trochę zobaczysz
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez łukasz1983 » 11 gru 2013, o 14:26

To co piszą to jedna sprawa,a życie uczy,że jest inaczej.
Auto po postoju paro godziny na mrozie trzeba rozgrzać,chodź trochę,bo odpalenie i od razu jazda nawet na małych obrotach jest bardziej zabójcze dla silnika niż grzanie jego.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 11 gru 2013, o 17:31

kto był na studiach ? polecam wydziały mechaniczne

a konkretnie ja z moją wiedzą odpalam auto i po około 10sekundach bez dotykania gazu ruszam autem

nie trzymam pedału sprzęgła co by i skrzynia pomieszała go

ruszam i pierwszą minute jade spokojnie
ruszanie powolne

stanie i czekanie aż nagrzeje sie silnik to marnotrawstwo paliwa ja tam nie zarabiam tyle co inni

to że zostaje film olejowy to jedno
to ze odpalimy i fura sobie cyka to drugie
odpalisz auto olej jest tłoczony nie wszędzie dotrze od razu dlatego daje 10s i spokojna jazda

niestety nie ma różnicy miedzy staniem auta na ssaniu a jazdą na obrotach do max 2 tys jeśli gdzieś braknie oleju bądź co częściej olej jest nieodpowiedni to i tak nie będzie smarowania.
Silnik jest tak przewidziany co by smarować tam gdzie trzeba a tarcie które występuje na granicy ziaren metali powierzchni pracującej jest znikome gdyż powierzchni są dopasowane w mikroskopie można dostrzec że i tak caly olej nie spływa dzięki temu pozostaje w nierównościach i pęknięciach w minimalnej ilości.dopiero podanie oleju w odpowiedniej ilości i co ważne ciśnieniu by mógł dotrzeć kanalikami na powierzchnie smarowane umożliwi ruch na filmie olejowym .wolne obroty to niskie ciśnienie i mniejsza wydajność pompy.olej przetłaczany nagrzewa sie tak jak i odbiera cieło z silnika.

no ale ja tam tylko studiuję i korzystam z wiedzy
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Szheyk » 11 gru 2013, o 20:19

A dawaj mu w piczkę na zimnym silniku , a potem płacz że rzyga olejem .
Preferuje rozgrzać samochód aby nawet wskazówka się trochę uniosła od temp.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez Paweu » 11 gru 2013, o 20:32

k-m-r1 napisał(a):kto był na studiach ? polecam wydziały mechaniczne

a konkretnie ja z moją wiedzą odpalam auto i po około 10sekundach bez dotykania gazu ruszam autem

nie trzymam pedału sprzęgła co by i skrzynia pomieszała go

ruszam i pierwszą minute jade spokojnie
ruszanie powolne

stanie i czekanie aż nagrzeje sie silnik to marnotrawstwo paliwa ja tam nie zarabiam tyle co inni

to że zostaje film olejowy to jedno
to ze odpalimy i fura sobie cyka to drugie
odpalisz auto olej jest tłoczony nie wszędzie dotrze od razu dlatego daje 10s i spokojna jazda

niestety nie ma różnicy miedzy staniem auta na ssaniu a jazdą na obrotach do max 2 tys jeśli gdzieś braknie oleju bądź co częściej olej jest nieodpowiedni to i tak nie będzie smarowania.
Silnik jest tak przewidziany co by smarować tam gdzie trzeba a tarcie które występuje na granicy ziaren metali powierzchni pracującej jest znikome gdyż powierzchni są dopasowane w mikroskopie można dostrzec że i tak caly olej nie spływa dzięki temu pozostaje w nierównościach i pęknięciach w minimalnej ilości.dopiero podanie oleju w odpowiedniej ilości i co ważne ciśnieniu by mógł dotrzeć kanalikami na powierzchnie smarowane umożliwi ruch na filmie olejowym .wolne obroty to niskie ciśnienie i mniejsza wydajność pompy.olej przetłaczany nagrzewa sie tak jak i odbiera cieło z silnika.

no ale ja tam tylko studiuję i korzystam z wiedzy


Śmiem twierdzić iż sam tego posta nie napisałeś. Bo napisany jest 'po polskiemu' .

oulu napisał(a):Dodam jeszcze, że postój z włączonym silnikiem przez dłużej niż 1 minutę jest wykroczeniem i grozi za to mandat w wysokości 100 zł, który już nie raz w Polsce był przyznany i nie liczy się, że zima czy lato.


Tak dla przypomnienia... Za nieodśnieżone auto również można zdobyć mandat.

Poza tym. Proszę Cię o nie spamowanie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Następna strona

- - -



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron