michaelseven, jak nie chcesz niczego z trójki to proszę bardzo:
IV benzyna:
1.6 101/102 KM - silniki po prostu niezniszczalne, możesz zakładać LPG, CNG, sikać do baku a on i tak będzie miał to gdzieś i będzie jechał
2.0 115KM - nieco zmieniona jednostka z Trójki, podobnie jak 1.6 idiotoodporne i bardzo dobrze znoszące gaz, tania w eksploatacji
nieco grubiej:
1.8 T 150/180KM - tu już Turbo, więc siłą rzeczy bardziej awaryjny i skomplikowany silnik, ale jak nie będziesz kasy szczędził to na dobrej sekwencji polata dłuuuugo / dodatkowo z Seata Leona i Audi A3 można dorwać ten silnik z mocą 209 i 225KM
2.8 204KM, 3.2 R32 241KM - o tym drugim
pro100 może Ci powiedzieć, na pewno łatwo nie będzie to wsadzić, ale dźwięk i osiągi...
jest jeszcze względnie fajny silnik 2.3 VR5, ale niestety i awaryjny, i specjalnie mocny nie jest, więc trochę bezsens
diesle:
1.9 TDI w wersjach 90KM, 110KM, to jednostki na pompie wtryskowej dobrze znane z Trójki, więc wszystkie ich zalety i wady wymienione przeze mnie wcześniej już znasz
1.9 TDI 115, 130 i 150KM, z czego najlepszą opinią cieszą się te dwie ostatnie. A że zabawy tyle samo, to polecam tą ostatnią, o kodzie ARL
V benzyna:
1.6 102KM - ponownie, niezniszczalna jednostka, jw
trzy wersje 2.0 z turbo - podstawowa 150KM i dwie montowane w GTI - 200 i 230KM
delikatnie zmienione R32 - 250KM
a diesle już poznałeś