Tuning golfa 3 1.6 czy golf 3 vr6?

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Tuning golfa 3 1.6 czy golf 3 vr6?

Postprzez MordkoTyMoja » 5 sie 2014, o 23:42

Witam. Mam 16 lat i czeka na mnie golf 3 1.6 o mocy około 80km. Idę teraz do szkoły średniej na mechanika samochodowego i moje pierwsze pytanie brzmi: Czy tuning samochodów ( a.konkretnie.golfa 3 jest.trudny? Czy po 3 letniej szkole znalbym jakieś podstawy czy nie ma.szans? Drugie pytanie: Lepiej podkręcić.moc w golfie 3 1.6 czy kupić od razu vr6? Nie zależy mi na.ściganiu się, czy biciu rekordów prędkości ale chciałbym żeby te 200km/h poleciał bez większego wysiłku. I ostatnie.pytanie: przypuszczam że najlepszą opcja tuningu 1.6 byłaby turbosprężarka i wtedy ile by to kosztowało? Dodam.jeszcze, iż na 80% będę co jakiś czas pokonywać trasę Polska - Anglia i dlatego też.nie.chciałbym.jeździć.czymś powolnym ( autostrady za granicą :)) Pozdrawiam i.dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
MordkoTyMoja
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 sie 2014, o 23:18
Lokalizacja: Elbląg

Tuning golfa 3 1.6 czy golf 3 vr6?

 

Re: Tuning golfa 3 1.6 czy golf 3 vr6?

Postprzez pawelus6 » 6 sie 2014, o 00:04

MordkoTyMoja napisał(a):Witam. Mam 16 lat i czeka na mnie golf 3 1.6 o mocy około 80km. Idę teraz do szkoły średniej na mechanika samochodowego i moje pierwsze pytanie brzmi: Czy tuning samochodów ( a.konkretnie.golfa 3 jest.trudny? Czy po 3 letniej szkole znalbym jakieś podstawy czy nie ma.szans? Drugie pytanie: Lepiej podkręcić.moc w golfie 3 1.6 czy kupić od razu vr6? Nie zależy mi na.ściganiu się, czy biciu rekordów prędkości ale chciałbym żeby te 200km/h poleciał bez większego wysiłku. I ostatnie.pytanie: przypuszczam że najlepszą opcja tuningu 1.6 byłaby turbosprężarka i wtedy ile by to kosztowało? Dodam.jeszcze, iż na 80% będę co jakiś czas pokonywać trasę Polska - Anglia i dlatego też.nie.chciałbym.jeździć.czymś powolnym ( autostrady za granicą :)) Pozdrawiam i.dziękuję za wszystkie odpowiedzi!


Ogólnie wybór na VR6 stawiałbym, albo chociaż na 2.0 16V
Dlaczego?
Z 1.6 duzo nie wyciagniesz, da się, ale przekroczy to koszty swapu na 2.0 albo 2.8.
Stworzenie mapy pod silnik z dołozonym turbo, przerobienie dolotu/wydechu, mozliwe nawet ze wstawienie wytrzymalszych czesci (korby, wałki, zawory itp) - ogólnie nie opłaca się.

Jeżeli chcesz szybkie auto na trasy to w zupełnosci 2.0 wystarczy, dłuższe przełozenia ma i na trasy wystarczy. 1.6 mogło by poleciec te 200km/h ale zanim by się to rozpędziło to byłbyś w anglii :P
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MordkoTyMoja » 6 sie 2014, o 01:03

Niedawno z tata jechałem właśnie 1.6 to 170km/h poleciał ale przy 140 około.zaczyna się już trząść :D no i dziękuję za pomoc, na pewno wezmę to za parę lat pod.uwagę :)
MordkoTyMoja
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 sie 2014, o 23:18
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Thorsten » 6 sie 2014, o 09:47

MordkoTyMoja napisał(a):przy 140 około.zaczyna się już trząść


farsa :lol: ja swoim 1.6 leciałem 175 i autko ładnie leciało.

Odpuść sobie modyfikacje 1.6 bo nie wyciśniesz zbyt wiele z tej jednostki. Jak koledzy mówili, postaw na swap i nie będziesz musiał się martwić czy po wduszeniu gazu te male 1.6 nie wypluje z siebie tłoka albo czy zwór nie wyskoczy spod maski :lol:
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron