bąble rdzy

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez Nowal » 31 mar 2009, o 21:04

Kolego najlepiej wyczyscic do bołej blachy (papiery roznej gdubosci zalezy czy masz szpachle pod spodem czy nie) odtłuszczasz nakładasz podkład-kilka cienkich warstw, pozniej szpachla do wyrównania,i ją wygładzasz najpierw wielkie nie rownosci na koniec drobnym papierem i znowu podkład kilka warstw, papier 1500 na wode odtłuszczasz i malujesz spreyem. Po pomalowaniu papier 2000 na wode i wygładzasz wszystko na koniec pasta tempo i polerujesz ;) TO w sumie w skrócie, jak nie masz w ogole pojęcia to i tak za 1 razem Ci nie wyjdzie dobrze.

Po za tym rdza predzej czy pozniej i tak wyjdzie
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Marek87 » 31 mar 2009, o 21:10

to zależy jak bardzo "profesjonalnie" i " poważnie" chcesz to zrobić, ja na przykład z braku kasy niestety musiałem gołą blachę farbą hammerite pomalować i wytrzymała zimę bez problemu i zahamowała postęp rudej.
Na pewno będziesz musiał odtłuścić powierzchnię, najlepiej benzyną ekstrakcyjną, będzie potrzebny Ci jakiś dobry podkład antykorozyjny i na pewno lakier dobrany w mieszalni- najlepiej dać tam klapkę wlewu paliwa bo po latach kolor jest bardziej wyblakły zawsze więc jak zmieszają Ci oryginalną barwę to pewnie będzie się odcinać od reszty. Co do papierów ściernych i reszty to na pewno będzie Ci potrzebny jakiś o większej i kilka o mniejszej gradacji, na koniec dobrze jest jak już wszystko wyschnie spolerować ładnie zwykłym tempo. Podkreślam,że żaden ze mnie lakiernik i ekspert pisze tylko tyle ile sam wiem: :-)
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez prezesik » 31 mar 2009, o 21:22

tu masz wsio opisane razem w dodatku wersja obrazkowa :-D , nawet ja swoje fotki tam wrzuciłem

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=52831&start=0
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez BULID » 31 mar 2009, o 21:36

Mam zamiar zrobic to profesjonalnie czasu mi nie brakuje
chodzi o podklad reaktywny czy akrylowy i szpachla uniwersalna czy cos pomieszalem??
gola blacha> srodek anty korozyjny (typu brunox albo cortain 2 dni max)> odtluszczenie(benzyna ekstrakcyjna)> podklad (kilka warstw)> szpachla(kilka warstw na przemian ze szlifowaniem)> podklad(zeszlifowany drobnym papierem aby odtluscic) i dalej przygotowanie do lakierowania

jakie to sa podklady ktore lepiej uzyc i jaka szpachle czy moze byc uniwersalna

gdzie stosujemy maty szklane i w jaki sposob
Bo nie znalazlem tych odpowiedzi w linku powyzej :D
BULID
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 14:16
Lokalizacja: Rumia

Postprzez przem_uc » 6 kwi 2009, o 16:06

Witam, wracam do problemu. Zdjąłem dziś listwę i to co wyglądało tak jak na 1. zdjęciu wygląda (już po obdrapaniu bąbli) tak:
Obrazek
Starłem papierem, odtłuściłem, zasmarowałem Brunoxem, jutro będę kładł lakier.
Ale mam pytanie - do czego służy ta większa dziura (w mniejszą wchodzi spinka listwy)? Pytam, bo te dziury to ogniska zapalne rdzy (pod tylną listwą też rdza wokół tej dziury). Dodam jeszcze pytanie o to jak zabezpieczacie listy, żeby tam tak nie szła wilgoć czy woda?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Mazz » 6 kwi 2009, o 19:10

Szczerze nie mam pojęcia po co ta dziura natomiast mogę ci doradzić żebyś zdjął tapicerkę i zobaczył czy od środka też niema czasem rdzy tapicerkę ściągnąć jest łatwo po prostu mocno pociągnij (gdybyś nie wiedział) i jeśli to jest wyczyszczone według ciebie to ja dziękuje jeszcze w tym roku powróci :D musisz zedrzeć do ładnej gołej czystej blachy odtłuścić pomalować minią (nałożyć szpachli zetrzeć papierem ściernym do uzyskania równej powierzchni jeśli ma nie być śladu) podkład i kolor no i tyle później jak już wyschnie ewentualnie spolerować jakąś pastą np K2 lekko ścierna
Avatar użytkownika
Mazz
VIP
 
Posty: 398
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 20:36
Lokalizacja: Medyka

Postprzez przem_uc » 6 kwi 2009, o 20:24

Mazz, nie, to tylko etap pracy - później starłem ładnie do blachy :) zobaczymy jak wyjdzie całość - to moja pierwsza walka z rdzą więc na razie zbieram doświadczenia (z Brunoxem jako bronią)

[ Dodano: 2009-04-07, 08:47 ]
Witam, jeszcze jedna kwestia, czy ma sens jakieś dodatkowe zabezpieczanie tych dziur, których jeszcze nie wzięła rdza? Jeśli tak to co radzicie? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez james7 » 12 kwi 2009, o 00:09

Panowie mam dość poważny problem z podwoziem....a wygląda to mniej więcej tak, w październiku kupiłem golfa,który posiadał zabezpieczoną podłogę tzn tak mi się wydawało.Całość była pokryta dość grubo jakim czarnym mazidłem właściciel zarzekał się że podwozie jest w dobrym stanie :looka: , że zabezpieczył je na zimę żeby przyszły właściciel nie miał problemu z korozją....po zimie...całkowicie zgnił próg od strony kierowcy,a po oględzinach u kolegi na kanale i zdjęciu wykładziny okazało się, że tuż za siedzeniem kierowcy po prostu nie ma śladu po podwoziu jest ogromna dziura a resztę pozostałej blachy można odrywać palcami :-(jak duży może być koszt naprawy??i czy w ogóle da się z czymś takim w miarę bezpiecznie jeździć przynajmniej przez najbliższy miesiąc do dwóch??HELP!!!!!!!!
james7
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 kwi 2009, o 23:44
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Mazz » 12 kwi 2009, o 08:27

BULID, najlepszym podkładem będzie zwykła minia
james7, wyciąć zgniłe miejsce i wspawać/zanitować nowy kawał blachy
a jeśli wytrzymało tyle to jestem pewien że te 2 miesiące jeszcze wytrzyma
Avatar użytkownika
Mazz
VIP
 
Posty: 398
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 20:36
Lokalizacja: Medyka

Postprzez puma » 12 kwi 2009, o 16:01

puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BULID » 14 kwi 2009, o 13:01

wlasnie kupilem takie rzeczy jak podklad akrylowy, podklad rewaktywny + utwardzacz, szpachel uniwersalny, cortain i kilka sztuk roznych papierow sciernych i zabieram sie do roboty ;]
BULID
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 14:16
Lokalizacja: Rumia

Postprzez duzy_przemo » 14 kwi 2009, o 21:06

Panowie z takim radami dla tego mistrza to płoty malować a nie auta.
Przepraszam ale jak słyszę takie farmazony to mnie krew zalewa.
Peace
BULID, oddaj auto do lakiernika zapłać i niech to będzie zrobione raz a porządnie..

Koszt malowania jednego elementu to w zależności od regionu od 200-400 zł.
Polerowanie lakieru, akcesoria polerskie - Szczecin i okolice kontakt PW

Mój Mk3
moj-golf/mk3-duzy-przemo-t9718.html

No one expected the Spanish inquisition Monty Python and the Holy Grail
Avatar użytkownika
duzy_przemo
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 21:53
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości