Duża ilość rdzy na błotnikach i progach

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 18 mar 2013, o 13:15

K7, ciężko będzie mu zdjąć tylny błotnik ;)

i napisz jeszcze jakie papiery pod podkład i pod lakier, bo ja to na oko zawsze robię ("zawsze")
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez K7 » 18 mar 2013, o 13:39

Opik napisał(a):K7, ciężko będzie mu zdjąć tylny błotnik ;)

i napisz jeszcze jakie papiery pod podkład i pod lakier, bo ja to na oko zawsze robię ("zawsze")


O kurde fakt, pisałem o przednim :-P zakręcony dzisiaj jestem:)

Co do papierów to po oczyszczeniu z rdzy zabezpieczeniu i zaszpachlowaniu uzywa się takich papierków ( chociaz to tez zalezy od czlowieka..) :

Zeby wyrównac szpachlę P120, P180
Do wygładzenia szpachli pod podkład: P240, P320 zawsze w kolejnosci od grubszego papieru do cienszego, Mozemy uzyc jeszcze cienszych papierów zeby jeszcze bardziej wygładzic szpachlę ale zwykle po P320 nadaje się juz do podkładu ;)
Jesli juz mamy podkład bierzemy P800 i szlifujemy, uwazamy zeby nie przetrzec ;)
Jesli powierzchnia jest gotowa do malowania, to obklejamy, odtłuszczamy i malujemy;)
Po wyschnięciu lakieru polerka papierem P2000 oraz pastą do polerowania ( tez bardzo uwazamy zeby nie przetrzec, szczegolnie jesli jest to lakier typu metalic lub perła.)
K7
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez Opik » 18 mar 2013, o 14:14

to ja jeszcze dodam żeby wstrzymać się z polerką co najmniej tydzień (i to przy bardzo dodatnich temperaturach >10), niby nic, a jednak jest lepiej niż na świeżo
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 18 mar 2013, o 16:49

Dodatnia temperatura to podstawa :-D zacznę to robić jak już właśnie będzie powyżej 10 stopni. Bróg wymienię na nowy a w błotnik wstawię reperaturkę. Znaczy sie blacharz to zrobi :-D ja mogę zająć sie progiem od strony pasażera, widać go na zdjęciu i chyba ciężko nie będzie z nim.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin92golf » 18 mar 2013, o 23:38

Ja mam wstawione nowe progi i inne reperaturki i przetrwały zimę :P ale kupiłem reperaturki droższe lepszej jakości ;) jeżeli chodzi o próg, to u mnie po założeniu nawierciłem od kabiny dziurki i nalałem peeeeeeeeełno oleju ze smarem (najlepsza konserwacja) do tego zakonserwowałem próg od wewnątrz biteksem i później taką gumą do konserwacji w sprayu ;) dodatkowo raz na dwa miesiące biorę puszkę smaru i dokładnie przejeżdżam cały prób zupełnie od spodu i delikatnie z zewnątrz i od wewnątrz na dole (tak żeby nie było widać) i próg jest jak nowy ;) No i do tego raz na tydzień albo na dwa jeżdżę na myjkę ciśnieniową i z odległości 30cm myję próg, co prawda trzeba się mocno schylić ale warto wypłukać tą sól ;) a smar tak łatwo nie schodzi nawet od myjki ciśnieniowej więc spoko, ale tak jak napisałem robię to z odległości 30cm bo wiadomo że jak bym to robił z 5cm to by było po smarze ;) jeżeli chodzi o reperaturki błotników to : po założeniu było nawalone od wewnątrz pełno konserwacji i na to zostało założone plastikowe nadkole ;) również raz w tygodniu dokładnie myję te elementy ;) Jak masz trochę czasu to po tym jak kupisz już te progi to zanim je założysz to możesz je dać do cynkowania ;) u mnie cynkowanie to 2zł za kg więc cena to śmiech a warto (chociaż sam tego nie zrobiłem) Więc ogólnie jeżeli chcesz się nacieszyć blachą to konserwacja + częste mycie z soli i raz na jakiś czas przejedź trochę tu i ówdzie smarem - ja wiem , że to może być dla niektórych śmieszne, ale zasada jest taka , że tam gdzie jest "tłusto" tam nie pojawia się rdza. Mam nadzieję , że pomogłem. Pozdrawiam :cwaniak:
marcin92golf
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 00:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez golf 1.4 » 19 mar 2013, o 15:23

Jasne że pomogłeś, każda porada jest ważna. Z ta myjnią to chyba nie bardzo w takich warunkach jakie mamy teraz czyli -6 stopni i padający śnieg :-/. A dobry jest ten cynk w szpraju? bo znalazłem za 20zł na aledrogo i zastanawiam się czy warto wydawać kase na niego?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 19 mar 2013, o 15:32

golf 1.4, szkoda kasy, to samo Ci da co normalna farba w spreju

z takim myciem to nie szalej dopóki nie będzie na plusie, szkoda czasu i zabawy teraz dopóki sól jeszcze na drogach
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez witboy » 20 mar 2013, o 11:14

cnkowanie to chyba sprayem :] daje tyle co umarlemu kadzidlo... wiem bo troche malowalem tymi sprayami chodz niby warstwa ama miec 99 % cynku
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez K7 » 20 mar 2013, o 22:26

Z tego co sie orientuję to niektorzy blacharze przed spawaniem dają cynk w sprayu w miejsca gdzie będą spawac, podobno cynk sie nie wypala od temperatury tak jak zwykła farba i stanowi jakąś tam ochrone w miejscach spawanych, jaka ochronę to niewiem nie testowalem ;)
K7
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości