Duża ilość rdzy na błotnikach i progach

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Duża ilość rdzy na błotnikach i progach

Postprzez golf 1.4 » 17 mar 2013, o 22:29

Witam. Po tej zimie obejrzałem golfa i wyleciało sporo rdzy (pewnie przez tą pie... :cenzura: sól na drogach). Czy przy tylnym błotniku lepiej będzie jak wymienię cały czy wystarczy że wstawię "Reperaturkę", i czy muszę zmieniać cały próg czy też są jakieś reperaturki na to. Dam zdjęcia żebyście wy (czyt. fachowcy) ocenili jaki jest stan auta i jakie mogą być koszta naprawy tego?.

Próg od strony kierowcy:
<
1.jpg


Próg od strony pasażera:
<
2.jpg


I teraz najgorsze... Tylny Błotnik od strony kierowcy
<
3.jpg

<
4.jpg

<
5.jpg

<
6.jpg
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Duża ilość rdzy na błotnikach i progach

 

Postprzez Opik » 17 mar 2013, o 23:02

Powiem Ci tak... błotnik to jest akurat najmniejszy problem, bo dramatu nie ma, ale idę o zakład że jak zacznie się porządnie czyścić progi to za wiele z nich nie zostanie i nie będzie czego łatać. Jeżeli są tylko trochę spruchniałe i w jednym miejscu to lepiej niż nowe jest porządnie wyciągnąć i pospawać stare, wytrzymają na pewno dłużej niż cały nowy zamiennik. W tym wypadku mam wrażenie że nie będziesz miał wyjścia i czeka Cię wspawanie nowych progów.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 17 mar 2013, o 23:05

ten tylny blotnik to musial byc w przeszlosci niezle kitowany chyba...tnij i wspawywuj nowe lementy, bo rzezbienie w g*wnie nie da dobrych efektow na dluzsza mete.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez golf 1.4 » 17 mar 2013, o 23:17

Mógłbym zrobić tak że zetrzeć trochę tą rdzę papierem, położyć szpachlę i psiknąć lakierem, ale w wakacje chcę zmienić go na passata B5 fl a tego golfa chcę oddać dziadkowi bo on chce bo więc nie chcę iść na łatwiznę. Czyli próg zamiennik nie jest dobrej jakości? :-/ a co do błotnika to znalazłem takie cóś
tylko czy łatwo będzie go przyspawać tak gdzie są drzwi i czarna listwa.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 17 mar 2013, o 23:30

Jak dasz dobremu blacharzowi to nie takie rzeczy Ci zrobi że śladu nie będzie ;)
no niestety progi mają to do siebie że albo są robione z blachy 1mm (klasyka allegro) która ładnie wygląda ale o lewarku możesz zapomnieć, albo są z tak lipnej stali że po dwóch latach znowu rdzewieją... Ale jak ktoś ogarnięty to zrobi i dobrze zakonserwuje to nie będzie problemu raczej przez parę lat
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 17 mar 2013, o 23:45

A na błotniku będzie widać że był robiony? chodzi mi od odcień lakieru, czy trzeba cały błotnik lakierować? A co do progów to dało by radę kupić 2x lewy prób i go jakoś złączyć żeby był grubszy? i czy takie coś ma w ogóle sens? No i czy w 700zł zmieściłbym się z naprawą tej rdzy? Autko oddam do wujka który kiedyś składał mi golfa 4 razy i chyba z 3 razy lakierował cały przód (maska i przednie błotniki) więc z kosztami to jakoś się dogadam ale chcę wiedzieć ile taka usługa może kosztować u przeciętnego blacharza?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 17 mar 2013, o 23:53

wiesz, ciężko powiedzieć. Jeden weźmie 400, drugi 1400 a usługa może być na tym samym poziomie. Oczywiście tylko przykład, ale tak bywa

Jak samochód ma być robiony "do jazdy" i nic więcej to lakierować tylko zrobione, nikt nie będzie z tego strzelał i brał go na wystawy.
Nie kombinuj z żadnymi podwójnymi progami bo coś takiego nie przejdzie, nie wejdzie jeden w drugi.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 18 mar 2013, o 00:20

To co dam radę to postaram się zrobić sam, kupię szpachlę, podkład i lakier w szpraju :-D brunox mam więc też się przyda, a jakie rodzaje papieru ściernego najlepiej kupić?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 mar 2013, o 00:33

Słuchaj, tak to Ci nikt nie powie w ciemno co tam będzie. Jeżeli chodzi o błotnik to jedziesz najpierw druciakiem, później 240, 400, 600 i wchodzisz już w papiery pod lakier, 800, podkład, dotrzeć podkład i lakier. Ale z tym "wykończeniem" to już pytaj kogoś kto ogarnia temat, bo ja to partacz jestem :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 18 mar 2013, o 00:39

Ok. a ten papier 800 to wodny ma być?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 mar 2013, o 01:16

tak się zastanawiam właśnie czy nie za cienki ten papier i chyba mnie trochę poniosło. Budę 400, podkład, znowu dotrzeć np 800 ale na sucho koniecznie i tyle. Szpachlę też na sucho docieraj, nic na mokro bo dostanie się wilgoć i znowu wyskoczą purchle
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez K7 » 18 mar 2013, o 12:53

Akurat robie w tym zawodzię to moze tez się wypowiem ;) Jesli chciałbys oddac na warsztat to cena +/- 800zł. Jesli chcesz to zrobic samemu to wyrobisz się na pewno duzo taniej :)
no to tak:

- Błotniki:
- Najlepiej byłoby jakbys go sobie sciągnoł i całą operacje przeprowadzał na stojaku, stole itp..
- Widoczną rdze najlepiej oczyscic szlifierką kątową z tarczą lamelkową cos takiego: Obrazek
Papierem tez dasz rade ale zajmie ci to więcej czasu.

- Staraj sie wyczyscic do gołej blachy, jesli rdza pozostanie i ją zamalujesz to wyjdzie na 100% w krotkim czasie.
-Wyczysc rdzę z obydwu stron błotnika, co z tego ze wyczyscisz tylko miejsca widoczne jesli po wew. stronie błotnika rdza dalej bedzie chrupac az przezre na wylot..
- Jesli będą juz dziury to reperaturka, ew. nowy błotniczek najlepiej orginał w dobrym stanie lub nowy
- na gołą blachę najlepszy jest podkład reaktywny lub epoksydowy ( wiąże pozostałosci rdzy i ją unieszkodliwia )
- potem szpachla
-podkład
-farba

Pamiętaj zeby wszystko dobrze odtłuscić przed malowaniem, od tyłu błotnik najlepiej jeszcze potem zakonserwowac i zalozyc plastikowe nadkole zeby brud i woda nie chlapały na zrobiony błotnik.

Co do progu :

-Dobrze oczysc z rdzy
- malowanie tak samo jak wyzej
- z progami jest taki problem ze rdza często tez jest wewnątrz progu ale bez wycinania się z nią nie poradzimy więc aby nieco opoznic korozję sciągasz wewnętrzną osłone progu ( ta po lewej stronie na dole od siedzenia kierowcy) znajdujesz otwory technologiczne i przez te otwory konserwujesz próg wewnętrzny
-Oczywiscie najbardziej wskazana byłaby wymiana poszycie progu i konserwacja profili zamkniętych ale tak tez mozna i trochę to jeszcze wytrzymie.
K7
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

cron