Elektroda do spawania, jaka ?

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Elektroda do spawania, jaka ?

Postprzez kosmaty69 » 17 maja 2015, o 14:29

Witam. Jako że nie mam migomatu, a golf gnije dalej :mrgreen: , muszę spawać transformatorówką, tzn mój tata, bo to on jest spawaczem, ale potrzebuję obiektywnej opinii, jaką elektrodę kupić ? Jedynka staczy ? No i blacha podejrzewam, też jedynkę ?
Moje padło :
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Elektroda do spawania, jaka ?

 

Postprzez Thorsten » 17 maja 2015, o 15:08

kosmaty69, powiem tak u mnie ojciec też się zajmuje spawaniem. Gdy powiedziałem że chce by zaspawał mi podłogę bo mam przegnity odpływ to powiedział że jak chce to zespawa transformatorą spawarką ale jak zrobi przetopy to żebym nie marudził. Taka spawarka nadaje się do np. spawania grubych materiałów a blacha 1mm - a taka moim zdaniem odpowiednia jest do auta to spawarka może go przetopić.
Dlatego kupiłem migomat :lol:

Rozmawiałem z nim przed chwilą i powiedział że elektroda maksymalnie dwójka, spawarka najlepiej mała na 230V, niski amperaż i spawy punktowe. I że mogą powstać przetopienia choć nie muszą ale nie zdziwi się jak powstaną.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 17 maja 2015, o 15:22

Thorsten napisał(a):kosmaty69, powiem tak u mnie ojciec też się zajmuje spawaniem. Gdy powiedziałem że chce by zaspawał mi podłogę bo mam przegnity odpływ to powiedział że jak chce to zespawa transformatorą spawarką ale jak zrobi przetopy to żebym nie marudził. Taka spawarka nadaje się do np. spawania grubych materiałów a blacha 1mm - a taka moim zdaniem odpowiednia jest do auta to spawarka może go przetopić.
Dlatego kupiłem migomat :lol:

Rozmawiałem z nim przed chwilą i powiedział że elektroda maksymalnie dwójka, spawarka najlepiej mała na 230V, niski amperaż i spawy punktowe. I że mogą powstać przetopienia choć nie muszą ale nie zdziwi się jak powstaną.


Ja bym jednak kupił ciut grubszą blachę :) fakt będzie wtedy sztywno ale przynajmniej wiem że jakiś czas ruda mi nie zje golfa :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 17 maja 2015, o 15:27

Golf Maniak, ja u siebie w miejsce odpływu wpakowałem 1mm, i puki co jest ok. Jednak dużą uwagę zwrócić trzeba na zabezpieczenie spawanego miejsca. Zresztą, zależy o jakim miejscu mowa, bo przyznam że masz racje że są miejsca gdzie grubsza jest wskazana nawet.

Skoro kolega chce robić blachę to lepsze będzie wspawane nawet z przetopami fragmenty niż pozostawione tak że gniją dalej.

A w ogóle co chcesz spawać? który fragment nadwozia naprawiać? jeśli progi to powiem ci że za wymianę obu, zabezpieczenie i malowanie dałem 500zł. Jakiś rok temu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 17 maja 2015, o 15:58

Thorsten, Zgadzam się w pełni z tym co napisałeś :) podejrzewam jednak że kolega kosmaty69, chce spawać podłogę (większość zewnętrznej blacharki da się wymienić na elemnt zdrowy).Niech kolega rzeczywiście określi jaką część nadwozia chce spawać wtedy będziemy mogli dokładnie podpowiedzieć :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kosmaty69 » 17 maja 2015, o 22:49

Kielich i nadkole panowie :). Blacha 2mm ? Tylko czym ja to wyprofiluje :D
Moje padło :
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Postprzez Thorsten » 18 maja 2015, o 10:25

kosmaty69, he he drewienko i młotek. Tylko manualne kształtowanie chodzi w grę.

Co Ci się stało z kielichem że łatać musisz? ruda tak zjadła?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kosmaty69 » 18 maja 2015, o 10:32

Thorsten, nie wiadomo co się stało ale 3 dziury na wylot. Może rozpórka, może od gwintu - nie wiem. Wiem, że o auto nie było dbane.. Drugi kielich już był robiony ale to blacharz robił jednocześnie z podłogą. A teraz zacząłem modzić i takie rzeczy wychodzą.. Tylko nie wiem jaka blacha i elektroda dalej :D
Moje padło :
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Postprzez Thorsten » 18 maja 2015, o 10:35

kosmaty69, elektroda jak pisałem maksymalnie dwójeczka, blacha też 2mm wyprofilować ją młotkiem, zeszlifuj miejsce spawania do gołej blachy i spawaj. Skoro jest w niewidocznym miejscu to spoko.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kosmaty69 » 18 maja 2015, o 10:37

Co Ty stary, dojścia nie ma od komory silnika nawet, jedynie od strony zewnętrznej spawać.. Jeszcze ten bitex trzeba wyj.. bo elegancko ruda zakamuflowana tam siedzi :lol: . A te elektrody mają jakąś nazwę ?
Moje padło :
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Postprzez Thorsten » 18 maja 2015, o 10:49

kosmaty69 napisał(a):Co Ty stary, dojścia nie ma od komory silnika nawet, jedynie od strony zewnętrznej spawać.. Jeszcze ten bitex trzeba wyj.. bo elegancko ruda zakamuflowana tam siedzi :lol: . A te elektrody mają jakąś nazwę ?


tak dokładnie Ci nie powiem ale jak spawam biorę głównie te z różowym czubkiem bo jak dobrze pamiętam jest co prawda do stali niskowęglowej ale przeznaczona jest na konstrukcje narażone obciążenia więc moim zdaniem się nada na kielich.

Spawaj od której strony ci podejdzie, żeby ułatwić sobie życie wykorzystaj klemę masową jako masę do spawania :) tylko oczywiście wyciągnij aku wcześniej. I spawy punktowe na początek i potem powoli całkowite i tyle, gruba antykorozja i spokój ducha :lol:
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kosmaty69 » 18 maja 2015, o 10:53

Oj nie wiem czy nie zakończy się na punktowym tylko, bo nie chcę przepalić blachy, zobaczymy jak to tata ogarnie :mrgreen:
Moje padło :
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Następna strona

- - - migomat spawalniczy : Trafilux



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości