Jak ratować nieduże ogniska rdzy?

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Jak ratować nieduże ogniska rdzy?

Postprzez Dexster » 3 wrz 2014, o 11:53

Panowie pytanie. Jak ratować nieduże ogniska rdzy, nie nie maluje się całego elementu? Np. rdza na klamkach, bądź na tylnej klapie? Nie chce całego elementu szlifować i malować, a jak to zrobić i pomalować tak jak powinno być, tzn. tylko ognisko rdzy?
Dexster
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 17:40
Lokalizacja: Koszalin

Jak ratować nieduże ogniska rdzy?

 

Postprzez Misiek1994 » 3 wrz 2014, o 12:35

Musisz bardzo dobrze dobrać farbę, ściągasz element, jak duży ubytek to szpachla, podkład, papierem wodnym równasz wszystko i malujesz :) Jak dobrze dobierzesz lakier to nie będzie śladu :) Przynajmniej ja tak robię :)
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dexster » 3 wrz 2014, o 12:54

Rozumiem, że lakier kupujesz w sprayu(po wcześniejszym dobraniu koloru)?
Dexster
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 17:40
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Misiek1994 » 3 wrz 2014, o 13:14

Dexster, nie. Kupuję do pistoletu, ładniej siada, nie odpryskuje i równomiernie się nakłada, a jeśli jest za ciemny (nie daj boże) mogę rozjaśnić :) Kolor dobieram biorąc kawałek starego błotnika, lub klapkę od wlewu paliwa :) chyba że znasz numer koloru, to masz prościej :)
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dexster » 3 wrz 2014, o 14:12

Sprężarkę mam kwestia ile kosztuje pistolet. Te błotniki z allegro, bez lakieru, czy na nich jest podkład, czy trzeba kłaść również i go?
Dexster
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 17:40
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Misiek1994 » 3 wrz 2014, o 14:22

Dexster, pistolet już za 60 zł kupisz :) Ja błotnik kupowałem w sklepie na zamówienie, był pomalowany podkładem, ale zdzierałem go, bo znajomy mówił że się lakier zważy :)
Avatar użytkownika
Misiek1994
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 28 lis 2012, o 21:54
Lokalizacja: Przemyśl/Torki
Rocznik: 1992
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przemo87 » 3 wrz 2014, o 19:42

Jak masz zamiar robić sobie sam zaprawki poczytaj najpierw porady wyżej w ważnych tematach, tak w skrócie najłatwiejszym sposobem to oczyszczasz dokładnie naprawiane miejsce z rudej, odtłuszczasz, malujesz podkładem reaktywnym i na to lakier (baza, bezbarwny). to tak najprościej...
Avatar użytkownika
przemo87
Badacz tematu
 
Posty: 158
Dołączył(a): 3 maja 2011, o 12:37
Lokalizacja: Radom-Wielogóra

Postprzez pablomed » 3 wrz 2014, o 22:06

tak mi się zdaje że baza na pokład reaktywny nie teges.
Czyli ograniczone ognisko na około zabepieczasz obklejasz taśmą, czyścisz rdze jak najdokładniej tym co masz papierem grubszym 80-100 szczotką drucianą ręczną czy na szlifierkę. Potem dobry podkład chyba najlepszy obecnie będzie BrunoEpoxy jest w sprayu i na pędzelek jak chcesz. Czekasz 24 h to ważne. Następnego dnia szpachla, decydujesz jaka - może być z włóknem szklanym w miejscach narażonych jak nadkola progi albo od razu zwykła. Szlif papierem już drobnym 600-800, chociaż początkowo oczywiście można większe nadmiary grubszym. Teraz podkład akrylowy, można też go dobrać kolorem są białe szare czarne - zbliżony do koloru auta. Szlif. Jak coś dalej wyjdzie nierówne to jest dostępny podkład wypełniający. Szlif. Baza w sprayu - lepiej pistoletem jak masz dostęp. Tylko że punktowa poprawka nie będzie nigdy idealna, w każdym razie nie na długo i na to nic nie poradzisz więc kupno specjalnie pistoletu dla mnie niema sensu. Ale na tym etapie można poprosić lakiernika, nie będzie drogo bo zawozisz auto przygotowane. Szlif - szlifujesz kawałek na około granicy bazy jeśli masz metalik, bo na to bezbarwny klar, musisz nim wyjechać poza granice malowania bazą. Szlif najdrobniejszym papierem i polerka pastą.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przemo87 » 5 wrz 2014, o 23:14

Zjadłem po drodze podkład akrylowy:) czyli reaktywny-akrylowy-baza-klar, tak chyba powinno być prawidłowo... jeśli chodzi o sposób bez szpachli
Avatar użytkownika
przemo87
Badacz tematu
 
Posty: 158
Dołączył(a): 3 maja 2011, o 12:37
Lokalizacja: Radom-Wielogóra

Postprzez Dexster » 6 wrz 2014, o 16:07

Okej panowie, jeszcze nie kupiłem pistoletu no i nie kupie. Kupię farbe w sprayu, tylko ile? Do poprawienia: nadkola przód + tył i całkiem malutkie ogniska gdzie dosłownie 'na pierdnięcie' lakieru. Ile ml brać?

Na koniec lakier również szlifuje, jaką gradacją?
Dexster
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 17:40
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez fuqet1 » 7 wrz 2014, o 14:05

Dexster, Z tego co teraz przeczytałem to odradzam ci zabawę szprejami bo to tylko robota na chwilę. Sprej nie ma utwwardzacza w sobie i nie jest odporny na zarysowania odpryski i trudne warunki atmosferyczne czyli nasza zima. Zrobisz jak uważasz ale odradzam bo napierpantolisz się z tym torchę czasu a za parę miesięcy te same miejsca będziesz robił .
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Harnaś22 » 15 kwi 2015, o 16:52

Mi wyskoczyła delikatna parcha na nadszybiu na odcinku około 10 cm i nie wiem jak się za to zabrać... Ma ktoś jakiś sensowny pomysł? Czy będę musiał wyciągać szybę z przodu?
Harnaś22
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2 paź 2014, o 14:00
Lokalizacja: Wadowice
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości