Konserwacja - Jakich środków użyć

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Konserwacja - Jakich środków użyć

Postprzez MarcinVW » 1 wrz 2013, o 15:28

Witam szykuję się do konserwacji podwozia w moim autku bo już są oznaki korozji miejscami zaawansowane i przy okazji wymiana progów i mam pytanko do osób praktykujących. Jakiej firmy najlepiej środki kupić do konserwacji bo tematów jest sporo lecz nic ciekawego w nich nie ma oprócz bitexu i innych podobnych. Chciał bym aby wypowiedzieli się tu ludzie co przerabiali ten temat i mogą powiedzieć jakie środki i co działo się po zimie. Oraz może mieliście styczność z APP i VALVOLINE.
MarcinVW
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 09:08
Lokalizacja: z tad

Konserwacja - Jakich środków użyć

 

Postprzez Macko » 4 wrz 2013, o 22:35

Ja używam środków bolla i jestem zadowolony. Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. Teraz na dniach będe wszystko czyścił i będe nakładać valvoline słyszałem wiele dobrych opini ale coś bliższego powiem po zimie. Co do bolla polecam u mnie sprawdził sie idealnie
Macko
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 31 sie 2013, o 23:14
Lokalizacja: Lisewo

Postprzez strzelu » 5 wrz 2013, o 07:02

MarcinVW

tematów w necie o tym jest kupa, ale ponieważ sam to aktualnie przerabiam to Ci odpowiem. Jeśli masz rudą od dołu to po pierwsze musisz ją do zera wyczyścić. Bez tego daj sobie spokój.

Jak masz czystą blachę bez rdzy to kładziesz na to podkład reaktywny np. novol, potem najlepiej podkład antykorozyjny, a na to lakier odporny na wodę i wilgoć. Na to możesz sobie położyć np. bolla albo nawet ten bitex. Uodporni to podwozie na kamyki itp.

TYLKO jeśli bitexem zakryjesz miejsce gdzie już jest rdza, to ona będzie pod taką warstwą kwitła na potęgę.

Ja u siebie żadnych bitexów nie będę dawał. Robię tak. Kupiłem tak jak wyżej podkład reaktywny novol, podkład akrylowy 2k i lakier akrylowy 2k. Wszystkie miejsca po doczyszczeniu z rudej w tej kolejności pojadę. W profile zamknięte poleci valvoline tectyl, a od spodu cały samochód upierdzielę w towocie przegotowanym z przepracowanym olejem.

Jedynie zastanawiam się nad rantami błotników i generalnie nadkolami. Bo jednak tam woda obficie się pojawia i to moje combo może po prostu wypłukać. Może wpadnie masa uszczelniająca boll (pouliretanowa), jednak jeszcze sam nie wiem.

Jak masz inny pomysł to się nim podziel :)
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez gello1 » 5 wrz 2013, o 11:13

strzelu, dobrze gada :mrgreen:
Podstawa to naprawić blachę.
Czyli:
- likwidacja rdzy,
- podkład reaktywny,
- podkład akrylowy 2K( z utwardzaczem)
- masa klejąco usczelniająca
Fabrycznie tez taka była np takiej używałem: http://www.klakiernik.pl/Poliuretanowa_ ... l-470.html
- na końcu bitex i pochodne,
- w profilę parę dni temu dawałem to:
http://allegro.pl/srodek-do-konserwacji ... 77061.html 1,5 litra praktycznie starcza na wszystko(podłoga, progi, drzwi, maska, klapa) Pachnie jak kiedyś fluidol.

Przykrywanie rdzy to tylko maskowanie :mrgreen:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez strzelu » 5 wrz 2013, o 14:18

gello1

ja mam chrapkę na to Terson Terotex hv 400. W intercarsie jest. za 1 l sobie życzą z 70 zł, pucha pod pistolet. Na forum vw był taki test wykonany na różnych środkach z DE. Najlepszy był taki na zamówienie, robiony przez firmę ok 2k Eurówek:D,

a z tych dla ludzi to jeden z lepszych właśnie teroson. Drogi, ale z tego co o nim piszą wynika, że nawet po kilku latach nie twardnieje i jest na bazie oleju, a nie wosku (woski wysychają). A on jest elsatyczny bez limitu czasowego.

kupiłem motipa na próbę i wywaliłem 1 spray 0,5 l i brakuje dużo. słabe ciśnienie + jakaś badziewna gumowa rurka. A do terosona jak podepnę sprężarkę 200 l. byle pistolet + kawałek rurki sztywnej to uhuhuhu
wosk party xD
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez offmarkus » 5 wrz 2013, o 16:23

Hej,

chciałbym sie podpiąć pod temat i zapytać czy na oczyszczone progi mogę nałożyć najpierw corine, potem masę bitumiczną np. tetroseal underbody sealant i od razu na tą masę farbę pod kolor nadwozia? Gdzieś wyczytałem że tak można, ale chciałbym się upewnić. I jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy kolor nakładać jeszcze na świeżą masę bitumiczną czy dopiero jak wyschnie?
offmarkus
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 10:21
Lokalizacja: Bieruń

Postprzez MarcinVW » 5 wrz 2013, o 21:20

Wiem ze rudą trzeba wydrapać i będę drapał, piaskował. Zostaje tylko pytanie czy odizolowanie tego na początek brunox potem epoksydowy z akrylowym m/m wystarczy czy dawać jeszcze jakiś lakier i dopiero konserwację? Kusi mnie oferta APP co o tej formie możecie powiedzieć.
MarcinVW
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 09:08
Lokalizacja: z tad

Postprzez strzelu » 6 wrz 2013, o 06:30

dobra, bo się nadto będziemy powtarzać.

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=1793

miłego czytania :)
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin


- - - https://www.extrakursrejestratorkimedycznej.pl/podkarpackie/



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron