Konserwacja

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Konserwacja

Postprzez vincent27 » 12 maja 2013, o 18:56

Witam, w moim mk3 93 rozebrałem całą podłoge bo mam zamiar zrobic konserwacje podwozia. Znalazłem 1 dziurę w miejscu gdzie powinien być korek gumowy w podłodze a wokół innych korków slady korozji. W miejscu kierowcy na przetłoczeniach podłoga jest delikatnie poobcierana chyba od wykładziny i jest tam lekki nalot rdzy. Do tego progi do wymiany bo z przodu ich nie ma. Czytałem kilka porad w internecie itd miedzy innymi tę http://www.golf3.pl/topics28/konserwacj ... vt9908.htm i chciałe sie nia kierowac. Z tą róznicą że ja chce wymontować silnik ze skrzynią bo dojdzie malowanie komory i wymontowac elementy zawieszenia czyli belka, sanki itd itp oczyscic je i pomalowac tak ja kto jest w poradzie z linku.

Jednak dzis rozmawiałem ze znajomym lakiernikiem który troche okroił plany konserwacji. Ślady korozji usunąć albo wyciąć blache i zastąpic łatką z blachy ok 2 mm, zeszlifować spawy i nałożyć mase uszczelniająco klejacą bolla na pedzel. Całe podwozie wymalowac barankiem do konserwacji podwozia. A od srodka podobnie, spawy zeszlifowac, na to masa uszczelniajaca z tym że wysmarowac całą podłoge tą masa. Na to na ciepło maty wygłuszajace APP na ciepło, na to filc i gotowe. A elementy zawieszenia wyczyścic i wymalowac tylko barankiem do konserwacji, a nie jak jest opisane w poradzie podkład + farba chlorokauczukowa.

Co do wymiany progów to wyciąć progi, ale nie na zgrzewach bo tam jest ok, a w przetłoczeniu gdzie nakładane są listwy GTI. Progi od srodka wyczyścic, wspawać nowe progi. Szlifowanie spawów itd na to szpachla, przycieranie papierem 80, 120,240 i na to podkład z wypełniaczem,dalej matowienie papierem wodnym 800 i malowanie. Co do zabezpieczenia prgów wewnatrz to polecił mi wlanie rozgrzanego oleju ze smarem.


Chciałbym wiedziec która matodą sie kierowac przy tych pracach bo opini jest duzo i kazda inna. Z góry dziekuje za pomoc.
vincent27
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2011, o 19:43
Lokalizacja: płock

Konserwacja

 

Postprzez robercik » 14 maja 2013, o 22:45

na progi i w srodku protect 360 na to baranek z wierzchu,a w srodku na protecta podklad akrylowy,i wstrysnac gumowtrysk do zamknietych profili

[ Dodano: 2013-05-14, 21:48 ]
rozgrzany smar z olejem to niech w du...e sobie wleje ten lakiernik,ten srodek do profili zamknietych wypiera i blokuje wode, a olej zrobi z woda emulsje ktora zezre ci progi od srodka

[ Dodano: 2013-05-14, 21:54 ]
jeszcze jedno,tam gdzie masz rdze,obrobka strumieniowa,tzn piaskowanie
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez teac27 » 28 maja 2013, o 12:26

w oleju czy tam smarze jest siarka .. a co siarka robi z blachą ? :P najlepszym preparatem z jakim się spotkałem był Fluidol - ML
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości