Witam, w moim mk3 93 rozebrałem całą podłoge bo mam zamiar zrobic konserwacje podwozia. Znalazłem 1 dziurę w miejscu gdzie powinien być korek gumowy w podłodze a wokół innych korków slady korozji. W miejscu kierowcy na przetłoczeniach podłoga jest delikatnie poobcierana chyba od wykładziny i jest tam lekki nalot rdzy. Do tego progi do wymiany bo z przodu ich nie ma. Czytałem kilka porad w internecie itd miedzy innymi tę http://www.golf3.pl/topics28/konserwacj ... vt9908.htm i chciałe sie nia kierowac. Z tą róznicą że ja chce wymontować silnik ze skrzynią bo dojdzie malowanie komory i wymontowac elementy zawieszenia czyli belka, sanki itd itp oczyscic je i pomalowac tak ja kto jest w poradzie z linku.
Jednak dzis rozmawiałem ze znajomym lakiernikiem który troche okroił plany konserwacji. Ślady korozji usunąć albo wyciąć blache i zastąpic łatką z blachy ok 2 mm, zeszlifować spawy i nałożyć mase uszczelniająco klejacą bolla na pedzel. Całe podwozie wymalowac barankiem do konserwacji podwozia. A od srodka podobnie, spawy zeszlifowac, na to masa uszczelniajaca z tym że wysmarowac całą podłoge tą masa. Na to na ciepło maty wygłuszajace APP na ciepło, na to filc i gotowe. A elementy zawieszenia wyczyścic i wymalowac tylko barankiem do konserwacji, a nie jak jest opisane w poradzie podkład + farba chlorokauczukowa.
Co do wymiany progów to wyciąć progi, ale nie na zgrzewach bo tam jest ok, a w przetłoczeniu gdzie nakładane są listwy GTI. Progi od srodka wyczyścic, wspawać nowe progi. Szlifowanie spawów itd na to szpachla, przycieranie papierem 80, 120,240 i na to podkład z wypełniaczem,dalej matowienie papierem wodnym 800 i malowanie. Co do zabezpieczenia prgów wewnatrz to polecił mi wlanie rozgrzanego oleju ze smarem.
Chciałbym wiedziec która matodą sie kierowac przy tych pracach bo opini jest duzo i kazda inna. Z góry dziekuje za pomoc.