Kosmetyka lakieru

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez SYLWEEQ79 » 28 lut 2010, o 17:09

to bezbarwy ci się łuszczy
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

 

Postprzez gomez1982 » 28 lut 2010, o 17:20

Mam odpryski aż do blachy i rdzę więc bezbarwny mi się nie łuszczy.Więc będzie poprawianie i lakierowanie i kurde znowu masę kasy w plecy :-(
Moja Śliweczka
Gwint str. 10
Obrazek
Avatar użytkownika
gomez1982
Gaduła
 
Posty: 709
Dołączył(a): 13 mar 2009, o 00:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez pood181 » 28 lut 2010, o 23:05

nie polecam pasty Tempo częściej niż raz, dwa razy na rok bo ona wyciera powłokę lakieru aż w końcu zejdzie wszystko. ja zawsze jade na myjke reczna z wycieraniem do sucha a potemn w domu nanosze wosk i jest miodzio na 3-4 tyg. potem tylko wystarczy tylko karcherem czyscic i wszystko wyglada jak po nalozeniu wosku
moj-golf/rolling-stones-by-signum-t19653.html <= gwint, smoked front, świeże fotki ost strona
Avatar użytkownika
pood181
Badacz tematu
 
Posty: 192
Dołączył(a): 7 gru 2008, o 13:25
Lokalizacja: koszalin

Postprzez Suchoj » 1 mar 2010, o 09:51

Witam, troche pracowalem jako bracharz/ lakiernik, takze moge sie wypoqwiedziec, ze z tempo trzeba troche uważac. Jest to pasta ścierna wiec jezeli nieuważnie bedziesz sam polerował recznie to mozesz narobić sobie "kółek" na karoserii. Ale pasta jaknajbardziej wskazana, sam sobie robie nia polerke :D pozdro
Suchoj
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 27 sty 2010, o 23:04
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez czaro » 1 mar 2010, o 10:28

Co do pasty tempo to efekt jest bardzo dobry. Mam zamiar na wiosnę (jak się jeszcze trochę ociepli) pojechać całego tą pastą. Nie jestem żadnym znawcą tego tematu, mówię tylko z doświadczenia: parę tygodni temu kumpel przeczyścił mi 2 miejsca w aucie i byłem w szoku. Większość rysek złazi i świeci się super. Z tego co kojarzę to są tej pasty 3 grubości, mnie brał najdrobniejszą. Planuję auto całe nią wypolerować a potem jakiś wosk na to.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Sivy » 1 mar 2010, o 12:04

pood181 napisał(a):no to jak kosztuje 300 pln to masz problem


Nie mam problemu, nie mam potrzeby polerki.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez cimell » 1 mar 2010, o 22:14

Witam
Z doswiadczenia na temat polerowania moge powiedziec iz pasta tempo BDB, jesli chcesz robic recznie to spoko oblecisz autko w jakies 3h, jezeli masz polerke to koniecznie uzyj zraszacza, po wtarciu pasty spryskaj powieszchnie woda i wtedy przelec polerka zeby nei spalic lakieru. Co do recznej nie trzyj zbyt dlugo jedno miejsce bo pozbawisz swoje autko laieru czego przykladem bylo pozostawienie bratowej polerowanie maski(tak sie zawziela ze zdarla caly lakeir na masce) :lol:

Zamiast tempo polecic moge produkty firmy 3M sa genialne, do calkowitego odswiezenia auto potrzeba trojstopniowej kuracji co prawda drogie to jest ale efekt wart tego.

pozdrawiam i powodzenia
cimell
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 13:19
Lokalizacja: Wroclaw/Głuchołazy

Postprzez adrian5 » 5 mar 2010, o 01:02

Co z tego, że po polerowaniu, mechanicznym czy tempo, lakieru przez jakiś czas widać dobre efekty i ryski się usuwają jak jest to poprostu nic innego jak ścieranie warstwy lakieru niszczenie go i robienie go słabszym i mniej odpornym na czynniki zewnętrzne. Przy tak zapuszczonym aucie jak ten Golf II z linka to można sobie robić, ale inaczej to należy tego unikać. Jeśli polerować to raz na rok, ręcznie, czymś takim jak np. politura Sonax z serii Extreme, która nie jest agresywna, po tem pokryć dodatkowo woskiem i tyle. Jeśli chodzi o rysy to mi lakiernik za 20 zł usunął wszytskie z samochodu za pomocą wiertarki i papieru ściernego, nawet niewiecie jak głębokie rysy można przez to usunąć!, ale nie było to polerowanie całego auta ale małych fragmentów.
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez czaro » 5 mar 2010, o 10:40

adrian5 napisał(a):za pomocą wiertarki i papieru ściernego

I wówczas osłabiłeś lakier w kilku miejscach i masz teraz nierówną warstwę. Przy sprzedaży powiesz że nie był malowany ktoś sprawdzi miernikiem i i tak wyjdzie że go malowałeś jakimiś łatami. A skoro twierdzisz że głębokie rysy więc trochę tego lakieru Ci musiał zedrzeć!!
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gello1 » 5 mar 2010, o 10:42

Ręczne polerowanie pastą TEMPO napewno jest mniej szkodliwe niż szlifowanie papierem sciernym i wiertarką :hyhy:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Miękus82 » 5 mar 2010, o 10:46

Adrian5 jeżeli lakier jest porysowany i zmatowiały to niedarady bez pasty ciernej doprowadzić do ładu auta,twój lakier to metalik jest pokryty bezbarwnym więc poleruje się inaczej.
Avatar użytkownika
Miękus82
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 15 lis 2008, o 09:20
Lokalizacja: WPI

Postprzez adrian5 » 5 mar 2010, o 12:11

czaro napisał(a):
adrian5 napisał(a):za pomocą wiertarki i papieru ściernego

I wówczas osłabiłeś lakier w kilku miejscach i masz teraz nierówną warstwę. Przy sprzedaży powiesz że nie był malowany ktoś sprawdzi miernikiem i i tak wyjdzie że go malowałeś jakimiś łatami. A skoro twierdzisz że głębokie rysy więc trochę tego lakieru Ci musiał zedrzeć!!


Jedna rysa była głęboka reszta była mała i krótka. W każdym razie nie ma to porównania z jechaniem całego auta tempo czy wiertarką.

[ Dodano: 2010-03-05, 11:11 ]
Miękus82 napisał(a):Adrian5 jeżeli lakier jest porysowany i zmatowiały to niedarady bez pasty ciernej doprowadzić do ładu auta,twój lakier to metalik jest pokryty bezbarwnym więc poleruje się inaczej.


No tak, jak jest już konieczność to racja.
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości