Lakier

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Lakier

Postprzez Krzych89 » 22 wrz 2009, o 19:00

Witam
Mam takie pytanko zamierzam wypolerować mojego golfa pastą G3 i mam zamiar wcześniej wziąć przetrzeć go papierem wodnym czy to dobry pomysł i jak przetrę go wcześniej papierem wodnym a później wypoleruje pastą G3 to odpryski znikną czy tylko go porysuje ??????
Avatar użytkownika
Krzych89
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 17:06
Lokalizacja: Gorlice

Lakier

 

Postprzez Procent » 22 wrz 2009, o 19:39

Wystarczy samo G3, ale oczywiście maszyną lub jak ja to mówię szlifierką ze specjalnym włóknem do polerowania. Ręcznie G3 się zajedziesz. Papier jest tu zbędny. Po 1 max 2 polerkach ryski powinny zniknąć.
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez duzy_przemo » 25 wrz 2009, o 21:36

Krzych89, W myśl zasady "Do something, do it right"
G3 - to dość kiepski produkt na pewno nie powinno się go używać jako jedynej pasty podczas polerki. Jest to pasta grubo-ścierna więc nie uzyskasz po niej pełnego połysku. Dodatkowo produkt ten zawiera amoniak, który tak naprawdę niszczy lakier oraz przez to zostawia plamy na plastikach oraz gumie.

Zacznijmy od podstaw.
Wyróżniamy 3 główne rodzaje past polerskich
1. Pasty grubo ścierne używane do mocno spłowiałych lakierów usuwania wad lakierniczych itp.
2. Pasty lekko ścierne - na świeże lakiery oraz Stosowane po paście grubo ściernej , mogą również służyć do odświeżenia lakieru.
3. Pasty nabłyszczające - stosowane jak sama nazwa wskazuje do nabłyszczenia wypolerowania powierzchni, również "zabezpieczają połysk"

Matowanie papierem przed polerką, nie wskazane podczas polerki ręcznej.
- P1000 usunięcie wad lakierniczych zacieków syfów itp.
- P1500 mocno spłowiałe lakiery, powłoki stare mocno porysowane
- P2000 Odświeżanie powierzchni usunięcie drobnych rysek (np, po myjni) .

Co daje nam matowanie ? Wyrównujemy powierzchnię, "rozcinamy rysy"(łatwiej je usuniemy) powierzchnia łatwiej daje się wypolerować. Szybciej usuniemy spłowiałą powłokę.

Akcesoria polerki.
Gąbki polerskie twarde, średnio twarde, miękkie.
Twarde - pasta ścierna
Średnio twarda - pasta ścierna/ lekko ścierna/ nabłyszczające.
Gąbka miękka - pasty nabłyszczające/woski

Futra polerskie - znacznie przyspieszają polerowanie, szybko rozcinają rysy/usuwają zmatowiałą powłokę. Po użyciu futra konieczna jest polerka przy użyciu gąbki by zamknąć/ zlicować powierzchnię lakieru.

Dlaczego polerka mechaniczna ?
Używając pasty polerskiej nie liczy się jedynie jej ścieralność ale również temperatura do jakiej rozgrzewa się lakier podczas tarcia. Lakier rozgrzany lepiej się poleruje szybciej usuwane są defekty oraz ryski. Efekt jest o niebo lepszy nić w przypadku polerki ręcznej.

Polerka obroty
Zaczynamy 1500 kończymy maks 2500obr/min .

I na koniec laboratu polecę produkty firmy 3M>
Trzema pastami zamykasz temat polerki, efekt wart swej ceny.
Polerowanie lakieru, akcesoria polerskie - Szczecin i okolice kontakt PW

Mój Mk3
moj-golf/mk3-duzy-przemo-t9718.html

No one expected the Spanish inquisition Monty Python and the Holy Grail
Avatar użytkownika
duzy_przemo
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 21:53
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości