Lakier w sprayu

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez killah » 18 cze 2010, o 09:08

o fak to wygląda tragicznie :o nie wiem dużo o malowaniu sprayem ale wg mnie to lepiej oddaj to do lakiernika i będziesz mieć spokój
killah
 

 

Postprzez Sosen » 18 cze 2010, o 12:11

ciekawy motyw by był mieć na całym samochodzie taką teksturę jak Tobie wyszła po dwóch latach w tym malowanym miejscu :D
był: VW Golf III 95' (1Z)
jest: Audi A4 B5 99' na koxie (AFN++) zglebiony dupowóz
VW Jetta II Coupe 91' in progress... in progress...
Avatar użytkownika
Sosen
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 11 mar 2008, o 16:17
Lokalizacja: WGS

Postprzez prezesik » 18 cze 2010, o 12:34

Pokazałem to lakiernikowi, który dobierał ten lakier w spray, ale zatkało go, nie ma pojęcia skąd się to wzięło - lakiernik z kilkunastoletnim stażem, sporo osób dobiera u niego lakier (Kutno ul. Noskowskiego przy Łęczyckiej).
U niego kupiłem podkład i lakier.
Moim zdaniem ściemniał, bo napewno dobrze wie co on mógł zrypać.

W sierpniu kupuję puchę lakieru i całego odświeżę, bo w niektórych miejscach na dachu to już była ostatnia polerka - wychodzą jasne plamy - podkład.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Jasiex » 24 lip 2010, o 13:26

Witam. Jako Lakiernik wydaje mi sie ze jednak to wina farby w spreyu. Dlatego poniewaz spray musi miec wiecej rozcienczalnika niz farba do pistoletu. Dlatego farba w sprayu jest bardzo rzadka i nie ma takich wlasciwosci jak ta do pistoletu. Szczerze odradzam malowania wiekszych elementow spreyami. Jakby ktos mial pytania co do lakierowania sluze pomoca:D (zawod lakiernik)
Pozdrawiam
Jasiex
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lip 2010, o 09:29
Lokalizacja: Bytom

Postprzez kluz4 » 24 lip 2010, o 14:08

Wina lakieru nabitego w spray nie tłustych elementów (zostają oka) ani podkładu bo zważył by farbę od razu. Co do wygrzewania to robi się to z dużymi powierzchniami. Pracowałem przy tym i wiele razy poprawiałem takie domowe sprayowanie i nieraz aż ręce opadały. Pucha na zaprawki, żadnych większych powierzchni,bo to kupa rozcieńczalnika.

Ach na zderzakach i wszelkich plastikach tworzą się z czasem podobne pęknięcia ale lakier jest twardy, nie jak u Kolegi. Winą jest żle dobrany podklad. Koniecznie do plastików. Wiele zakładów lakierniczych o wątpliwej renomie daje zwykły i bo tańszy i takie są efekty.Pozdro
Ostatnio edytowano 24 lip 2010, o 14:39 przez kluz4, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kluz4
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:45
Lokalizacja: FNW Nowa Sól

Postprzez Sivy » 24 lip 2010, o 14:17

Co stosowac na elementy zardzewiale, po oczyszczeniu jaki odrdzewiacz ?
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez kluz4 » 24 lip 2010, o 14:34

CortaninF, najlepiej wyszlifować rudą do zera


CORTANIN F jest przeznaczony do zabezpieczania zardzewiałych przedmiotów przed ich dalszą korozją. Na powierzchni pozostawia trwałą warstwę ochronną stanowiącą podkład pod dalsze powłoki malarskie.
Sposób użycia: Lużno odpadającą rdzę (strupki rdzawe) usunąć, odtłuścić powierzchnię np. benzyną ekstrakcyjną lub wodą z detergentem. Preparat nanosić za pomocą pędzla wcierając. Po wyschnięciu (ok. pół godziny) zabieg powtórzyć. W miejscu występowania rdzy zachodzi reakcja - wyrób fioletowieje i tworzy szklistą powłokę. Na wyschnięty wyrób można nakładać dowolną emalię. Niezabezpieczony farbą nawierzchniową daje ochronę na okres ok. 1 roku.
Bardzo dobry środek na zardzewiałe podwozie samochodu, wykwity na blacharce - przed nałożeniem zasadniczego koloru, wszelkie inne zardzewiałe elementy.
Avatar użytkownika
kluz4
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:45
Lokalizacja: FNW Nowa Sól

Postprzez Sivy » 24 lip 2010, o 14:48

kluz4, wlasnie korzystalem z niego oraz Brunoxa. Dzieki za podpowiedz.
Ostatnio edytowano 24 lip 2010, o 14:57 przez Sivy, łącznie edytowano 1 raz
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez kluz4 » 24 lip 2010, o 14:51

Nie ma sprawy :ok:
Avatar użytkownika
kluz4
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:45
Lokalizacja: FNW Nowa Sól

Postprzez prezesik » 25 lip 2010, o 21:04

kluz4 nie wspomniałeś jeszcze, że niemalowany cortanin jest zmywalny zwykłą wodą, także nie daje ochrony na rok.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 25 lip 2010, o 21:13

Oraz nie trzyma na nim dobrze żadna emalia wbrew temu co piszą w instrukcji. Więc po użyciu i wejściu w reakcję cały nadmiar zetrzeć. Brunox lepszy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kluz4 » 26 lip 2010, o 09:51

prezesik25 napisał(a):kluz4 nie wspomniałeś jeszcze, że niemalowany cortanin jest zmywalny zwykłą wodą, także nie daje ochrony na rok.


A jaki sens użyć Cortaninu i nie zamalować :-o Jazda z takimi babolami na wierzchu nie zadaje szyku .
Avatar użytkownika
kluz4
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:45
Lokalizacja: FNW Nowa Sól

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości