Ocynk

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Ocynk

Postprzez Patryk7171 » 15 sty 2012, o 16:13

Pytanie do was kieruje poniewaz zamierzam wymienic blitniki i nie wiem czy slyszeliscie o takim czyms jak ocynk w spray i pytam czy jak bym kupil blotnik i spryskal tym ocynkiem i polakierował na odpowiedni kolor to coś da? wplynie da dlugosc zywotnosci tego blotnika???
VWozidełko :)
Silniczek TDI 1Z.
Avatar użytkownika
Patryk7171
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 23:33
Lokalizacja: Łęczna

Ocynk

 

Postprzez trojeczkaGT » 15 sty 2012, o 16:31

zawsze kolejna warstwa ochronna pomoze i uchroni przed korozja.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez thomasg » 15 sty 2012, o 17:02

Patryk7171, u mnie na zakładzie konstrukcje i żelastwo które bedzie robić w cięzkich warunkach jest cynkowane zanurzeniowo, po powrocie z cynkowni poddawane jest obróbce polegajacej na oczyszczeniu z nadmiarów ( otwory itp) . Poprawki są robione cynkiem w sprayu właśnie. Różnie to wygląda, często jak jade na dół to widze te właśnie miejsca jako pierwsze rude a tam gdzie podmaluje się taką zasprajowana końcówkę elementu inna farbą po chwili są łuski i inne ciekawostki .Nie wiem czy na lakierni sie opieprzają czy ten cynk lipnie siada , ja zrobiłbym najpierw próbę od wewnetrzenej strony błotnika jak siada baza na ten cynk i co się z nia dzieje po kilku kilkunastu dniach.
był MÓJ DRAGOONGREEN jest Borówka VARIANT
Avatar użytkownika
thomasg
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 26 mar 2011, o 16:17
Lokalizacja: 44-335

Postprzez czaro » 15 sty 2012, o 17:03

Patryk7171, to jest po prostu farba w kolorze ocynku z dodatkiem drobinek cynku.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Patryk7171 » 15 sty 2012, o 17:05

Ale zawsze cynk może troche pomoże. :-)
VWozidełko :)
Silniczek TDI 1Z.
Avatar użytkownika
Patryk7171
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 23:33
Lokalizacja: Łęczna

Postprzez czaro » 15 sty 2012, o 17:13

Patryk7171 napisał(a):Ale zawsze cynk może troche pomoże. :-)

To nie jest cynk. Cynk się wiąże z blachą, blacha jest wcześniej trawiona itd. A to jest jak farba i tyle.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bryan92 » 15 sty 2012, o 20:13

thomasg, Pracujemy w podobnych w firmach :-D Dorabiam sobie u znajomego gdzie wykorzystywane są elementy ocynkowane. Jeśli mówimy o cynkowaniu ogniowym to przedmioty są zanurzane w "wannie" w roztopionym cynku, wysoka temperatura powoduję osadzanie się ocynku. Takich rzeczy nie uzyskasz poprzez cynk w spray-u, moim zdaniem to zwykła farba antykorozyjna kolorystycznie nawiązująca do cynku.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez czaro » 15 sty 2012, o 20:20

bryan92 napisał(a):moim zdaniem to zwykła farba antykorozyjna kolorystycznie nawiązująca do cynku.

Nie no to jest niby na bazie cynku ale tak jak piszesz to nie jest cynkowanie.
Ja pracuje w galwanizerni więc troszkę o tych rzeczach wiem, tyle że u mnie cynkuje się galwanicznie nie ogniowo.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Daniel1886 » 15 sty 2012, o 21:24

ja sprzedaje rurki hydrauliczne które są cynkowane galwanicznie. ciekawy kolorek :-D może by tak ocynkować i zostawić.. ciekawe jak cena?
ps. a co do żywotności to dobrze położony lakier wystarczająco chroni elementy. kwestia czy komuś się chce odpowiednio przygotować podłoże. wydaje mi sie ze na cynk zwykła farba nie bedzie trzymać,
Daniel1886
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 3 mar 2011, o 15:02
Lokalizacja: wejherowo

Postprzez czaro » 16 sty 2012, o 08:32

Daniel1886 napisał(a):ciekawe jak cena?

U mnie cena za zawieszki- czyli te większe elementy jak np błotnik golfa, zaczynają się od 2 zł netto za kg a kończy chyba na 5 nawet.
Daniel1886 napisał(a):wydaje mi sie ze na cynk zwykła farba nie bedzie trzymać,

Farba na cynku będzie się trzymać tylko trzeba powierzchnię pod malowanie umieć przygotować.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bryan92 » 16 sty 2012, o 20:02

czaro, Pracujesz przy tym więc wiesz lepiej. Ja tylko kładę spoiny. A tak nawiasem mówiąc, ile lat gwarancji dają w Skarżysku-Kamiennej na poprawnie wykonaną powłokę ? Przepraszam, wiem że to post nie na temat, ale to czysta ciekawość.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez czaro » 16 sty 2012, o 23:24

bryan92, to zależy od firm. Wiem, że jednej firmie dajemy 3 lata. Ale to jest najdłuższy okres jaki dajemy i jedyna firma tak ma. A tak to rzadko firmy się pytają o gwarancję na pokrycie, tym bardziej, że teraz mamy jeszcze ISO, więc wszyscy myślą, że to już nie wiadomo co. Tak myślę i z tego co kojarzę to tak normalnie to dwa lata dajemy. Ale to tak jak mówię bardzo rzadko o to ludzie pytają.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - - andrex - Gamma: Model Kubler-Ross



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości