Opłacalność malunku MK3

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Opłacalność malunku MK3

Postprzez bla.zej » 27 sie 2010, o 21:13

Witam, noszę się z zamysłem odnowienia Golfa. Chodzi o całą blacharkę + nowy lakier. Jak myślicie, na ile Waszym zdaniem jest to opłacalne ? W aucie wyremontowany mam silnik i zawieszenie. Gdybym teraz włożył jeszcze ok 3 tys. w nadwozie to miałbym spokój z blachami na kolejne 10 lat, i wiedziałbym co mam. A trójka mi bardzo odpowiada, jeżdzę rok i nigdy mnie nie zawiódł więc raczej ma u mnie dożywocie.

WIęc jeszcze raz, co Wy myślicie na temat tego typu inwestycji.

Czy da się tak zabezpieczyć blachy aby ruda nie wylazła po roku czy dwóch ?

pozdro
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Opłacalność malunku MK3

 

Postprzez czaro » 27 sie 2010, o 21:31

bla.zej napisał(a):ma u mnie dożywocie

Jeśli tak to na pewno się opłaca.
bla.zej napisał(a):Czy da się tak zabezpieczyć blachy aby ruda nie wylazła po roku czy dwóch ?

Dałoby się gdyby blachy były cynkowane a z tego co kojarzę to od 95 albo 96 roku dopiero były cynkowane. Na zwykłą blachę gwarancji nie ma że nie pojawi się ruda.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 27 sie 2010, o 21:32

Jeżeli od środka bierze Ci ruda to może wyskoczyć. Chyba że przez kompletne malowanie rozumiesz także zdejmowanie błotników itp i od środka pryskanie
killah
 

Postprzez Radi » 28 sie 2010, o 10:03

czaro napisał(a):z tego co kojarzę to od 95 albo 96 roku dopiero były cynkowane.


w mk3 niestety w żadnym z roczników nie było cynkowanych blach

moim zdaniem jesli chcesz to auto trzymać dla siebie to zawsze jest warto ;-)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez czaro » 28 sie 2010, o 10:08

Radi mk3, bardzo możliwe że nie, tego pewien nie byłem chociaż gdzieś mi się obiło o uszy że końcówka produkcji miała ale kłócił się nie będę. :-D
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 28 sie 2010, o 10:10

czaro, jestem tego nawet pewien a szkoda bo moze blachy byłyby troszke mocniejsze
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez czaro » 28 sie 2010, o 10:16

No powiem Ci że nawet troszkę bardziej niż troszkę- pracuję w pokryciach galwanicznych i zajmuję się cynkowaniem i sami dajemy na ocynk gwarancję kilku lat więc ruda nawet bez farby nie powinna się pojawić przez ten okres. Z resztą zobaczę ile wytrzymają moje progi bo w czerwcu założyłem ocynkowane.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 28 sie 2010, o 10:18

a jak to własciwie jest z tym ocynkiem można to jakoś położyć na blache? weżmy taki błotnik zeskrobać farbe ocynkować i pomalować?
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez czaro » 28 sie 2010, o 10:30

Trzeba by się w 100% pozbyć farby bo tam gdzie będzie to ocynku nie będzie. My odtłuszczamy element, trawimy na kwasie i na wannę- akurat duże elementy robi się na zawieszkach (wieszasz na szynie) i ja się tym zajmuję, a małe typu śrubki itp w bębnie. Ustawiasz odpowiedni prąd i się cynkuję np taki błotnik to podejrzewam że jakieś 40-60 minut. Potem pasywujesz na biało albo na żółto - kolor zależy od klienta. Suszymy i gotowe. Czyli taki przygotowany bez farby błotnik to kwestia gdzieś 3-4 godzin.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez DK77 » 28 sie 2010, o 11:23

Radi mk3 napisał(a):
czaro napisał(a):z tego co kojarzę to od 95 albo 96 roku dopiero były cynkowane.


w mk3 niestety w żadnym z roczników nie było cynkowanych blach

moim zdaniem jesli chcesz to auto trzymać dla siebie to zawsze jest warto ;-)

z tego co wiem to roczniki od 95 lub 96 miały tylna klapę w ocynku..nie wiem jak cała reszta ale to raczej na pewno. ja miałem nieprzyjemną przygodę z sarną i mam małe wgniecenie na masce i odpryski lakieru i podkładu a nawet zólte się to nie zrobiło od pół roku :-D (muszę się wreszcie za to wziąć :-P ) a mam 94 rok...moze ktoś wymieniał
Avatar użytkownika
DK77
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 22:43
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez killah » 28 sie 2010, o 11:55

DK77 napisał(a):
Radi mk3 napisał(a):
czaro napisał(a):z tego co kojarzę to od 95 albo 96 roku dopiero były cynkowane.


w mk3 niestety w żadnym z roczników nie było cynkowanych blach

moim zdaniem jesli chcesz to auto trzymać dla siebie to zawsze jest warto ;-)

z tego co wiem to roczniki od 95 lub 96 miały tylna klapę w ocynku..nie wiem jak cała reszta ale to raczej na pewno. ja miałem nieprzyjemną przygodę z sarną i mam małe wgniecenie na masce i odpryski lakieru i podkładu a nawet zólte się to nie zrobiło od pół roku :-D (muszę się wreszcie za to wziąć :-P ) a mam 94 rok...moze ktoś wymieniał


z rdzą jest tak że jak chce się ją wyhodować to się nie da:D ja się 2 tyg męczyłem z rudą na masce :D

nie wiem czym to było pokryte ale musiałem ścierać 2x bo za pierwszym rdza wychodziła w paru punktach jedynie
killah
 

Postprzez bla.zej » 28 sie 2010, o 12:22

Hmmm, jeśli mam robić na cacy, i za kolejne 3-4 lata znowu wylezie ruda to średnio się to opłaca...
Trochę irytujące jest to że w dzisiejszych czasach nie można skutecznie zabezpieczyć się przed rdzą...
bla.zej
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 20:49
Lokalizacja: z Polski

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron