Podwozie , progi a przyszyłość ?

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Podwozie , progi a przyszyłość ?

Postprzez Wiki » 18 mar 2015, o 12:33

Witam, mam taki problem golfik ma problem z progami i podwoziem, podwozie się że tak to ujmę sypie (pojawiła się jedna dziura , mała ale jednak), nie ma co ukrywać progi i podwozie będzie robione, ale martwi mnie to, z mojej perspektywy w takie autko gdzie jest robiona podłoga to słaby materiał na upiększanie (mam plany nowego lakieru na całe autko i upiększenie wnętrza), ogólnie waham się czy warto będzie w niego ładować kasę, czy nie lepiej zrobić to co trzeba i niech jeździ ? Patrząc na Golfa Markuz'a nie wygląda na takiego co by cokolwiek kiedykolwiek miał robione na progach a nawet na podwoziu. I teraz pytanie do was ? warto to wszystko zrobić ? (nie znam się na blacharce więc oddaje to do specjalisty) i czy wasze piękne wozy też miały takie problemy ?

Pozdrawiam, i dziękuje za każdą odpowiedź :)
Ostatnio edytowano 18 mar 2015, o 15:16 przez Wiki, łącznie edytowano 1 raz
Wiki
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 17:12
Lokalizacja: Łódź

Podwozie , progi a przyszyłość ?

 

Postprzez Thorsten » 18 mar 2015, o 13:19

Wiki, mój wóz nie jest piękny. Ale pozwolę sobie coś dodać od siebie. Robiłem w swoim aucie oba progi, koszt 550zł. W lato będę zaspawywał otwory po gumach w podłodze. Prawie każdego do spotka, jak nie dziś jutro.
Nie ma golfów mających 18lat i będących w idealnym stanie nawet bez bąbelka korozji. Spokojnie znajdą się tacy co ja ja robili progi albo podłogę lub wstawiali reperaturki.

Bo sztuką jest zrobić piękny wóz od zera.

Czy warto? zleży od budżetu i twoich planów. Jak masz zamiar zestarzeć się z autem to każdy grosz jest tego wart. Jak chcesz pojeździć np 4 lata to policz czy teraz włożone pieniążki zwrócą się albo podniosą wartość auta za ten czas.

Mówisz że auto z robioną podłogą nie jest dobrym modelem do modzenia. Włącz sobie tv tam jest pełno programów o ludziach którzy reanimują/modzą auta mające po 50lat i często nie ma dziur w podłodze tylko dlatego że podłoga przestała istnieć- zjadła ją rdza.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 18 mar 2015, o 14:20

Mk3 można podzielić na te które miały robione progi i te które dopiero będą miały. Niestety ten problem dotyczy wszystkich nawet tych pięknych, ja osobiście też przez to przechodziłem.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Wiki » 18 mar 2015, o 15:18

A wracając do progów blacharz-lakiernik powiedział że na nie da baranka i że zacznie to wychodzić po 2-3 latach, jest możliwość jakoś to zabezpieczyć by nie kruszył/łuszczył się ?
Wiki
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 17:12
Lokalizacja: Łódź

Postprzez GolfiarzJR » 18 mar 2015, o 17:36

Wiki, Tak czy siak jak wymienisz na nowe i zrobisz idealnie to wyjdzie bo auto jest jezdzone , moje auto ma 19 lat w tym roku ,i nie było nic robione z progami od nowości i wkońcu trzeba coś z tym zacząć działać , w posiadaczy mk3 każdy przez to przechodzi . jak wstawisz nowe to i tak będziesz musiał robić to co jakiś czas :cisza:
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 mar 2015, o 17:53

pojeździsz trochę po zlotach to zobaczysz ile jest "upiększonych" parchów bez progów i podłogi ale za to na glebie i drogim kole :D
Jak zrobi to ogarnięty blacharz to śladu nie będzie a i nie wyjdzie to jakoś bardzo szybko
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 18 mar 2015, o 17:58

Wiki napisał(a):A wracając do progów blacharz-lakiernik powiedział że na nie da baranka i że zacznie to wychodzić po 2-3 latach, jest możliwość jakoś to zabezpieczyć by nie kruszył/łuszczył się ?


Bardzo dobrze że da baranek (bo go musi dać od spodu przed wstawieniem/przyspawaniem w miejsce starego) od spodu też musi go Tobie zabezpieczyc jakimś podkładem.Co do terminu że zacznie Tobie wychodzić z powrotem korozja równie dobrze może ona wyjść po roku-na to wypływ ma wiele czynników-czy pojazd jest garażowany użytkowany w zimę itd
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Wiki » 18 mar 2015, o 18:38

GolfiarzJR napisał(a):Wiki, Tak czy siak jak wymienisz na nowe i zrobisz idealnie to wyjdzie bo auto jest jezdzone , moje auto ma 19 lat w tym roku ,i nie było nic robione z progami od nowości i wkońcu trzeba coś z tym zacząć działać , w posiadaczy mk3 każdy przez to przechodzi . jak wstawisz nowe to i tak będziesz musiał robić to co jakiś czas :cisza:


Ja nie zrobię :) nie jestem ani mechanikiem, ani blacharzem ani lakiernikiem, nikim kto jest związany z samochodami, a jeśli na czymś się nie znam to wole tego nie psuć bardziej biorąc pod uwagę że jestem młodym kierowcą, i fundusze też nie są ogromne, zarobić można ale wszystko w swoim czasie będzie zrobione :) Powiem tak, jedyne co w samochodzie umiem zrobić to powymieniać zderzaki ,zając się tapicerką , i wszystko co powinien umieć człowiek który jeździ autem, wszystko raczej oddaje w ręce specjalistów albo pseudo, po posiadaniu auta sporo się dowiedziałem wiadomo, ale to moim zdaniem za mało by bawić się w blacharza czy lakiernika, wiem jak to brzmi xD ale to co wiem ze dam sobie radę robię sam, reszty się nie tykam, więc jeśli można wiedzieć co powinien blacharz-lakiernik zrobić to miło jak mnie uświadomicie, wiem ze progi będą spawane i że baranek będzie (bo to pamiętam że mówił) wiadomo mówił o podkładach antykorozyjnych itp. ale jeśli możecie to powiedzcie co powinno się znaleźć na dobrze zrobionych progach i podwozi (chodzi mi o materiały,lakiery, podkłady itd.) z góry dziękuje wszystkim bo wasze rady naprawdę wiele mi dają (można powiedzieć że się uczę z nich). I sorki że się tak rozpisałem :D
Wiki
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 17:12
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Golf Maniak » 18 mar 2015, o 19:30

Wiki napisał(a):[więc jeśli można wiedzieć co powinien blacharz-lakiernik zrobić to miło jak mnie uświadomicie, wiem ze progi będą spawane i że baranek będzie (bo to pamiętam że mówił) wiadomo mówił o podkładach antykorozyjnych itp. ale jeśli możecie to powiedzcie co powinno się znaleźć na dobrze zrobionych progach i podwozi (chodzi mi o materiały,lakiery, podkłady itd.) z góry dziękuje wszystkim bo wasze rady naprawdę wiele mi dają (można powiedzieć że się uczę z nich). I sorki że się tak rozpisałem :D


Więc jeśli chodzi o użyte materiały wymieniłeś je powinny byc użyty podkład (ja zawsze daję epoksydowy i akrylowy) miejsce spawów powinno być zaszpachlowane (a więc użyta powinna być szpachla) a na zewnatrz położony lakier/baranek(środek konserwujący).Każdy "fachowiec" używa swoich sprawdzonych środków jeśli chodzi o producenta.Cóż tutaj więcej dodawać?
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kosmaty69 » 18 mar 2015, o 20:26

Ja właśnie w swoim GTI robiłem full blacharke, odebrałem auto, i teraz im więcej zaglądam tym bardziej jestem zawiedziony. Nie wiem czy to robił ślepy lemur czy jakiś elvis, no nie wiem.. Wybuliłem hajs i jadę z reklamacją bo to jest do niczego nie podobne. Najlepiej robić samemu. Mnie pajac zapaplał rdzę barankiem, przyspawał pare łat, progow nie ruszył tylko doprofilował blache i gitra. A na progach ruda tańczy... Co z tymi ludźmi to ja nie wiem :cenzura: :cenzura: :cenzura:
Moje padło :
Avatar użytkownika
kosmaty69
Badacz tematu
 
Posty: 295
Dołączył(a): 16 lip 2014, o 19:44
Lokalizacja: Oswięcim

Postprzez Golf Maniak » 18 mar 2015, o 20:35

kosmaty69 napisał(a):Ja właśnie w swoim GTI robiłem full blacharke, odebrałem auto, i teraz im więcej zaglądam tym bardziej jestem zawiedziony. Nie wiem czy to robił ślepy lemur czy jakiś elvis, no nie wiem.. Wybuliłem hajs i jadę z reklamacją bo to jest do niczego nie podobne. Najlepiej robić samemu. Mnie pajac zapaplał rdzę barankiem, przyspawał pare łat, progow nie ruszył tylko doprofilował blache i gitra. A na progach ruda tańczy... Co z tymi ludźmi to ja nie wiem :cenzura: :cenzura: :cenzura:


Full blacharkę?Pod tym pojęciem to kryje się raczej remont generalny podwozia/nadwozia a więc na logike tego nie da się wykonac w tydzień czasu za kilkadziesiąt złotych :lol: .

Reklamuj wykonaną "robotę" ps zaoszczędziłbys sobie nerwów gdybyś w trakcie odbierania samochodu wszystko obejrzał.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Wiki » 18 mar 2015, o 21:09

Golf Maniak napisał(a):Więc jeśli chodzi o użyte materiały wymieniłeś je powinny byc użyty podkład (ja zawsze daję epoksydowy i akrylowy) miejsce spawów powinno być zaszpachlowane (a więc użyta powinna być szpachla) a na zewnatrz położony lakier/baranek(środek konserwujący).Każdy "fachowiec" używa swoich sprawdzonych środków jeśli chodzi o producenta.Cóż tutaj więcej dodawać?


Podobno spawy można cyną w sprayu pojechać :P (takie pseudo cynkowanie) jak z tym wygląda sprawa ?
Wiki
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 17:12
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości