Prawidłowe zamknięcie szyberdachu (przecieka)

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Prawidłowe zamknięcie szyberdachu (przecieka)

Postprzez pom » 12 sie 2009, o 23:16

Mam połamane prowadnice od jakiegoś czasu (z dwóch stron) i szyberdach był zamknięty tak, że nic nie przeciekało, pojechałem do 'speca' by ocenił wartość usługi, po czym zamknął go z powrotem (ręcznie) jak twierdzi prawidłowo, z tym, że teraz przecieka... Jest z od strony pasażera jakby bardziej spasowany, podczas gdy od kierowcy jest szczelina...
Może dysponujecie jakimiś fotkami z których zorientował bym się jakie jest prawidłowe położenie tych prowadnic podczas zamknięcia... :roll:
Dzięki :-)
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa

Prawidłowe zamknięcie szyberdachu (przecieka)

 

Postprzez prezesik » 13 sie 2009, o 03:10

kolego, a może mechanior pouszkadzał ci rynienki odprowadzające wodę z szybra....
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pom » 13 sie 2009, o 03:57

prezesso napisał(a):kolego, a może mechanior pouszkadzał ci rynienki odprowadzające wodę z szybra....


Odnoszę wrażenie, że problem raczej leży w nieprawidłowym domknięciu....choć nie wiem, co musiałby schrzanić, by je po uszkadzać?

Choć z drugiej strony jak na mój gust, jeśli są rynienki, to woda tak na prawdę ma prawo przeciekać pomiędzy uszczelką szyberdachu a dachem, tyle, że jest gdzieś odprowadzana?
Generalnie jak włożę rękę od wewnątrz na wysokość łącza uszczelki szybra i blachy, i poleję z góry wodą to jest przeciek... niby do czegoś na kształt rynienek znajdującego się między dachem a podsufitką...
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez pablomed » 13 sie 2009, o 06:50

rynienki są po to żeby odprowadzać, to jest jedna rynienka właściwie z tyłu prawa i lewa strona połączona jest poprzeczką, a przy zakładnaiu rynienka ma wejść w takie stożkowe zaczepy z przodu. No ale jak twiedzisz że jakaś nierówna szpara została to ja nie wiem jak ten mechanik to zamknął. Jeśli masz urwaną prowadnicę to spróbuj trochę siłowo tą szybę przesunąć na miejsce, chwytając jedną ręką od góry a drugą od dołu przez drzwi
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez cementowy_jas » 13 sie 2009, o 16:52

Druciarska porada, ale do czasu naprawy/wymiany pomoże w 100% - silikon bezbarwny ;) Ja tak u siebie uszczelniłem szyber bo też przeciekał i mam święty spokój z kapaniem na głową, a przede wszystkim z wilgocią w aucie :)
cementowy_jas
Badacz tematu
 
Posty: 174
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 13:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez pom » 14 sie 2009, o 01:27

pablomed napisał(a):rynienki są po to żeby odprowadzać, to jest jedna rynienka właściwie z tyłu prawa i lewa strona połączona jest poprzeczką, a przy zakładnaiu rynienka ma wejść w takie stożkowe zaczepy z przodu. No ale jak twiedzisz że jakaś nierówna szpara została to ja nie wiem jak ten mechanik to zamknął. Jeśli masz urwaną prowadnicę to spróbuj trochę siłowo tą szybę przesunąć na miejsce, chwytając jedną ręką od góry a drugą od dołu przez drzwi


Rozumiem, że te boczne części rynienki są przy okazji maskownicami prowadnic, a do tej poprzeczki spływa woda po czym zostaje odprowadzana?
http://czesci.amauto.pl/fotos/rynienka_ ... golf3a.jpg

Spytam konkretnie, czy przy zamkniętym szyberdachu ma prawo coś przeciekać? Czy te odpływy służą do odprowadzania wyłącznie wody nagromadzonej podczas, gdy jest otwarty?

Ręcznie próbowałem przesunąć ale bez efektów, odnoszę wrażenie, że mechanik po prostu celowo źle domknął bym do niego wrócił...choć zaśpiewał 590 zeta..., albo z uwagi na fakt połamanych prowadnic nie ma odpowiedniego 'ustawienia szyby' i trzeba jakoś to specjalnie ustawić... Tylko ja sam nie wiem jakie jest ustawienie przy prawidłowym zamknięciu :cry:

Odnośnie uszczelniacza...dobry pomysł, ale jeśli było wcześniej dobrze i bez niego... to chyba gdzieś jest ukryty sęk ;-)
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez mani51 » 14 sie 2009, o 07:59

Żaden szyber nie jest idealnie szczelny dlatego są te rynienki do odprowadzania wody. Jeśli coś kapie to może faktycznie mechanik coś pokombinował żebyś wrócił. Może zatkał odpływy - ja też nie mam zaufania do mechaników :-/ ...znajomy kupił cały elektryczny szyber sprawny za 250zł, wymiana to żadna filozofia - najgorsze to chyba ściągnięcie podsufitki
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Bradley » 14 sie 2009, o 09:52

Szczelny to on nie jest w 100% Przy rzesistym deszczu jesli auto stoi to niestety i po moim widac, ze przecieka. Widac slad na podsufitce.

Szybe mozesz sobie sam ustawic, wystarczy ze masz torxa T25, szyba mocowana jest na 4 srubach. Wystarczy je poluzowac i dokrecic wedle uznania podnoszac/opuszczajac/przesuwajac szybe.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez pablomed » 14 sie 2009, o 11:25

pom napisał(a):590 zeta
za co przepraszam? To byłaby cena za sprawny używany szyber wraz montażem u dość drogiego mechanika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pom » 14 sie 2009, o 23:59

Nie miał za bardzo okazji by coś zepsuć, ponieważ jego ingerencja głównie sprowadzała się do diagnozy i oceny kosztów naprawy. Tak, że polegało to na tym, że załączył kostkę silniczka (celowo wcześniej odłączoną), otworzył szyber, po czym domknął śrubokrętem, ale tak, że z jednej strony jest spora szczelina i szyber jakby leżał głębiej...
A 590 zł to cena za naprawę dwóch prowadnic + 100 zł za naprawę silniczka, który wedle tego 'speca' raczej nie jest w pełni sprawny. Więc bardziej 690...

Oczywiście uważam, że to zbyt drogo, wiec nie zamierzam korzystać z jego usług.
Zostałem przy okazji pouczony, że oczywiście mogę zakupić za 250/300 zł. używany szyber, ale i tak muszę dokupić 'pewną' część wartą 200zł.
Jasnym jest, że 'jaka to część' pozostało tajemnicą 'speca'...
Również zostałem poinformowany, że mogę kupić nowy za kilka tysięcy.

Generalnie osobiste wrażenie słabe, pomimo, że naprawiają szyberdachy w stolicy i mają terminy na wrzesień...

Odnośnie kapania, to nie jest to tak, że woda przecieka do tapicerki, jedynie wlatuje do tej rynienki plastikowej i potem za jakiś czas 'znika', czyli wylatuje chyba tymi odpływami, więc chyba nie ma co się przejmować?
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Bradley » 15 sie 2009, o 08:36

No nie ma sie co przejmowac, a za 250zl to kupujesz kompletny szyberdach (rama + dwie prowadnice z linkami), bez szyby, a jak sie uda to i z szyba.
690zl ostra cena ;-)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez pom » 17 sie 2009, o 04:52

Bardzo dzięki koledzy...
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 28 gości