Progi

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Progi

Postprzez x911x » 8 kwi 2015, o 18:16

Witam mam pytanie oco chodzi jak robi sie progi barankiem jak to sie robi i czy to jest oplacalne i czy sa jakie lepsze metody ?
x911x
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 12 lut 2015, o 22:21
Lokalizacja: Włocławek

Progi

 

Postprzez slawek5t » 8 kwi 2015, o 18:25

Baranek to zabezpieczenie przed korozją, uszkodzeniami mechanicznymi.
Nowe progi się pryska aby je zabezpieczyć. Jak są zgnite to trzeba wymienić.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Thorsten » 8 kwi 2015, o 18:29

x911x, najczęściej używa się do tego kompresora ze specjalną końcówką.

Jest także barantek w spray czyli w zwyczajnej puszcze, jak dobrze pamiętam firma boll na pewno oferuje takie coś. Można to kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym.

Tak jak kolega wspomniał, baranek chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi np. kamienie lecące spod kół oraz przed korozją. Jednak co do samej korozji to polecam fluit do profili zamkniętych- wpuścić go do wnętrza progu.

Czy jest opłacalne? Tak, każda antykorozja jest warta pieniędzy gdyż przedłuży żywotność blachy.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez x911x » 8 kwi 2015, o 18:32

dzieki za odpowiedz;] nie mam skorodowanych progow tylko chce je jakos zakonserowac i lakiernik mi mowil ze moze brankiem zrobic a jest jakas lepsze metoda czy tylko ta?;]
x911x
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 12 lut 2015, o 22:21
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez Thorsten » 8 kwi 2015, o 18:40

x911x, Baranek jest najlepszy, skoro mówisz że masz zdrowe to jak mówiłem polecam fluit. Robisz wiertarką małą dziurę 3mm w progu wsuwasz rureczkę i wprysujesz fluit- w zestawie będzie rureczka. Koszt do do 20zł i potem na to baranek i spokój ducha masz gratis.

Jeżeli w ogóle nie masz baranka radzę popatrzeć w sieci na foto golfa by widzieć do jakiej wysokości zrobić baranek by nie było za mało i nie było przesadzone jak kiedyś w polonezach- aż do listw drzwi :lol:

powodzenia.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 8 kwi 2015, o 19:27

Thorsten napisał(a):co do samej korozji to polecam fluit do profili zamkniętych- wpuścić go do wnętrza progu.


dokładnie :!:

Rdza postępuje od środka więc takie coś będzie najlepsze. No i oczywiście dodatkowo barankiem np w spreju na zewnętrzną stronę progów. Będą zabezpieczone i ładne czarne :)
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, o 19:35 przez slawek5t, łącznie edytowano 1 raz
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez x911x » 8 kwi 2015, o 21:20

ok dzieki wielkie za pomoc mozna temat zamknac;]
x911x
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 12 lut 2015, o 22:21
Lokalizacja: Włocławek


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości