Progi -> wszystkie informacje przydatne.

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez saladrus » 11 maja 2011, o 13:45

250 zł za 2 progi plus robocizna , bez malowania , tyle mi krzyknęli.
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

 

Postprzez RAQnio_V » 11 maja 2011, o 18:24

pytanie jakie progi i jak chcę to pospawać. Bo jeśli progi firmy 4Max i chcę je tylko wyjąć i wspawać nowe to i dużo nie chcę.

Tylko powinien wyciąć stare to co skorodowało lub zgniło w środku powinien wyciąć i wspawać nowe elementy, tak samo od strony podłogi, położyć nową konserwację na zewnątrz, i do profili jakiś porządny wosk. Także powinien Ci zrobić progi jak nówki, bo jak tylko wytnie i wspawa nowe to na przyszły rok będziesz powtarzał operację.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Goral1985 » 11 maja 2011, o 18:45

Mi 3 lata temu blacharz wspawal lewy prog(niewiem jakiej firmy) i w tym roku po zimie byl caly zgnity choc on zabezpieczyl od zewnatrz barankiem a ja od wewnatrz. Przed zima widzialem ze juz rude plamy sie pojawiaja wiec nie radze kupowac najtansze progi ,,made in China"
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Prostowanie progów

Postprzez uzbek » 17 lip 2011, o 21:45

Witam.

Krótko i prosto z mostu, golfina ma wgniecione progi od nieorg. lewarka, zdecydowałem się je wyprostować i wpuścić piankę montażową dla usztywnienia, i tu pytanie jak to wyklepać?

Pozdr.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez prezesik » 17 lip 2011, o 22:15

Raczej nic nie zrobisz nawet po zdjeciu dywanika. To jest profil zamkniety i zbytnio nie ma do niego dostepu. Zamiast pianki proponuje wymiane progow, pianka moze ci je jeszcze bardziej rozepchnac lub rozsadzic. W Volkswagenie nie ma miejsca na "sztukę".
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez K@mil » 17 lip 2011, o 22:21

uzbek napisał(a):Krótko i prosto z mostu, golfina ma wgniecione progi od nieorg. lewarka, zdecydowałem się je wyprostować


zalezy gdzie masz wgniecenia :) progi od wewnetrznej strony maja kortki i wlasnie nimi mozna wyprostować próg ale trzeba uwazać żeby nie przebić go na wylot, po takim zabiegu najlepiej przeszlifować próg i dać baranek i bedzie malina

uzbek napisał(a): wpuścić piankę montażową dla usztywnienia, i tu pytanie jak to wyklepać?


a moze dać chleb albo gazety ? Z tą pianką to dałeś do pieca teraz. Zostaw je lepiej takie jak są
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez uzbek » 17 lip 2011, o 22:25

K@mil napisał(a):
uzbek napisał(a):Krótko i prosto z mostu, golfina ma wgniecione progi od nieorg. lewarka, zdecydowałem się je wyprostować


zalezy gdzie masz wgniecenia :) progi od wewnetrznej strony maja kortki i wlasnie nimi mozna wyprostować próg ale trzeb uwazać zeby nie przebić go na wylot, bo takim zabiegu najlepiej przeszlifować próg i dać baranek i bedzie malina

uzbek napisał(a): wpuścić piankę montażową dla usztywnienia, i tu pytanie jak to wyklepać?


a moze dać chleb albo gazety ? Z tą pianką to dałeś do pieca teraz.


Wgniecenia mam tuż pod przednimi drzwiami, tam gdzie podkłada się lewarek by podnieść przód. tył podnosiłem o wahacz.

A z pianką polecił mi kuzyn, zrobił to swojemu ojcu w starej Astrze jakieś 2 lata temu i trzyma się do dziś, a wiadomo że Ruda lubi stare Ople :) Progi są sztywne i już się nie wgniatają.

Nie ma z nimi aż takiej tragedii żeby się dziurawiły przy prostowaniu :hyhy: Tylko czym to robić i jak się do tego zabrać?

@prezesik
Kolego niestety nie stać mnie na wymianę (blacharze wołają z wspawaniem ponad 1000zł) i szukam alternatywy. Jakbym miał na myśli wymianę to tego tematu bym nie zakładał bo to już wymyśliłem.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Kriss_Lodz » 18 lip 2011, o 00:19

Zdecydowanie odradzam piankę :lol: przecież poszycie progu kosztuje z 40 pln. chyba że nie ma z nimi aż takiej tragedii to zostaje nawiercanie i wyciąganie wgniotek, potem dobre mazidło antykorozyjne do środka i maskowanie dziurek :D
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Progi

Postprzez ABU » 21 sie 2011, o 23:00

Witam.
Jak dostac się do otworów przez które będe mógł zakonserwowac progi za pomoca dostępnych w sklepach sprai z rureczką i dyszami?
A przy okazji. Czy polecacie jakieś środki do konserwacji? Progi mam nowe, po wymianie, blacharz powiedział że je konserwował przed założeniem ale uszkodził konserwację w miejscach spawania.
W tej chwili mam je polakierowane ale chyba powinienem przed zima je jakoś zakonserwować.
ABU
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez gello1 » 22 sie 2011, o 08:22

powinieneś mieć mieć korki gumowe w podłodze za zgrzewem progu z podłogą. Ewentualnie z tyłu w błotniku jest jeden. Ale jeśli miałeś zjedzoną podłogę przez rudą to majster aby połączyć próg z podłogą mógł zrobić zakładkę i zakryć te otwory.


Obrazek
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez pablomed » 22 sie 2011, o 09:16

Jeżeli zostały zaspawane wszystkie te okrągłe otwory to kolego nie masz opcji musisz sobie takie otwory zrobić. Najpierw obejrzyj czy blacharz nie zostawił dziur na dole na łączeniu progu, z przodu przy łączeniu z błotnikiem albo z tyłu. Jesli nie wywierć koniecznie ze dwa otworki w każdym progu wewnętrznym i koniecznie konserwuj, bierz jakiś preparat na bazie wosku, np spray Bolla koło 20 zeta na dwa progi starczy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez ABU » 22 sie 2011, o 10:06

Dziękuje i pozdrawiam.
ABU
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości