[ZIMA] Przymarznięte drzwi, uszczelki

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Postprzez XXMLODZIAN22XX » 9 gru 2012, o 13:04

a akurat ja mam ten środek i wd40 tez mam dlatego pytam a wd40 odradzili koledzy na forum dlatego pytam o ten silikon
Avatar użytkownika
XXMLODZIAN22XX
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 23 lip 2011, o 18:50
Lokalizacja: Tuchola

 

Postprzez mariusz325 » 9 gru 2012, o 13:06

XXMLODZIAN22XX napisał(a):ale ja pytam kolego o konkretny czy tym silikonem można popryskać zamek i klamki i czy coś to da?bo na forum rożne środki proponują


Przede wszystkim musisz wyjąć zamek z drzwi ,wymyć go całego np. w benzynie fajnie pędzelkiem,wysuszyć i przesmarować np. olejem silikonowym i założyć do drzwi .
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Taksi » 9 gru 2012, o 13:11

XXMLODZIAN22XX napisał(a):a akurat ja mam ten środek i wd40 tez mam dlatego pytam a wd40 odradzili koledzy na forum dlatego pytam o ten silikon

chodzi o to ze wd nie smaruje lecz wypiera wodę i osusza zamek wiec po tym zabiegu wypada go nasmarować jakimś ustrojstwem. Ja użyłem smar uniwersalny SG43 Firmy eurocolor za 12zl tylko ze nie pryskałem powierzchownie tylko rozbierałem bok i tam dałem ostro ;-) ten smar jest do -30 wiec raczej da rade. tej nocy przy -12 nic nie było rano otworzyłem drzwi jak latem :-) a 2,3 dni temu przy -5 wsiadałem tyłem
:-P

[ Dodano: 2012-12-09, 12:15 ]
no i nie rozbierałem zamka bo nie miałem torxa :-( ale pomogło :-) a i tak na wiosnę chce go wygłuszać wiec odkręcę wtedy i na cacy go zrobię.
Avatar użytkownika
Taksi
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 21:28
Lokalizacja: Lębork

Postprzez XXMLODZIAN22XX » 9 gru 2012, o 13:34

ok kolego a ktoś by mógł mi przesłać zdjęcia lub link jak go wymontować z drzwi i wogole bardzo bym prosił
Avatar użytkownika
XXMLODZIAN22XX
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 23 lip 2011, o 18:50
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Opik » 9 gru 2012, o 14:54

Taksi napisał(a):wd nie smaruje lecz wypiera wodę i osusza zamek wiec po tym zabiegu wypada go nasmarować jakimś ustrojstwem


i tu się kolego po części mylisz, wd40, cx80 i podobne środki mają właściwości smarujące, więc z braku laku można ich użyć do tego i nie będzie tragedii. Oczywiście każdy jeden smar będzie lepiej spełniał swoje zadanie, ale owy środek też daje taką możliwość :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mkkay » 9 gru 2012, o 15:04

opis WD 40

Zastosowanie

Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej. Materiał napędowy (pierwotnie był to lekki węglowodór; obecnie dwutlenek węgla) zapewnia ciśnienie gazu wewnątrz pojemnika i wymusza wytrysk cieczy przez dysze spryskiwacza, a następnie rozprasza się samoistnie w powietrzu.

Właściwości te sprawiają, że produkt ten ma zarówno zastosowania domowe jak i komercyjne. Są to głównie: smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz zapobieganie rdzy. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci. WD-40 został po raz pierwszy zastosowany przez Convair do ochrony zewnętrznej powłoki rakiet Atlas przed rdzą i korozją[2]. Produkt stał się po raz pierwszy powszechnie dostępny w sklepach w San Diego w 1958.
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Taksi » 9 gru 2012, o 15:05

Opik napisał(a):
Taksi napisał(a):wd nie smaruje lecz wypiera wodę i osusza zamek wiec po tym zabiegu wypada go nasmarować jakimś ustrojstwem


i tu się kolego po części mylisz, wd40, cx80 i podobne środki mają właściwości smarujące, więc z braku laku można ich użyć do tego i nie będzie tragedii. Oczywiście każdy jeden smar będzie lepiej spełniał swoje zadanie, ale owy środek też daje taką możliwość :)

Nie od tak w reklamie wd jest mowa o likwidacji pisków itp ale z czasem wd wyparuje i będzie gorzej niż było. A chyba nie chcemy tego co??? wiec jak już robić to lepiej raz a porządnie.
Avatar użytkownika
Taksi
Gaduła
 
Posty: 624
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 21:28
Lokalizacja: Lębork

Postprzez palio » 9 gru 2012, o 15:10

U siebie nasmarowałem klamki olejem do czyszczenia broni palnej. Specyfik zakupiłem w sklepie specjalizującym się sprzedażą broni.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mkkay » 9 gru 2012, o 15:22

palio45 napisał(a):U siebie nasmarowałem klamki olejem do czyszczenia broni palnej. Specyfik zakupiłem w sklepie specjalizującym się sprzedażą broni.


ja tez stosuje ten olej i gdzieś już o tym pisałem :-)
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Opik » 9 gru 2012, o 15:23

Taksi napisał(a):Nie od tak w reklamie wd jest mowa o likwidacji pisków itp ale z czasem wd wyparuje i będzie gorzej niż było. A chyba nie chcemy tego co??? wiec jak już robić to lepiej raz a porządnie.


Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej.

nie odparuje ;)

miałem gdzieś zestawienie właśnie takich środków w różnych zastosowaniach - smarowanie, likwidacja pisków, penetracja rdzy itp, ale nie mogę znaleźć :/ Poszukam i wrzucę jak znajdę

Dodatkowo pewna gazeta rowerowa przeprowadziła test - różne środki, w tym WD40 do zastosowań rowerowych - czyszczenie, smarowanie itp. I skoro środki te nadawały się do któtkotrwałego (za rzadkie i po kilku tys. km po prostu całkowicie się wycierały) smarowania łańcucha, który ma 73 razy gorsze warunki pracy niż zamek, to tym bardziej nadają się do smarowania zamka :)


żeby nie było że uważam WD40 za cud jakiś - sprawdziłem nie raz jego działanie i stąd moja pozytywna opinia; m.in na mechanizmach zamków właśnie. Choć nie przeczę że jak przyjdzie pora to w środek zamka będzie nawalony biały smar żeby mieć spokój na dłuuuuuuuuuuuuuugi czas
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez XXMLODZIAN22XX » 9 gru 2012, o 19:59

powiem wam koledzy ze na probe zrobiłem tym silikonem zamek i klamke od kierowcy i jest bajka jutro zrobię od pasażera i przy okazji jutro rano będę wiedział czy pomogło na 100% teraz stal i bez problemu otwierają i zamykają się ale zobaczymy po nocy.
Avatar użytkownika
XXMLODZIAN22XX
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 23 lip 2011, o 18:50
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez dezerter35 » 10 gru 2012, o 08:09

ja przetarłem wazeliną i nie łapie uszczelek ,otwieram drzwi bez problemu
dezerter35
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 1 lip 2012, o 07:51
Lokalizacja: zawiercie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości