Regulacja szyby CABRIO

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Regulacja szyby CABRIO

Postprzez jasiu0997 » 19 lip 2012, o 19:15

WItam chłopaki mam dramat w aucie, mam Golfa 3 cabrio i cieknie mi woda w miejscu gdzie łączy się dach z szyba przednia , wydaje mi sie ze jakbym podregulował szybe to tego nie bedzie bo mi nawet gwizda jak jade, ale neiwiem ile jest tych regulacji i czy sa wystarczajaco duze
prosił bym o jakieś moze dokladne fotki jak powinna w tym miejscu przylegać szyba

prosze o szybka odpowiedz mi mi zalewa wszystko przy tej pogodzie :P
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Regulacja szyby CABRIO

 

Postprzez vanitum » 20 lip 2012, o 09:07

zdejmij tapicerkę drzwi i opuść szybę mniej więcej o 3/4. Zobaczysz łapy w której szyba jest montowana do prowadnic. i teraz masz dwie możliwości regulacji:
1) przy łapach zobaczysz wystające pionowo w górę długie śruby zakończone (u mnie) szarymi kapturkami. podobno odpowiadają one za regulację jak wysoko ma się szyba wysuwać - u mnie kręcenie tymi śrubami nic nie pomogło.
2) możesz popuścić śruby trzymające szybę i przy ich po prostu uregulować jak wysoko ma się ona znajdować. jeśli wybierzesz tą opcję to dodatkowo jak mocniej poluzujesz śrubę będziesz mógł przesuwać w górę lub w dół takie kliny, które powodują że szyba jest bliżej lub dalej od prowadnicy. U mnie brakowało jednego z nich (w prawej prowadnicy przy lewych drzwiach) i to powodowało że szyba nie dociskała do uszczelki (i w związku z tym było i gwizdanie i basen w środku). Ponieważ nie udało mi się zdobyć takiego ustrojstwa, rozwiązałem to metodą chałupniczą (wymieniłem śrubę trzymającą prawą prowadnicę u góry na dłuższą i między prowadnicę a miejsce jej mocowania w drzwiach wsadziłem odpowiednią ilość podkładek).

Tylko uważaj przy regulacji, bo:
a) jeżeli szybą będzie za wysoko się podnosić, będzie przytrzaskiwać ci górną cześć uszczelki przy słupku od szyby albo przy dachu (część tych uszczelek powinna zachodzić na krawędź szyby)
b) jeżeli przesadzisz z regulacja ww. klinami (albo włożysz za dużo podkładek), szyba nie będzie się do końca podnosić i będzie się samoczynnie opuszczać z powrotem (takei zabezpieczenie przed uszkodzeniem szyby na skutek zbyt dużych oporów)
vanitum
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 18:31
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez jasiu0997 » 21 lip 2012, o 10:43

łoł pomocne informacje :D
dzisiaj robie nagrzewnice ale w tygodniu to musze zrobić bo mam wode w tych kieszonkach przy fotelach :P
a mógłbyś mi podesłac fotki jak prawidłowo powinna być szyba?? byłbym bardzo wdzięczny bo u mnie w okolicy nikt nie ma Cabby :(
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów


- - - warszawa.bawariamotors.mini.com.pl



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości