Sierpy, a bąble rudej

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

Sierpy, a bąble rudej

Postprzez PrzemkoXVI » 9 lip 2012, o 00:30

Witojcie wszycy! :-D


Mam takie pytanko - na lewym tylnym błotniku wyskoczyły mi nieduże bąble rdzy. Całe szczęście, że nie na wylot, ale coś czuję, że po zimie trzeba będzie wymienić błotnik (wersja 3-drzwiowa :kwasny: ). Słyszałem, że sierpy powstrzymują pojawianie się rdzy. Mit, czy prawda? :-| Oraz czy sierpy z wersji 3d podejdą pod wersję z pięcioma.

Pozdrawiam gorąco i z góry dzięki ogromne za podpowiedzi.
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Sierpy, a bąble rudej

 

Postprzez greg001 » 9 lip 2012, o 00:52

kolego jak poszukasz w google to odpowiedź znajdziesz :P
odp.: Sierpy od 5d pasują do 3d i na odwrót, co do tego mitu hm... raczej nie możliwe że wręcz przeciwnie, ale zawsze przed założeniem sierpów możesz ładnie obszar pod nimi zakonserwować bo nie będzie widać :D
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 9 lip 2012, o 22:35

Są plusy i minusy. Źle dopasowane sierpy -> wpada woda, nie ma ujścia, zaczyna gnić i gnić, i gnić, i chrupać, i chruuuuuupaaaaaaaaa łup odpadł kawałek błotnika. Plus taki że jak masz dopasowane dobrze (np silikonem szczelnie) to nic się nie dzieje. A dodatkowo możesz zawsze sobie ładnie zakonserwować ranty, do tego sierpy na silikon i wytrzyma dłużej niż Golf :lol:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 12 lip 2012, o 21:50

to nie tak. Sierpy z natury nie są i nie powinny być szczelne, orginalnie nie sa przecież klejone do blachy tylko na spinkach czy wkrętach. Fabrycznie założone na idealnie zakonserwowaną blachę nie robią nic złego. Założone samodzielnie na blachę która już zaczęła gnić przyśpieszają korozję tworząc komorę wilgotną, tak że jeśli się nie chce komuś potem zdejmować ich co roku i konserwować ubytków na bieząco to po 2 3 latach z błotników pod sierpami robi się rzeszoto
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PrzemkoXVI » 12 lip 2012, o 22:26

A jak radzicie:
I) zbierać kasę na wymianę całego tylnego nadkola (a wiadomo ile roboty jest przy 3-drzwiowym);
II) kupić sierpy, zabezpieczyć bąble rdzy i skleić silikonem?
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez Grzesiek2507 » 13 lip 2012, o 00:01

sierpy nijak beda pasowac do Twoich zderzakow w kolorze. Gdyby to byl polkolor to spoczi, ale nie jest i moze wyjsc kicha.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Opik » 13 lip 2012, o 00:35

Pokaż w jakim stanie masz te błotniki
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości