sierpy i progi w 20 jahre

Wszystkie informacje o elementach nadwozia

Moderator: Moderator

sierpy i progi w 20 jahre

Postprzez strzelu » 11 mar 2013, o 08:23

witam,

czytałem już kilka tematów o sierpach, ale jednoznacznej odp. nie znalazłem. W tym tygodniu śmigam obejrzeć golfa gti 20 jahre. Mam z 70 zdjęć auta, dość dokładnych, i wiem o 2 miejscach korozji. (nad rejestracją na tylnej klapie, pod listwą mały purcel i odprysk na drzwiach taki 2x2 cm). Właściciel twierdzi, że nie zdejmował progów itp. i tutaj moje pytanie, jak mocowane są sierpy i progi w 20 jahre ? Można je bezkolizyjnie zdjąć i obejrzeć co się tam kryje ?

ps. jak się uda to jadę w środę, więc proszę mnie nie odsyłać do opcji szukaj. Dzięki z góry za pomoc.
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

sierpy i progi w 20 jahre

 

Postprzez siwy_83 » 11 mar 2013, o 09:32

Sierpy w ori są montowane na wkrety albo nity.Co do progów to sa klejone do progu metalowego najpierw zdejmujesz naskownice ale i tak nic nie uda ci się zobaczyć ewentualnie tylko od dołu :lol:
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

Postprzez strzelu » 11 mar 2013, o 09:38

czyli sierpy są mocowane na wkręty od dołu, w nadkole i tyle ? Pod sierpiem nie ma żadnej taśme, kleju itp itd.

Co do progów ? To klejone są na co (klej, taśma, inne ustrojstwa) ? W zaciszu domowym można to wszystko zdjąć, zabezpieczyć i założyć od nowa, bez uszkodzenia lakieru ?
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez scyzormks » 11 mar 2013, o 10:00

z sierpami nie koniecznie, niektorzy kleja sierpy klejem do szyb :kwasny:
Avatar użytkownika
scyzormks
Gaduła
 
Posty: 637
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 16:53
Lokalizacja: Wojkowice

Postprzez PiJey88 » 11 mar 2013, o 11:58

sierpy oryginalnie są na nity, jak są inaczej zamontowane to już znak że coś tam było dłubane z błotnikiem, progi są przykręcone, ale żeby je zdjąć trzeba zdjąć długa listwę maskującą (jeśli jest oryginalna to prawdopodobnie juz jej nie założysz z powrotem bo skorodowała po tylu latach i się nie zatrzaśnie dobrze) + trzeba zdjąć narożniki z tej listwy, też są na nity, potem wystarczy na dole odkręcić kilka okręcików i progi same schodzą, zostaje cienka listwa przyklejona na stałe do progu, ale ona nie zasłania najważniejszych miejsc
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez strzelu » 11 mar 2013, o 12:45

PiJey powiedź mi jeszcze jedno, warto to wszystko wybebeszać ? Tzn. zdejmować i zabezpieczać wszystko, czy raczej nie ruszać sierpów i progów i tylko od spodu ile się da ?

Bo z fotek to wiecie wszystko pięknie, ale jak to zostawię to pewnie woda i brud zrobi swoje. A po zdjęciu sierpów jeśli były nitowane to jest problem z ponownym montażem ? Jest na to sensowny sposób ?
strzelu
Badacz tematu
 
Posty: 190
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 11:55
Lokalizacja: Lublin

Postprzez witboy » 11 mar 2013, o 21:44

zebys po zdjeciu progow nie zobaczyl dziur w progach ;] wg mnie jaknajbardziej warto wszystko nawet nie wiertarka a szlifierka wyczyscic do tego pomalowac cortaminem ze 2-3 warstwy i do tego jakis baranek ale taki co nie chlonie wody i wszystko sierpow ja bym nie ruszal u mnie nie byly ruszane od nowosci i bylo ok pod spodem
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 11 mar 2013, o 21:57

witboy napisał(a): szlifierka wyczyscic do tego pomalowac cortaminem ze 2-3 warstwy i do tego jakis baranek ale taki co nie chlonie wody

zależy co jest pod spodem, bo jak jest ok to nie dotykaj, a jak jest ruina to trzeba coś z tym robić
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Nadwozie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości