z tego co pamiętam to tez kombinowałem ile mogłem żeby odkręcić te plastiki i wyjąć chłodnice od środka... ale po namyśle stwierdziłem że w zasadzie to nie wiadomo gdzie trzeba ten platik odkręcić... nie wiem być może jest jakiś sposób od środka ale zaznaczam że to była moja pierwsza większa naprawa golfika więc zrobiłem jak umiałem...
Do opolanin:
1-wyciągamy grill (uwaga żeby nie połamać zatrzasków)
2-odkręcamy zderzak - od przodu kilka śrub i jeszcze musisz nieco pokombinować bo jest on jeszcze zamocowany pod nadkolem. Warto jeszcze przed odkręceniem zderzaka odłączyć przewody kierunkowskazów i halogenów (jeśli masz takowe)
3-po zdjęciu zderzaka pozostaje do odkręcenia przednia belka
4-potem już tylko chłodnica czyli odkręcamy korek wlewu płynu chłodzącego i zdejmujemy zaciski na przewodach chłodnicy i zdejmujemy dolny przewód po czym łapiemy
płyn chłodzący do naczynia jest go tam coś koło 5 litrów. Zdejmujemy przewody i odłączamy przewody elektryczne czujnika temperatury znajdującego się po przeciwnej stronie przewodów doprowadzających płyn do chłodnicy.
5-chłodnica gotowa do podmiany na nową. Oczywiście należy przekręcić ze starej do nowej czujnik temperatury i tu mała rada postaraj się go w miarę dobrze przykręcić bo ja się troche pobałem zerwania gwintu i zbyt słabo przykręciłem. Po zakręceniu wszystkiego wyszło że przepuszcza płyn i cała zabawa od nowa a moge przynajmniej tobie zaoszczędzić nerwów.
Jeśli jeszcze potrzebujesz jakiejś rady to pisz.
POZDRAWIAM
P.S. Nie trzeba odkręcać reflektora... na zdjęciu widać odkręcony gdyż łudziłem się jeszcze że w jakiś inny sposób wyciągnę chłodnice ale doszedłem do wniosku że lepiej odkręcić kilka śrubek więcej i mieć lepszy dostęp niż sie potem nieźle nawku....
To tyle o chłodnicy a w czwartek biorę się za wymianę termostatu i się pewnie znów trochę naklnę bo dostęp tam ponoć jest niezaciekawy