1 bieg w golf3 1,8

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

1 bieg w golf3 1,8

Postprzez zajaczek-1987 » 30 maja 2009, o 20:21

Obrazek Obrazek
Witam, mam problem z wrzucaniem 1 biegu w moim golfie3 1,8. Mianowicie zeby wrzucić ''1'' muszę wcisną wajchę zmiany biegów tak jak do wstecznego a następnie tak jakbym wrzucał ''3''. Koło skrzyni przy tych drążkach od zmiany biegów znalazłem zniszczoną gumową tuleje(zaznaczyłem to miejsce na fotce), czy to ta tuleja jest przyczyną awarii, ile kosztuje naprawa? proszę o rade?
zajaczek-1987
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:04
Lokalizacja: ketrzyn

1 bieg w golf3 1,8

 

Postprzez pawelek03576 » 30 maja 2009, o 20:45

właśnie ta tulejka jest przyczyną awarii, jak masz jakoiegoś znajomego tokarza to możesz sam to zrobić tylko trzeba dorobić taką tulejke z plastiku i założyć :cwaniak:
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez pablomed » 31 maja 2009, o 11:51

zajaczek-1987, tulejkę taka pomarańczową dostaniesz w komplecie w "zestawie naprawczym zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów" . Koszt jakieś 20 zeta. Wymiana jest trochę kłopotliwa, bo jest ona zanitowana w takim wsporniku mocowanym do przekładni kierowniczej i przechodzi przez nią wałek zmiany biegów. Trzeba od spodu samochodu to wykręcić, nity rozwiercić (nowe są w zestawie naprawczym). Jest to jakaś godzina półtorej pracy więc odpowiednio do tego mechanik skasuje. Gdybyś robił sam - to ta tulejka ma wewnątrz takie rowki które trzeba wypełnić przed poskładaniem jakimś gestym niewypłukiwalnym smarem, np grafitowym.
Kombinacja z plastykiem toczeniem się nie opłaca ponieważ z założeniem jest sporo pracy a plastyk nie spełni tam funkcji, potrzeba troche elastyczności
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 31 maja 2009, o 16:57

taka tulejka jest dostępna sama, koszt 5zł. a żeby ja wymienić to jest z 30min roboty. - ja to wymieniam bez potrzeby zrywania nitów. wyjmujesz starą tuleje, i z odrobina smarku wciskasz nową pomagając sobie ostrożnie cienkim śrubokrętem...składasz do kupy - regulujesz biegi ispowrotem cieszysz sie sprawnoscią działania biegów....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości