1Z zgrzyta/rzęzi przy ruszaniu. Sprzęgło hałasuje.

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

1Z zgrzyta/rzęzi przy ruszaniu. Sprzęgło hałasuje.

Postprzez mazdah » 25 kwi 2013, o 23:37

Bardzo lubię swoje auto. Naprawdę bardzo. Kosztowało mnie sporo czasu, pracy, kasy. Włożyłem w nie dużo serca i jeszcze więcej przekleństw.
Ale to co wyczynia ostatnio to już przesada.

Od jakiegoś roku było sprzęgło: stało się to jakiś miesiąc po wymianie tarczy sprzęgłowej i skrzyni (tarcza nowa, ale niedroga -130zł, skrzynia używana z allegro), jeżdżę tak od półtora roku:

http://youtu.be/UnVqm4_Bj2c
Napierdziela przy puszczonym sprzęgle, cichnie po wciśnięciu.

Od paru dni jest jeszcze taka ciekawostka przy ruszaniu z jedynki. Co ciekawe - nie zawsze. Co jeszcze ciekawsze - najczęściej pod górkę i np. skręconych w prawo kołach. Nic nie szarpie, autko rusza płynnie. Puszczenie gazu podczas jazdy na jedynce a następnie wciśnięcie go do podłogi nie wywołuje zgrzytania. Ruszanie z dwójki też nie. Wydaje mi się, że podczas jazdy na obrotach jałowych oraz przy puszczaniu sprzęgła podczas jazdy na obrotach jałowych (wciskam i puszczam) w końcowej fazie odpuszczania pedały coś grzechocze: jakby jakaś luźna śrubka latała w środku.

http://youtu.be/tBDdjQFf9Ec
Nieważne czy ruszam dynamicznie, czy lekko i jak słychać - nie występuje zawsze.


To, że wydech napieprza, to wiem ;) ;) Czeka w kolejce na zrobienie.


Jakieś pomysły co to może być?
Mzdh
mazdah
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 lut 2012, o 14:56
Lokalizacja: Kalisz

1Z zgrzyta/rzęzi przy ruszaniu. Sprzęgło hałasuje.

 

Postprzez pawel1990 » 26 kwi 2013, o 00:51

moze odcisk lub łożysko oporowe
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez kermid » 26 kwi 2013, o 02:17

Tu albo skrzynia albo sprzęgło wchodzi w grę ,po mojemu to bym obstawiał skrzynie,kupiłeś z allegro a tam to loteria,widocznie może już jakaś podjechana się trafiła.Zaraz ktoś napisze żeby olej w skrzyni sprawdzić ,można.Sprzęgło,piszesz że też nie komplet wymieniałeś,i do tego tańsze.Dla mnie to loteria....
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez assesino » 26 kwi 2013, o 05:46

Na postoju grzechocze?Czy podczas jazdy na luzie?
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez mazdah » 26 kwi 2013, o 08:36

assesino napisał(a):Na postoju grzechocze?Czy podczas jazdy na luzie?


Sprzęgło grzechocze zawsze kiedy pedał nie jest wciśnięty. Na postoju, podczas toczenia na luzie lub też podczas jazdy na biegu (co słychać pod koniec drugiego filmiku)

Tarcza i łożysko były wymieniane, olej do skrzyni zalany (co prawda 2 lata temu, może warto sprawdzić?)

Szlag mnie trafia, bo jak była wymieniana skrzynka byłem zmarnowany po szpitalu, nawet nie miałem siły siedzieć przed kompem, nie mówiąc już o staniu na nogach.
Mzdh
mazdah
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 lut 2012, o 14:56
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez assesino » 26 kwi 2013, o 15:17

Na pierwszym filmiku słychać łożysko oporowe sprzęgła.Dodam że u mnie jest tak samo odkąd mam golfa ponad 2 lata i nic się nie dzieje. Odnośnie zgrzytania na 1 biegu podczas ruszania,to obstawiam padnięta skrzynię -zużyty tryb biegu pierwszego lub synchronizator

[ Dodano: 2013-04-26, 14:25 ]
Spróbuj jeszcze podwójnie wysprzęglić i wbić 1 bieg.Tzn wciśnij pedał sprzęgła wrzuć pierwszy bieg,daj na luz,wyciśnij i wciśnij ponownie i wrzuć 1 bieg. A potem się przejedź i posłuchaj czy dalej zgrzyta.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez mazdah » 26 kwi 2013, o 15:29

assesino napisał(a):[ Dodano: 2013-04-26, 14:25 ]
Spróbuj jeszcze podwójnie wysprzęglić i wbić 1 bieg.Tzn wciśnij pedał sprzęgła wrzuć pierwszy bieg,daj na luz,wyciśnij i wciśnij ponownie i wrzuć 1 bieg. A potem się przejedź i posłuchaj czy dalej zgrzyta.


No właśnie taki zabieg często ratuje sytuację.
Podobnie jak wciśnięcie sprzęgła i bardzo staranne, wolne wrzucanie biegu.

Ostatnio udało się prawie cały dzień tak przejeździć w ciszy ;)
Mzdh
mazdah
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 lut 2012, o 14:56
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez assesino » 26 kwi 2013, o 15:52

Na 99 % synchronizator biegu pierwszego do wymiany
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez mazdah » 26 kwi 2013, o 15:55

assesino napisał(a):Na 99 % synchronizator biegu pierwszego do wymiany


Dwa pytanka, zakładając że to synchronizator:

1) Ile orientacyjnie kosztuje naprawa? Czy wymaga wyjęcia skrzyni? (samo wyjęcie z 250zł, tak przynajmniej liczą za przekładkę)

2) Czym grozi jeżdżenie z ta usterką?

EDYTA:

Jeszcze jeden objaw mi się przypomniał w sprawie tej jedynki - nieraz nie chce wejść. Drążek blokuje się jakby w połowie drogi. Pomaga wrócenie do luzu, puszczenie sprzęgła i powtórka próby wrzucenia biegu. Czasem wchodzi wyczuwalnie na dwa razy - lekko się przyblokuje na połowie i po chwili dalej wchodzi.
Mzdh
mazdah
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 lut 2012, o 14:56
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez assesino » 26 kwi 2013, o 16:34

Jak bieg nie wchodzi to na bank synchronizator.
Najlepiej jak byś sam wyciągnął skrzynię to zawsze będzie te 250zł taniej. A synchronizator gdzieś kiedys na jakimś forum ktoś pisał że cos koło stówki.No i pewny fachowiec musi być co Ci to wszystko dobrze ogarnie bez fuszerki.

[ Dodano: 2013-04-26, 15:52 ]
Ad 2) pewnego dnia nie wbijesz biegu wogóle
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez mazdah » 27 kwi 2013, o 20:55

Czyli w zasadzie jeżdżenie "do końca" nie jest mniej lub dużo mniej opłacalne niż robienie tego natychmiast? Patrząc na koszty tej zabawy, to chyba nie ma sensu się na chwilę obecną tematem przejmować.

Jeżeli to faktycznie synchronizator to czy ruszanie z dwójki kiedy jest taka możliwość przedłuży życie skrzyni?

Jeżeli jednak to nie synchronizator a tryb pierwszego biegu, czy może się tak zdarzyć, że rozsypie się nagle cała skrzynia i zostanę w trasie bez napędu?
Mzdh
mazdah
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 lut 2012, o 14:56
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez assesino » 28 kwi 2013, o 17:42

mazdah napisał(a):ruszanie z dwójki kiedy jest taka możliwość przedłuży życie skrzyni

żywot skrzyni może i przedłuży ale sprzęgła to raczej nie.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm


- - - Tenis stołowy - sklep - uStefiego.pl



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości