ASR i ESP

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

ASR i ESP

Postprzez puma1985 » 8 gru 2013, o 18:14

Witam,
nadchodzi zima, i coraz częściej zaczyna mi się marzyć ESP w moim golfiku 1.9 90km...
Od razu mówię że jestem zielony w tych sprawach ale mam sporo znajomych którzy potrafią zrobić to i owo (z climatronikiem i ABS się udało). Wyczytałem że VR6 synchro miały w wyposażeniu takie cudeńko stąd pytanie czy istnieje taka możliwość w moim i czy w ogóle gra jest warta świeczki (dostęp do części, Fizycznie połączenie do ABS)...
puma1985
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 paź 2013, o 17:15
Lokalizacja: Legnica

ASR i ESP

 

Postprzez Pozor » 8 gru 2013, o 21:20

nie było ESP w golfie III często jest to mylone z EDS tu masz lekturkę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=369005
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez killah » 10 gru 2013, o 09:09

Czyli jak mam pompę z abs i eds to nie będę miał możliwości odłączenia EDS? A jak wygląda sprawa ruszania z piskiem? Wtedy nie zadziała bo koła kręcą się jednakowo szybko?
killah
 

Postprzez Grzesiek2507 » 10 gru 2013, o 21:03

Zwiniesz lacza na oba napedzane kola.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez k-m-r1 » 10 gru 2013, o 22:56

coś gdzieśbyło żę zakłądali swap z golfa 4 do golfa 3
poszedł silnik i cała reszta sterownik i ABS cała reszta z ESP ale co i jak to było to nie wiem i czy działało ... oto jest pytanie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez puma1985 » 10 gru 2013, o 23:43

k-m-r1 napisał(a):coś gdzieśbyło żę zakłądali swap z golfa 4 do golfa 3
poszedł silnik i cała reszta sterownik i ABS cała reszta z ESP ale co i jak to było to nie wiem i czy działało ... oto jest pytanie


No właśnie... a mi zależy żeby to działało ;)
Ale z tego co widzę to raczej skórka za wyprawkę... koszt takiego wynalazku może być za duży a i nie wiadomo by było jak się autko w poślizgu zachowa tzn czy na pewno będzie w stanie autko wyprowadzić czy wręcz sprawę pogorszy...
Ale mimo wszystko dzięki za rady ot i trochę mądrzejszy będę... :) :-D
puma1985
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 paź 2013, o 17:15
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Pozor » 11 gru 2013, o 14:38

Jeżeli chodzi o trójkowe EDS to poślizg zawsze będzie ale naprawdę rzadko spotykany np. na lodzie ,mokrych liściach ,piasku ale o wiele bardzie zrównoważony z czego samochód szybciej osiągnie odpowiednią prędkość .
Co do ESP w golfie III jest tylko 1 wyjście cała wiązka z golfa IV z ESP ponieważ jest to inaczej sterowane tam ABS,ASR,ESP jest chyba w jednym sterowniku dodatkowo sterowanie silnikiem jest już inne przez ASR , potrzebne są dodatkowo 2 czujniki (Żyroskopowy/czujnik pochyłu pojazdu i czujnik skrętu koła kierownicy co wiąże się z kierownicą od golfa IV z czujnikiem i całą deską żeby wszystko szło spasować bo niestety w desce z golfa III nie ma miejsca na czujnik skrętu kierownicy a w dodatku kierownica z golfa IV nie pasuje idealnie . Wyłącznik ESP też by trzeba było dorobić ale to żaden problem w porównaniu do reszty. System czujników ABS i wiązki jest ten sam co w golfie IV ale za to cała reszta do wymiany więc sobie oszacuj czy koniecznie chcesz mieć takowe esp w Golfie III które owszem działałoby i POMAGAŁO wyjść z poślizgu lub zapobiegało temu tylko jest to kwestia co najmniej 4000 do 5000 zł :hyhy:

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś sprostuje :-P
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez k-m-r1 » 11 gru 2013, o 17:41

tak koszty spore wiecej niż całe auto

pewnosci nigdy nie masz
w golfie ESP było po 2000 roku a tam już szyna danych i każdy sterownik osobno łaczą sie ze sobą

poprostu a mk3 miał byśtylko bude
reszte z mk4 zakup imontaż w zpasowaniem wyjdzie z 5 koła jak ktoś ogarnia temat a nie wiem jak z dynamiką pojazdu podczas działania inna waga inne wymiary ... to nie tak hop kolega zajmuje sie testami ESP ABS w WABCO wrocław projekt testy zmiana ustawien ... czasem w fazie testów w dojczu skrzzynka w bagażniku dawała inne wyniki
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - - firma przeprowadzkowa kraków



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości