Automat vs. Manual

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Automat vs. Manual

Automat
8
25%
Manual
24
75%
 
Liczba głosów : 32

Postprzez scuzz » 4 cze 2008, o 17:32

Co to za jazda jak zmieniać biegów nie można.
scuzz
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 02:01
Lokalizacja: Leżajsk

 

Postprzez cotvi » 4 cze 2008, o 17:59

klanhker napisał(a): moim zdaniem manualna jest lepsza, mozna wiecej z auta wycisnac, przykladem sa wyscigi WRC, czy widzieliscie tam jakiegos kierowce ktory jezdzi w automacie?? :mrgreen: nie :!:


Subaru Impreza WRC od niedawna dysponuje półautomatyczną, sekwencyjną skrzynią biegów (zmiana biegów realizowana jest przyciskami przy kierownicy). W sezonie '99 używano jeszcze skrzyni sześciobiegowej o klasycznym układzie H.
cotvi
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 cze 2008, o 09:48
Lokalizacja: Katowice

Postprzez virus_wrona » 4 cze 2008, o 22:38

Odnosząc się docotvi, wg mnie Ci kolesie w betach nie potrafią zmieniać biegów. Skrzynia automatyczna starej generacji nigdy nie była i nie jest szybsza od manuala ze sprawnym kierowcą ze względów konstrukcyjnych. Miałem okazję jeździć Mercedesem E-klasse 1999r. 3.0TD właśnie z automatem. Jeździło się super wygodnie, ale wyprzedzać trzeba było się nauczyć. Piszesz o skrzyni półautomatycznej, to jest całkiem co innego niż ta w Golfie 3. Z taką DSG żaden manual nie ma szans zgadzam się w 100%.

Pozdro!
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez klanhker » 5 cze 2008, o 09:00

cotvi napisał(a):
klanhker napisał(a): moim zdaniem manualna jest lepsza, mozna wiecej z auta wycisnac, przykladem sa wyscigi WRC, czy widzieliscie tam jakiegos kierowce ktory jezdzi w automacie?? :mrgreen: nie :!:


Subaru Impreza WRC od niedawna dysponuje półautomatyczną, sekwencyjną skrzynią biegów (zmiana biegów realizowana jest przyciskami przy kierownicy). W sezonie '99 używano jeszcze skrzyni sześciobiegowej o klasycznym układzie H.


owszem, ale to jest polautomat i to kierowca decyduje kiedy i na jakich obrotach zmienia bieg, a nie samochod :-D
Avatar użytkownika
klanhker
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 16:38
Lokalizacja: TK

Postprzez DaRu » 5 cze 2008, o 11:52

Mój poprzedni samochód czyli przed golfem to był opel ascona 1.8 benzyna w automacie

i nie mówcie że automatem nie można ruszać z piskiem opon i przeciągać na biiegu.
jedynka, potem przełączasz na dwójkę no i drajw bo więcej biegów nie było :P

a do tego jak jedziesz np 100 i chcesz wyprzedzić to dociskasz pedał na maxa i jest tam pod pedałem taki pstyczek (nie wiem jak w innych automatach u mnie tak było) i automatycznie zmienia Ci bieg na niższy, taka redukcja do wyprzedzania lub przyśpieszania lepszego :))

Fakt dużo palił, bo to był tylko trzy biegowy, ale rozpędziłem go do około 190 km na godzinę, leciutko szedł do 170.

1 2 D R P na 1 można było szaleć jak się chce, ruszać po piskach,

Niestety trzeba było sprzedać bo nie stać mnie było na jeżdzenie takim smokiem w dodatku w benzynie, za dużo kilometrów robię w miesiąc (ok 2 tys) , dlatego kupiłem coś w gazie... i wyszło na Golfa III

Aha gdybym miał wybierać to bym kupił automata... ale takiego który ma ze 4 biegi a najlepiej 5-6 bo wtedy jest oszczędny. Nie to co ja miałem, no ale w tamtych czasach (84 rok) to było coś:))
Golfisko sprzedane. Już powoli do bankructwa doprowadzało. Ulga totalna...
Avatar użytkownika
DaRu
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 20:54
Lokalizacja: Konin

Postprzez cotvi » 5 cze 2008, o 13:06

Jak widać zdania są podzielone.
Każdy ma rożne opinie i przyzwyczajenia.

Myślę jednak, że postęp jest nieuchronny i skrzynie manualne, a dokładnie przycisk sprzęgła przejdzie do lamusa. Np. rozwiązanie w nowych Toyotach, skrzynia manual, ale przełączanie + - bez sprzęgła, dodali przystawkę zmieniającą biegi.
Tak to widzę :)
cotvi
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 cze 2008, o 09:48
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pawel_ns » 5 cze 2008, o 13:23

rzeczywiscie zdania sa podzielone... wiadome sa plusy i minusy skrzyni czy manualnej czy automatycznej... tak samo jest w temacie czy obnizac auto czy nie. to komus ma sie podobac wiec jak ktos chce automata to go bedzie mial... ja jednak jestem jak najbardziej za manualem w mniejszym aucie, w przypadku w wyzszej klasy auta jak np. passat, wybralbym automat
MOJE BYŁE MK3
AHF+ ..::TDI POWER::..
Avatar użytkownika
pawel_ns
Members
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 12:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Zmiana oleju w skrzyni automatycznej

Postprzez biggie22 » 10 paź 2008, o 00:15

Witam czy wymieniał już ktoś olej w automatycznej skrzyni biegów? Co ile wymienia się olej? jak można sprawdzić poziom oleju? jaki olej kupić?


Co do jazdy automatem, dla mnie rewelacja codziennie dojezdzam, do pracy, i silnik 1,9 tdi 110 KM spisuje sie rewelacyjnie, to prawda, ze start jest szybszy niż w manualu, przy wyprzedzaniu tez jest bardzo dobrze.
BIGGIE22
biggie22
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 00:05
Lokalizacja: GRYFINO

Postprzez Reiven » 10 paź 2008, o 08:52

Tak jak kolega pawel_ns, napisał ciężko jednoznacznie powiedzieć bo np. w miasto w korki automat jest rewelacyjny ale żeby sobie poszaleć już nie bardzo na szczęście nowe skrzynie automatyczne np. DSG mają opcje pełnego automatu jak rownież sekwencji dającej możliwość manualnej zmiany biegów i to zdecydowanie szybciej i sprawniej niż typowy manual. Osobiscie jeździłem jakiś czas audi A8 4.2 quatro z tą skrzynia i musze powiedzieć ze jest to rewelacja zwłaszcza gdy używa się łopatek przy kierownicy skrzynia jest ultra szybka zmienia biegi przy pedale wcisnietym w podłoge natychmiast po pociągnięciu łopatki dodatkowo sama redukuje w dól przy chamowaniu.

Gdybym miał do wyboru skrzynie manualną i DSG zdesydowanie DSG.
Pozostaje jeszcze kwestia awaryjności i kosztów eksploatacji, no cóż jak to w życiu jednych stać innych nie.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości