Automatyczna skrzynia - tryb awaryjny + niedziałający ABS

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Automatyczna skrzynia - tryb awaryjny + niedziałający ABS

Postprzez Szkodzin » 10 lut 2015, o 19:20

Witam wszystkich,
od jakiegoś czasu mam problem z ABS i skrzynią biegów. Mój golf, to 1,9 TDI a problemy zaczęły się od:
w pierwszej kolejności po przejechaniu długiej trasy (450km ciągiem w bardzo deszczowym i mokrym dniu) zaczęła się świecić kontrolka ABS na drugi dzień przy pierwszym odpaleniu silnika.
Sprawdziłem błędy VAGiem myśląc, że to któryś czujnik, ale niestety okazało się, że wybija błąd o nr 1276 "Pompa hydrauliczna ABS-V64 sygnał poza wartościami granicznymi". - ABS nie działa chyba w ogóle.

Kolejnym i bardziej martwiącym mnie problemem jest to, że pewnego dnia (ok 3 tyg. po zdiagnozowaniu problemu z ABS) skrzynia zaczęła działać w trybie awaryjnym (moja diagnoza - mechanikiem nie jestem). Wygląda to tak, że samochód jedzie cały czas na 3 biegu, nie zmienia przełożeń (skrzynia jest 4 stopniowa). jeśli dam na 1, to jedzie na tej 1, na dwójce również wrzuci na 2, ale na D jest ewidentnie mułowaty przy ruszaniu i nawet do 100km/h nie zmienia na wyższy bieg co by wskazywało na to, że jedzie cały czas na 3. Bieg wsteczny działa normalnie, a problem pojawił się po prostu z dnia na dzień bez jakichkolwiek "zapowiedzi".
Program VAG wyrzucił mi 9 błędów w tym 7 to zawory magnetyczne, a dwa inne to: nr 652 "Kontrola biegu nieprawidłowy sygnał" oraz nr 300 "Przetwornik temp. oleju skrzyni bieg-G 93 niezidentyfikowany rodzaj uszkodenia".
Dwa ostatnie błędy po wykasowaniu znikają, ale zawory magnetyczne zostają cały czas.

Zastanawiam się czy możliwe jest, że uległy uszkodzeniu wszystkie elektrozawory lub czy jest to jakoś powiązane z pompą hydrauliczną?

Olej i filtr w skrzyni biegów wymieniałem ok 22 tys. km temu (minęło już od tego ok 4 lata). Chciałem to zrobić, ale nie wiem czy jest sens jeśli to jest jakaś usterka w skrzyni :-( Nie wiem już co robić, bardzo proszę o jakieś rady, z góry serdecznie dziękuje.
Dodam, że (chyba) wszystkie wtyczki - 4 które znajdują się na skrzyni od góry sprawdziłem oraz spryskałem specjalnym preparatem na styki, odłączałem już akumulator i nic a nic poprawy.

Screeny z VAGa:
ABS
Skrzynia cz.1
Skrzynia cz.2
Avatar użytkownika
Szkodzin
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lis 2009, o 17:55
Lokalizacja: Bukowno

Automatyczna skrzynia - tryb awaryjny + niedziałający ABS

 

Postprzez k-m-r1 » 13 lut 2015, o 12:32

Kod: Zaznacz cały
foutcode:  01276     hex: 4FC

  Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.
nl    Hydraulische ABS-pomp (V64)
du    Hydraulikpumpe ABS (V64)
en    ABS Hydraulic Pump (V64)

Extra info bij de foutcodes

Signaal buiten specificatie    ↔    (Signal Outside Specification)

Mogelijke verschijnselen:

    ABS lampje brandt
    ABS functioneert niet. Verder rijden kan natuurlijk prima (remmen en rembekrachtiger doen het gewoon), maar je moet je er wel van bewust zijn dat de ABS (Anti Blokkeer Systeem) het niet meer doet

Mogelijke oorzaken:

    Aansluiting van ABS pomp (V64) op Regelmodule defect
    Bedrading en/of aansluitingen defect
    ABS pomp (V64) defect
    Regelmodule Remmen (J104) defect

Mogelijke oplossingen:

    Check de connector van de ABS pomp (V64) op de Regelmodule
    Check / repareer bedrading en aansluitingen
    Check (meetwaardeblokken) / vervang de ABS Hydraulic Pomp (V64)
    Check (meetwaardeblokken) / vervang de Regelmodule Remmen (J104)

Electrische fout in Circuit    ↔    (Electrical Fault in Circuit)

Mogelijke verschijnselen:

    ABS lampje brandt
    ABS functioneert niet. Verder rijden kan natuurlijk prima (remmen en rembekrachtiger doen het gewoon), maar je moet je er wel van bewust zijn dat de ABS (Anti Blokkeer Systeem) het niet meer doet

Mogelijke oorzaken:

    Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
    Slechte aarding
    Bedrading en/of aansluiting van/naar de ABS pomp (V64) defect
    ABS pomp (V64) defect

Mogelijke oplossingen:

    Check / vervang zekering(en)
        haal de zekering(en) er uit
        maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
        zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
        zekering(en) terugplaatsen / vervangen
        soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
        is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
    Check / repareer aarding
        accupolen en de accuklemmen goed schoonmaken met schuurpapier of een staalborstel. Daarna even invetten met een likje vaseline en flink vast monteren
    Check / repareer bedrading en aansluitingen
    Check de connector naar de Regelmodule voor de ABS pomp (V64)
    Check (meetwaardeblokken) / vervang de ABS Hydraulic Pomp (V64)

Extra info:

    Meer info over het ABS systeem (o.a. het testen van de ABS sensoren)
    Bron geertP en Volkswagenfreak. Negen van de tien keer zijn bij een Golf-4 en Bora de zekeringen in de kast op de accu de schuldige. Eén van deze drie zekeringen stuurt de ABS eenheid aan. De contacten van die zekeringen willen wel eens corroderen en dan krijg je de storing die hier omschreven wordt. De ABS eenheid is erg gevoelig voor een (klein) spanningsverlies.
    Haal in alle rust dit kastje even los (kliksysteem), schroef alle kabels even los, de kleine diameters zitten vast met een stekker. Haal alles naar binnen en maak alle contacten goed schoon met wat wd40 / contactspray en een licht schuursponsje. Vervang de groene zekeringen. Maak ook de kabelaansluitingen goed schoon en zet deze met een heel klein likje vaseline weer goed vast. Spuit ook de stekker verbinding heel spaarzaam in met contactspray.
    Nu je toch bezig bent, pak dan ook gelijk de accuklemmen even mee: loshalen, polen en klemmen even licht opschuren, schoonmaken, licht invetten met vaseline en weer monteren.

Onwaarschijnlijk signaal    ↔    (Implausible Signal)

Mogelijke verschijnselen:

    ABS lampje brandt
    ABS functioneert niet. Verder rijden kan natuurlijk prima (remmen en rembekrachtiger doen het gewoon), maar je moet je er wel van bewust zijn dat de ABS (Anti Blokkeer Systeem) het niet meer doet

Mogelijke oorzaken:

    Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
    Bedrading en/of aansluiting van/naar de ABS pomp (V64) defect
    ABS pomp (V64) defect
    Regelmodule Remmen (J104) defect

Mogelijke oplossingen:

    Check / vervang zekering(en)
        haal de zekering(en) er uit
        maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
        zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
        zekering(en) terugplaatsen / vervangen
        soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
        is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
    Check / repareer de connector naar de Regelmodule voor de ABS pomp (V64)
    Check (meetwaardeblokken) / vervang de ABS Hydraulic Pomp (V64)
    Check (meetwaardeblokken) / vervang de Regelmodule voor de Remmen (J104)


[ Dodano: 2015-02-13, 11:33 ]
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00652.html

[ Dodano: 2015-02-13, 11:35 ]
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00300.html
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Szkodzin » 14 lut 2015, o 14:09

Dziękuje, ale niestety nie znam niemieckiego a translator chyba sobie nie radzi z tym :wstyd:
Avatar użytkownika
Szkodzin
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lis 2009, o 17:55
Lokalizacja: Bukowno

Postprzez k-m-r1 » 15 lut 2015, o 13:38

Kod: Zaznacz cały
domu → lista kodów błędów, kliknij tutaj, aby wydrukować

Kod błędu: 00652 (kod (y) odpowiada OBD jest / są: P0730, P0731, P0732, P0733, P0734, P0735, P0736) hex: 28C

   Ten kod błędu odnosi się tylko do pojazdów z grupy VAG.
pl Monitorowania Przełącz
du Gangüberwachung
przekładniowe i monitoring

Dodatkowe informacje na temat kodów błędów

Sygnał prawdopodobne ↔ (Nieoczekiwane sygnał)

Możliwe objawy:

     nieznany

Możliwe przyczyny:

     Automatyczny poziom płynu skrzyni biegów (ATF) w porządku
     Czujnik prędkości samochodu (G68), brudny lub uszkodzony
         Koło impulsowe zabrudzone lub nieprawidłowo zainstalowane
     Czujnik prędkości skrzyni biegów (G38), brudny lub uszkodzony
         Koło impulsowe zabrudzone lub nieprawidłowo zainstalowane
     Przełącznik wielofunkcyjny (F125) uszkodzony (nie wykryto)
     Zawór sprzęgła lub wady ciała
     Pompa płynu z awarii automatyczna skrzynia biegów

Możliwe rozwiązania:

     Sprawdzić poziom płyn do przekładni automatycznych (ATF)
     Sprawdzić / wyczyścić / wymienić czujnik prędkości samochodu (G68)
     Sprawdzić / wyczyścić / wymienić czujnik prędkości skrzyni biegów (G38)
     Sprawdź (bloki pomiarowe) / wymienić przełącznik wielofunkcyjny (F125)
     Sprawdź (bloki pomiarowe) / wymienić sprzęgło i / lub zawór Ciało

Dodatkowe informacje:

     Niewłaściwe zależność między prędkością pojazdu i prędkości wyjściowej z przekładni na biegu
     Poślizg rpm z przekładni hydrokinetycznej lock-up sprzęgle musi być większa niż prędkość przeciągnięcia
     czujnik prędkości pojazdu

Tę stronę ostatnio zaktualizowane dzien 07 listopada 2009 roku Źródło
Korekty / Dodatki Szukaj Odniesienie Uważaj Disclaimer Copyright © 2002-2015 Redakcja G. Speek VAG-COM do domu

Specjalistyczny sprzęt diagnostyczny VAGSpecialist w VAG diagnostyki specjalistycznej aparatury diagnostycznej dla wszystkich marek samochodów


[ Dodano: 2015-02-15, 12:38 ]
Kod: Zaznacz cały
home  →  lijst met foutcodes    klik hier om af te drukken

foutcode:  00652     (de overeenkomstige OBD code(s) is/zijn: P0730, P0731, P0732, P0733, P0734, P0735, P0736)     hex: 28C

  Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.
nl    Bewaking Schakelen
du    Gangüberwachung
en    Gear Monitoring

Extra info bij de foutcodes

Onwaarschijnlijk signaal    ↔    (Implausible Signal)

Mogelijke verschijnselen:

    Onbekend

Mogelijke oorzaken:

    Vloeistof niveau Automatische Transmissie (ATF) niet in orde
    Snelheidssensor-auto (G68) smerig of defect
        Impuls wiel smerig of verkeerd geïnstalleerd
    Snelheidssensor-versnellingsbak (G38) smerig of defect
        Impuls wiel smerig of verkeerd geïnstalleerd
    Multi-Function Switch (F125) defect (maar niet gedetekteerd)
    Clutch or Valve Body defect
    Pomp van de vloeistof van de Automatische Transmissie defect

Mogelijke oplossingen:

    Check niveau Automatic Transmission vloeistof(ATF)
    Check / maak schoon / vervang Snelheidssensor-auto (G68)
    Check / maak schoon / vervang Snelheidssensor-versnellingsbak (G38)
    Check (meetwaardeblokken) / vervang Multi-Function Switch (F125)
    Check (meetwaardeblokken) / vervang Clutch and/or Valve Body

Extra info:

    Onjuiste verhouding tussen de wagensnelheid en de uitgangssnelheid van de versnellingsbak in de ingeschakelde versnelling
    Slip rpm with torque converter lock-up clutch disengaged must be greater than stall speed
    Sensor rijsnelheid

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 07 november 2009.   Bron
Verbeteringen / Aanvullingen      Zoeken      Bronvermelding      Pas op      Disclaimer      Colofon      Copyright © 2002-2015  G. Speek      VAG-COM  home

Specialist in diagnoseapparatuur voor VAGSpecialist in VAG diagnoseSpecialist in diagnoseapparatuur voor alle automerken


[ Dodano: 2015-02-15, 12:40 ]
Kolego co sobie nie radzi??

znasz kod błędu to wklejaj w Google i szukaj podobnych opisów lub rozwiązań

może ktoś wymienił olej ktoś inny zmienił filtr .. poczytaj sprawdzaj, to tańsze niż mechanik i nowa skrzynia z 800 zł
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Szkodzin » 24 lut 2015, o 18:17

Witam, problem ze skrzynią rozwiązany, to była wielka pierdoła :wstyd: Prawdopodobnie taka czarna okrągła wtyczka była niedociśnięta. Nie wiem jak to się stało, że w ogóle ona wyskoczyła :-P
Pozostaje kwestia ABS, sprawdziłem bezpieczniki i wtyczkę przy centralce, ale wszystko wygląda dobrze.
Avatar użytkownika
Szkodzin
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lis 2009, o 17:55
Lokalizacja: Bukowno


- - - Odżywki PL - Odżywki



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości