blokujący się wsteczny

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

blokujący się wsteczny

Postprzez Arfes » 16 lut 2014, o 17:59

Witam mam dosc nietypowy problem z golfem 1.9 td 96r skrzynia na wodziki, cięgna

-kiedy wrzucę wsteczny to wchodzi dobrze ale nie mogę go wyrzucić, gałka jest jakby zablokowana stawia dość duży opór, po próbie siłowej udaje mi sie wyrzucić na luz ale jest on bardzo sztywny prawie nie mogę ruszyć gałką, po dalszej próbie siłowej udaje sie przesunąć gałkę w miejsce gdzie powinna być jedynka tylko ze w skrzyni siedzi wsteczny następnie po energicznym ruchu gałki w dół tak jakbyśmy chcieli wrzucić szybko dwójkę nie zawsze, czasami za drugim razem, drążek się odblokowuje i jest na luzie, wszystko w normie i można wrzucać wszystkie biegi bez problemów wchodzą lekko.
-olej sprawdzony i dolany
-wszystkie biegi wchodzą dobrze nic nie zgrzyta nic nie stuka
-pod mieszkiem wszystko wygląda dobrze
Arfes
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 lut 2014, o 18:38
Lokalizacja: Września

blokujący się wsteczny

 

Postprzez pietrasiak2 » 17 lut 2014, o 14:33

Sprawdź zawieszenie skrzyni i zobacz jak mechanizm zmiany biegów ten przy skrzyni pracuje :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Arfes » 18 lut 2014, o 20:05

Dzisiaj zajrzałem pod maskę i sprawdziłem mechanizm zmiany biegów oraz poduszkę od skrzyni która nie ma zbyt wielkich luzów, za to gałka od biegów lata na boki przy każdym biegu tzn jak np. wrzucam 1 to gałka odchyla sie na lewo i prawo o jakieś 1- 2 cm w jedna i drugą pytanie czy to jest dopuszczalny luz czy jest za duży i czy za to odpowiada element zaznaczony na zółto? po drugie gałka znajdując się na luzie jest jakby przekrzywiona w prawą stronę,patrząc na nią siedząc w aucie, czy to ma jakieś znaczenie? Na rysunku zaznaczyłem czerwoną strzałką element który tez ma luz patrząc na auto od przodu stojąc przed maską to luz jest przód tył i trochę góra doł czy tak powinno być? Na zielono zaznaczyłem biały plastik który nie jest powyginany wygląda dobrze ale patrząc od przodu stojąc przed maską ma luz na boki czyli prawo lewo czy to jest dopuszczalne? Obrazek
Arfes
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 lut 2014, o 18:38
Lokalizacja: Września

Postprzez pietrasiak2 » 19 lut 2014, o 10:24

Myślę , że można zrobić lekką korektę by wykasować luz na tym mechaniźmie. Mianowicie na lewarku masz śrubę , należy ją poluzować i wykasować luz między kulką a obudową. (dodam zestaw naprawczy lewarka to koszt ok 10PLN). Tu trochę zniwelujesz. Najważniejszy mechanizm i co leci w MK3 to w/g rysunku to kulka na el nr 17 na pinowym drążku włączania nr 27 z rysunku.
Czy to po wymianie czy w trakcie eksploatacji można na tym mechaniźnie robić regulację . kożystałem z tego rysunku i te nr bierz pod uwagę:
http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=10 ... t=0&ndsp=9
potrzebne są 2 osoby jedna trzyma lewarek druga reguluje pod autem na drążku idącym od lewarka
luzujesz śrubę na wałku na obejmę (nr 39) i trzymasz ustrojstwo nieruchomo 2 osoba trzyma i lekko przyciąga do siebie po czym zabezpieczasz obejmę i sprawdzasz wszystkie biegi oraz luz.
Ewentualnie robisz korekty. Może ktoś to zanegować , ale robiłem to już parę razy z pozytywnym skutkiem . :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Arfes » 22 lut 2014, o 15:42

Dzisiaj po raz kolejny wziąłem sie za mechanizm ale najpierw chciałem wykluczyć skrzynie niestety po rozłączeniu mechanizmu od skrzyni i ręcznym wrzucaniu i wyrzucaniu wstecznego także czuć jak wsteczny się blokuje, coś sie wydarzyło niedobrego w skrzyni. Rzeczywiście pod mieszkiem odkręcając śrube na imbus i obracaniem lewarka w koło można przesunąć sobie położenie gałki i tym samym ułatwić wbijanie piątki. Co do wstecznego to gdy zablokuje sie na dobre czeka mnie wymiana skrzyni.
Arfes
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 lut 2014, o 18:38
Lokalizacja: Września

Postprzez snowfox » 16 mar 2014, o 14:00

Witam
podłącze sie do tematu
kilka już razy zdarzyło sie ze jak zostawiłem auto na wstecznym biegu i rano wsiadłem to nie chciał wskoczyć na luz. Lekkie siłowanie sie z gałką zmiany biegów i popuścił.
Dodam tylko ze nie ma problemu ze zmianą biegów na inne 1,2,3,4,5. Sporadycznie zdarza sie ze nie zawsze na włączonym silniku wsteczny od razu sie wbija i muszę kilka prób zrobić. Zazwyczaj udaje sie jak z 1 dam na luz i potem wsteczny.
No i mam teki dziwne odczucie ze przy przyspieszaniu całe auto ma drgania i gałka skrzyni biegów jak tą trzymam to drży.
Skrzynia była robiona 2 lata temu przez poprzedniego właściciela.
Proszę o informacje co mam z tym zrobić, luz czy sprawa jest na tyle pilan by ingerować w układ zmiany biegów.
snowfox
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 09:28
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Arfes » 23 mar 2014, o 11:54

Witam problem z blokujacym sie wstecznym okazał sie poważny i musiałem kupic używana skrzynie która na dniach będzie zamontowana.
Arfes
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 lut 2014, o 18:38
Lokalizacja: Września


- - - Dieta - https://www.grafzone.pl - Dieta - Dieta - https://www.kasjer24.pl - Dieta



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości