Ciężko chodzi lewarek biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Ciężko chodzi lewarek biegów

Postprzez darkmen21 » 22 mar 2010, o 14:39

Witam!
Od pewnego czasu lewarek biegu przy wrzucaniu biegów chodzi dość ciężko nawet słyuchać skrzypienie przy przesuwaniu dzwigni, autko chodzi ok, skrzynia chodzi cichutko, nie słcyhać łożysk, biegi nie wyskakują, drążek nie lata, podczas jazdy nie drży wszystko jest ok, ale zmiany biegów są denerwujące.

Co może być przyczyną??skrzynia sama w sobie, czy tylko mechanizm rzy lewarku??miał ktoś taki problem??
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Ciężko chodzi lewarek biegów

 

Postprzez gello1 » 22 mar 2010, o 15:06

opór może powstawać na drązku ktory biegnie z tyłu za silnikiem nad kolektorem (dosłownie jak się kończy sciana grodziowa) ten drążek przechodzi przez blaszkę z uszczelką.I w tym miejscu potrafi się brudzić i dlatego powstaje opór przy przechodzeniu właśnie przez ten otwór. JA miałem problemy w zimie 5-tka nie chciala wogóle wchodzi dopiero jak sie rura nagrzała stopniowo zaczynała wchodzic piątka.Wystarczy umyć ten drążek i powinno być lepiej. Można przesmarować
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez darkmen21 » 22 mar 2010, o 15:15

no własnie mam tylko 5 jakoś tak jakby cieżej sie wrzucała, ale w sensie jakby gdzieś smaru nie było na mechanzmie zmiany biegów, tak to czuje ;-) obczaje jutro w kanale,bo dzisiaj nie dam rady juz
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez gello1 » 22 mar 2010, o 15:18

z kanału tego nie zobaczysz bo od spodu zasłania katalizator. Wszytsko widać jak na dłoni podnosząc maskę i patrzeć mniej wiecej tam gdzie jest sonda wkręcona przed katalizatorem
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez darkmen21 » 22 mar 2010, o 15:21

aaa, dobra uwaga:)to obczaje dzisiaj:)
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez SotoM » 22 mar 2010, o 18:57

sprawdź stan oleju w skrzyni. moze tez kwestia regulacji...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez VWojtek » 23 mar 2010, o 18:26

Wystarczy że otworzysz maske i spryskasz olejem (ale olejem a nie WD-40) wszystkie połączenia od drążka do skrzyni te co są mniej więcej pod zbiornikiem płynu chłodz. Troche rozruszasz i drążek chodzi lekko ;)
A ja mam jeszcze pytanie czy ktoś wymieniał te gumki przez które przechodzi drążek zmiany biegów. Jedną widać po ściągnięciu skóry z mieszka a druga jest pod podwoziem na wysokości katalizatora. Prosze po porade bo drążek mi lata jak psu jajca.
My Golf
Avatar użytkownika
VWojtek
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 4 lis 2007, o 10:16
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez darkmen21 » 17 kwi 2010, o 17:34

gello1, przesmarowany drązek i ta kulka i wszystko działa że aż miło:)dziki men za radę!
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio


- - - CLA - https://www.euroin.pl - CLA



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron