Ciężko ,,wchodzi" jedynka i wsteczny a ponadto...

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Ciężko ,,wchodzi" jedynka i wsteczny a ponadto...

Postprzez maxley » 6 wrz 2009, o 20:18

Tak jak w temacie. Z oporem wchodzi mi jedynka i wsteczny. Czasami jak nie chce wejść zwiększam delikatnie obroty i wchodzi. Generalnie nigdy mi się nie zdarzyło że w ogóle któryś z wymienionych biegów nie chciał wejść ale nie jest to komfortowe podczas jazdy. Pozostałe biegi wchodzą płynnie. Mam jeszcze jedno zastrzeżenie. Otóż po zmianie biegu szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3 samochód szarpie. Staram się to robić bardzo płynnie ale i tak widzę po pasażerach że odczuwają szarpnięcia.
Czy wyżej wymienione problemy świadczą o tym że skrzynia jest do wymiany czy niektóre jej elementy już się zużyły ??
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Ciężko ,,wchodzi" jedynka i wsteczny a ponadto...

 

Postprzez cementowy_jas » 6 wrz 2009, o 20:34

możliwe że trzeba wyregulować luzy między lewarkiem a skrzynią na początek - jeśli to nie wyeliminuje przyczyny to trzeba dopiero szukać innych przyczyn. Może sprzęgło?
cementowy_jas
Badacz tematu
 
Posty: 174
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 13:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez Procent » 7 wrz 2009, o 18:34

Olej w skrzyni biegów. To po pierwsze. Pełen syntetyk 75W90. Gwarantuje że problem zniknie
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez maxley » 7 wrz 2009, o 23:46

Hmm... a gdzie się to uzupełnia ?? Gdzie sprawdzić stan i gdzie dolewać ??
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Postprzez SotoM » 7 wrz 2009, o 23:57

Procent napisał(a):Gwarantuje że problem zniknie
nie badź taki pewny... jak dla mnie to problem tkwi w sprzegle... linka zatarta lub docisk sprzegła zaczyna kucac jak i tarcza sprzegła jest bliska końca...na poczatek zaczął bym od wymiany linki.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez ciunek » 11 paź 2009, o 14:05

Ja u siebie mam podobny problem, tzn jesli chodzi o jedynke to nigdy mi nie zazgrzytala, ale za to czasami nie moge jej wlozyc, tak jakby cos sie zblokowalo, a innym razem wejdzie plynnie, wsteczny czasem zgrzyta, czasem wchodzi ladnie. Pytanie jest tego typu? co to moze byc ? bylem u kilku mechanikow i napotkalem odpowiedz - moze sprzeglo, ale moze czy napewno ? ile moze sie konczyc sprzeglo skoro od pierwszego razu jak mi sie takie cos zrobilo do teraz zrobilem juz z tym faktem ponad 15tys km ?? wydaje mi sie ze jesli bylo by to sprzeglo to juz dawno by sie posypalo, a ono ani nie ciagnie, ani nic sie z nim nie dzieje, inne biegi wchodza super :?: :-/ Jak wyglada sprawa z regulacja dzwigni i calego mechanizmu zmiany biegow w skrzyniach w GTI :?: z gory dzieki za pomoc, Pozdro :)
Avatar użytkownika
ciunek
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 13 gru 2008, o 02:00
Lokalizacja: Przemyśl


- - - Dieta - https://www.daliatorun.pl - Dieta



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości