dziwne świszczenie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

dziwne świszczenie

Postprzez Krzych89 » 25 sie 2008, o 19:31

Witam
Mam taki problem w moim golfie III że jak włącze 5 bieg na rozgrzanym silniku to zaczyna coś tak dziwnie świszczeć niewiem do czego ten dziwięk porównać takie jęczenie jak dosłownie silnik samolotu i dzieje sie to przeważnie na trasie po przejechaniu parunastu kilometrów właśnie na piątce później jak trochę pojeżdże na innych biegach na początku po wrzuceniu na piątkę nic się nie dzieje aż wkońcu znowu zaczyna wyć. Co to może być??? Proszę pomóżcie
Avatar użytkownika
Krzych89
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 17:06
Lokalizacja: Gorlice

dziwne świszczenie

 

Re: dziwne świszczenie

Postprzez MTuner » 25 sie 2008, o 19:42

siemka mialem to samo, ale z tego co piszesz to narazie poczatek. Potem ten gwizd moze sie nasilic przypominajac wycie sprezarki turbo i zaczna biegi ciezko wchodzic az do czasu kiedy wogole nie beda dzialac. Werdykt brak oleju w skrzyni. Sprawdz czy jak jest silnik zimny to czy tez gwizda. A jeszcze jedno bo zapomnialem to moze byc tez lozysko wyciskowe na sprzegle ono tak gwizda jak jest juz spracowane. Mnie sie to przytrafilo kiedy auto mialo 180tys. Ile u ciebie jest na liczniku?
Jeśli zobaczysz mnie we wstecznym lusterku to nie próbuj wciskać gazu... ja już to zrobiłem!!!

moj-golf/mtuner-reaktywacja-vr6-t5834.html
MTuner
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 00:21
Lokalizacja: Monachium

Postprzez marcinkoz2910 » 25 sie 2008, o 20:12

Krzych89 napisał(a):że jak włącze 5 bieg na rozgrzanym silniku to zaczyna coś tak dziwnie świszczeć niewiem do czego ten dziwięk porównać takie jęczenie jak dosłownie silnik samolotu i dzieje sie to przeważnie na trasie po przejechaniu parunastu kilometrów właśnie na piątce później jak trochę pojeżdże na innych biegach na początku po wrzuceniu na piątkę nic się nie dzieje aż wkońcu znowu zaczyna wyć. Co to może być??
łożysko wyrobione :!: ale sprawdź też poziom oleju w skrzyni...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Krzych89 » 25 sie 2008, o 22:50

Auto na liczniku ma 190 tys. i właśnie już miałem problem ze skrzynią ponad miesiąc skrzynia mi się po prostu rozpadła na słowacji i musiałem go przywieżć lawetą no i wtedy kupiłem inną używaną skrzynię został do niej zalany olej Castrol i w sumie nie widać żeby coś ciekło a łożysko na sprzęgle też coś właśnie świszczy ale to jest inny dziwięk taki metaliczny i właśnie na wolnych obrotach jak puszczę sprzęgło to świszczy a jak wcisnę to nie ale czy to może mieć związek z tym że akurat na 5 biegu zaczyna tak dziwnie wyć i to po przejechaniu parunastu kilometrów jak jest zimny to tego praktycznie nie ma i jeszcze jak to zaczyna wyć na tej 5 to po redukcji na 4 momentalnie się uspokaja także to wygląda jakby jakieś łożysko na 5 jak myślicie ??? acha i jeszcze mam pytanko jak sprawdzić stan oleju w skrzyni????
Avatar użytkownika
Krzych89
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 17:06
Lokalizacja: Gorlice

Postprzez SotoM » 25 sie 2008, o 23:32

Krzych89, ze wszystkim masz racje. sam sobie odpowiedziałeś. łozysklo oporowe fakt - masz padniete. jesli chodzi o gwizd na 5tym biegu to wina łozyska w skrzyni. ale powiem ci ze miałem w pracy pod soba VW Caddy i miałem to samo.na 5tym biegu swistał jak by turbo pod macha siedziało. 5 lat ja na tym jeździłem i do tej pory ten Caddy z tym jeździ. także nie wiem czy to coś groźnego czy nie. ale skoro juz tyle lat tak to auto jeździ to mój wniosek ze nie jest to nic groźnego.
co do spr.poziomu oleju w skrzyni biegów to musisz odkręcić ten korek kluczem imbusowym 17tka z boku skrzyni w środkowym karterze skrzyni od strony chłodnicy. jak odkrecisz to twoim oczom powinien ukazać sie olej.
z praktyki - kolesie na serwisie seata robia tak aby łozyska w skrzyni nie padały to przechylaja auto na boczek i wlewaja te 100 - 150ml wiecej do skrzyni oleju. i to skutkuje...ja od kąd o tym wiem także tak robie. i nie leca zadne uszczelniacze a ni nic w tym rodzaju...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MTuner » 25 sie 2008, o 23:34

Krzych89 napisał(a):Auto na liczniku ma 190 tys. i właśnie już miałem problem ze skrzynią ponad miesiąc skrzynia mi się po prostu rozpadła na słowacji i musiałem go przywieżć lawetą no i wtedy kupiłem inną używaną skrzynię został do niej zalany olej Castrol i w sumie nie widać żeby coś ciekło a łożysko na sprzęgle też coś właśnie świszczy ale to jest inny dziwięk taki metaliczny i właśnie na wolnych obrotach jak puszczę sprzęgło to świszczy a jak wcisnę to nie ale czy to może mieć związek z tym że akurat na 5 biegu zaczyna tak dziwnie wyć i to po przejechaniu parunastu kilometrów jak jest zimny to tego praktycznie nie ma i jeszcze jak to zaczyna wyć na tej 5 to po redukcji na 4 momentalnie się uspokaja także to wygląda jakby jakieś łożysko na 5 jak myślicie ??? acha i jeszcze mam pytanko jak sprawdzić stan oleju w skrzyni????

Poziom sie sprawdza tak jak zawsze, czyli jedz na prosty teren i musisz wskoczyc pod samochod i tam poczukaj srobki. powinna byc wkrecona od boku chyba ze dojdziesz do niej od komory silnika nie pamietam. prwadzil bym ale nie mam samochodu tutaj. Co do piszczenia to tylko na 5 biegu. tak juz jest bo to jest najdluzszy bieg. Lozysko wyciskowe do wymiany, a najlepiej cale sprzeglo cena kolo450zl Co do skrzyni to tam wchodzi malo tego oleju ok 1,5L jak pamietam. Jak masz ksiazke to tam jest ladnie opisane jak i co.
Jeśli zobaczysz mnie we wstecznym lusterku to nie próbuj wciskać gazu... ja już to zrobiłem!!!

moj-golf/mtuner-reaktywacja-vr6-t5834.html
MTuner
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 00:21
Lokalizacja: Monachium

Postprzez SotoM » 25 sie 2008, o 23:41

MTuner, a w 1.6 wystepowało tez to rozwiazanie jak w 1.8 w zwyrz - ze sprzegło jest od dupy strony?? wiesz o co mi chodzi?? chodzi mi o ta skrzynie do której rozrusznik jest montowany od str,chłodnicy...?? bo jesli było coś takiego to teraz kwestia którą Krzych89, ma skrzynie... bo jeśli ma ta zwykłą ze rozrusznik jest nad pół osią to moze byc faktycznie łozysko oporowe sprzegła. a jak ta druga to juz łozyska tam nie ma takiego tylko z tyłu za tym zielonym dekielkiem(a ono metalicznie obciera nie bedzie bo pracuje w oleju)....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MTuner » 28 sie 2008, o 00:10

SotoM napisał(a):MTuner, a w 1.6 wystepowało tez to rozwiazanie jak w 1.8 w zwyrz - ze sprzegło jest od dupy strony?? wiesz o co mi chodzi?? chodzi mi o ta skrzynie do której rozrusznik jest montowany od str,chłodnicy...?? bo jesli było coś takiego to teraz kwestia którą Krzych89, ma skrzynie... bo jeśli ma ta zwykłą ze rozrusznik jest nad pół osią to moze byc faktycznie łozysko oporowe sprzegła. a jak ta druga to juz łozyska tam nie ma takiego tylko z tyłu za tym zielonym dekielkiem(a ono metalicznie obciera nie bedzie bo pracuje w oleju)....

Sorki ale nie jestem w stanie tego sprawdzic bo samochody stoja w Polsce, a ja teraz jestem w Monachium.
Jeśli zobaczysz mnie we wstecznym lusterku to nie próbuj wciskać gazu... ja już to zrobiłem!!!

moj-golf/mtuner-reaktywacja-vr6-t5834.html
MTuner
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 00:21
Lokalizacja: Monachium


- - - Zdrowie - https://www.zdroweinfo.pl - Zdrowie



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości