dziwne zachowanie skrzyni

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

dziwne zachowanie skrzyni

Postprzez lookasgolf33 » 22 cze 2011, o 19:49

problem polega na tym ze np:-mam jakies 80 na godzine i jade "na luzie",probuje wrzucic piatke a tu zgrzyt,piatka wchodzi ale jest ostry zgrzyt,inna sytuacja-ruszam z jedynki,wrzucam dwojke a tu taki sam dzwiek....co jest nie tak?dodam ze pojechalem na warsztat dowiedziec sie jak to wkoncu jest z tym olejem w skrzyni...a tam mi powiedzieli ze nie podejma sie wymiany,mechanik obejrzal i stwierdzil ze nie ma korka wlewowego do skrzyni,wiec trzeba by skrzynie rozbierac...nie wiem czy mial racje bo sam sie na tym nie znam.co sadzicie?????????????????
Avatar użytkownika
lookasgolf33
Gaduła
 
Posty: 431
Dołączył(a): 12 maja 2009, o 18:01
Lokalizacja: Sulów

dziwne zachowanie skrzyni

 

Postprzez SotoM » 22 cze 2011, o 22:38

:lol: nie jedź juz tam... korek jest spustowy i wlewowy. spustowy jest pod lewa pólosia napedową a wlewowy na srodku od przedu{od str chłodnicy}
chyba ze skrzynia jaka siedzie w twoim wózku jest rzeźba w rzeźbie...
jesli wymiana oleju nie pomrze to trzeba bedzie sie pochylic nad sprzegłem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 23 cze 2011, o 04:13

Potwierdzam - nie jedz tam.
Korek wlewowy i spustowy sa od strony lewej polosi odkrecane imbusem nr 17. Odkrecasz wlewowy, jak nie masz imbusa to wykrecasz jedna srube z kola (tez 17), wkladasz lbem do korka i lapiesz za srube kluczem plaskim 17 - ja tak zawsze odkrecalem.
Olej do skrzyni spokojnie wlejesz samemu od gory. Patrzac na silnik korek bedziesz mial po prawej stronie.
Olej tylko 75W90. Do tej skrzyni wchodzi chyba 3.1 litra oleju.
Wlewajac musisz uwazac, jak przelejesz, czyli olej wyleci z otworu wlewowego to masz juz poziom ok., wtedy zakrecasz korek i jezdzisz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez uzbek » 24 cze 2011, o 10:27

Czujesz szarpnięcia przy wrzucaniu biegów z wciśniętym sprzęgłem? Jeżeli tak - sprzęgło nie cofa się całkowicie. Jeżeli nie - ja bym stawiał na synchronizator dwójki i piątki, ale musisz najpierw spróbować wysprzęglać podwójnie jak kiedyś w STARach, czyli jedziesz dajmy na to jedynką: sprzęgło->luz->puszczasz sprzęgło->wciskasz sprzęgło->dwójka.
Jeżeli zgrzyty nie ustąpią - sprzęgło/linka, jeżeli nie zgrzytnie - synchronizator.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez lookasgolf33 » 24 cze 2011, o 11:36

aha,serdeczne dzieki koledzy ;-)
Avatar użytkownika
lookasgolf33
Gaduła
 
Posty: 431
Dołączył(a): 12 maja 2009, o 18:01
Lokalizacja: Sulów


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron