Witam serdecznie.
Posiadam Golfa 3 rocznik 96 z silnikiem 2.0 AGG 115km jest to wersja kombi z automatyczną skrzynią biegów. Autko ma przejechane 320 tyś km. Ostatnio pojawił mi się problem z którym nie mogę sobie kompletnie poradzić. Dlatego mam nadzieję że tutaj ktoś mi coś podpowie lub doradzi. Mianowicie 6 dni temu podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością jadąc 80km/h obroty w golfie zaczeły strasznie skakać oraz skrzynia nie wiedziała jaki bieg ma wrzucić. Przestraszyłem się i zatrzymałem auto. Za chwilę dalej uruchomiłem i jechałem przez pewien czas było okej ale potem ta sama sytuacja z tym że skrzynia przerzucała tylko z 1 na 2 na 3 bieg już nie chyba że rozpędziliśmy auto do bardzo wysokich obrotów. Dojechałem do domu i auto stało pod blokiem za kilka godzin musiałem wyjechać wsiadam do golfa ale on wcale nie chce odpalić. Tak więc na drugi dzień przyjechał znajomy z VAG-iem. Po podpięciu miałem błąd 00518 TPS G69. Tak więc znalazłem drugą przepustnicę i założyłem. Po założeniu przepustnicy samochód odpalił za 1 razem bez problemu i świetnie trzyma równiutko obroty. ale wyjechałem z garażu w celu sprawdzenia czy biegi są jak powinny być. I ku mojemu zdziwieniu żeby auto wrzuciło 2 lub 3 trzeba je kręcić ponad 4 tyś obrotów . wcześniej 2 tygodnie temu normalnie ruszając golfik bardzo płynnie zmieniał biegi. Zadzowniłem do mechanika który powiedział że skrzynia może głupieć po padnięciu przepustnicy tym bardziej że na VAG błąd połążenia przepustnicy pokazywał się również na sterowniku skrzyni. Po skasowaniu błędów na skrzyni jak i silniku błąd 00518 TPS g69 nie pokazuję się ale biegi nadal mi wariują chodz dzisiaj już miałem momenty że skrzynia przeżuciła jak daawniej bardzo płynnie. Dodam że adaptacja przepustnicy nie była przeprowadzona ponieważ mechanik powiedział że jeżeli nie bd mógł odpalić golfa po założeniu 2 przepustnicy to wtedy adpatacja będzie potrzebna . ale golf odpalił za 1 ku mojemu zdziwieniu. Zatem proszę o pomoc ponieważ jestem młodym człowiekiem który dużo serca włożył w ten samochód zrobiłem w nim głowice całe zawieszenie. Dodam że jest to autko na gazie. W skrzyni nigdy nie wymieniałem oelju ponieważ mechanicy mówili że jeżeli wszystko pracuje jak należy nic nie ruszać. Raz tylko dolewałem przez korek z przodu skrzyni oleju 3 setki ATF. Miarki na skrzyni bagnetu nie posiadam więc nie wiem jak sprawdzić faktyczny stan oleju. Proszę o pomoc jeżeli ktoś wie lub ma pomysł dlaczego ta skrzynia tak nagle zaczeła mi głupieć raz działa poprawnie a raz rusząjąc nie może normalnie zmienić biegu tylko kreći na bardzo wysokie oboroty i nagle zmieni z mocnym szarpnięciem BŁAGAM O POMOC>
Pozdrawiam Robert.