Golf 3 . 2.0 115km. automat ! POMOCY>!

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Golf 3 . 2.0 115km. automat ! POMOCY>!

Postprzez tyDi » 14 mar 2013, o 00:17

Witam serdecznie.
Posiadam Golfa 3 rocznik 96 z silnikiem 2.0 AGG 115km jest to wersja kombi z automatyczną skrzynią biegów. Autko ma przejechane 320 tyś km. Ostatnio pojawił mi się problem z którym nie mogę sobie kompletnie poradzić. Dlatego mam nadzieję że tutaj ktoś mi coś podpowie lub doradzi. Mianowicie 6 dni temu podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością jadąc 80km/h obroty w golfie zaczeły strasznie skakać oraz skrzynia nie wiedziała jaki bieg ma wrzucić. Przestraszyłem się i zatrzymałem auto. Za chwilę dalej uruchomiłem i jechałem przez pewien czas było okej ale potem ta sama sytuacja z tym że skrzynia przerzucała tylko z 1 na 2 na 3 bieg już nie chyba że rozpędziliśmy auto do bardzo wysokich obrotów. Dojechałem do domu i auto stało pod blokiem za kilka godzin musiałem wyjechać wsiadam do golfa ale on wcale nie chce odpalić. Tak więc na drugi dzień przyjechał znajomy z VAG-iem. Po podpięciu miałem błąd 00518 TPS G69. Tak więc znalazłem drugą przepustnicę i założyłem. Po założeniu przepustnicy samochód odpalił za 1 razem bez problemu i świetnie trzyma równiutko obroty. ale wyjechałem z garażu w celu sprawdzenia czy biegi są jak powinny być. I ku mojemu zdziwieniu żeby auto wrzuciło 2 lub 3 trzeba je kręcić ponad 4 tyś obrotów . wcześniej 2 tygodnie temu normalnie ruszając golfik bardzo płynnie zmieniał biegi. Zadzowniłem do mechanika który powiedział że skrzynia może głupieć po padnięciu przepustnicy tym bardziej że na VAG błąd połążenia przepustnicy pokazywał się również na sterowniku skrzyni. Po skasowaniu błędów na skrzyni jak i silniku błąd 00518 TPS g69 nie pokazuję się ale biegi nadal mi wariują chodz dzisiaj już miałem momenty że skrzynia przeżuciła jak daawniej bardzo płynnie. Dodam że adaptacja przepustnicy nie była przeprowadzona ponieważ mechanik powiedział że jeżeli nie bd mógł odpalić golfa po założeniu 2 przepustnicy to wtedy adpatacja będzie potrzebna . ale golf odpalił za 1 ku mojemu zdziwieniu. Zatem proszę o pomoc ponieważ jestem młodym człowiekiem który dużo serca włożył w ten samochód zrobiłem w nim głowice całe zawieszenie. Dodam że jest to autko na gazie. W skrzyni nigdy nie wymieniałem oelju ponieważ mechanicy mówili że jeżeli wszystko pracuje jak należy nic nie ruszać. Raz tylko dolewałem przez korek z przodu skrzyni oleju 3 setki ATF. Miarki na skrzyni bagnetu nie posiadam więc nie wiem jak sprawdzić faktyczny stan oleju. Proszę o pomoc jeżeli ktoś wie lub ma pomysł dlaczego ta skrzynia tak nagle zaczeła mi głupieć raz działa poprawnie a raz rusząjąc nie może normalnie zmienić biegu tylko kreći na bardzo wysokie oboroty i nagle zmieni z mocnym szarpnięciem BŁAGAM O POMOC>
Pozdrawiam Robert.
Ostatnio edytowano 17 mar 2013, o 04:09 przez tyDi, łącznie edytowano 3 razy
tyDi
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:56
Lokalizacja: Lublin

Golf 3 . 2.0 115km. automat ! POMOCY>!

 

Postprzez trollu » 15 mar 2013, o 00:02

olej w skrzyni automatycznej powinno się zmieniać. nie warto patrzeć na gadanie mechaników czy zalecenia producentów. olej spuścić, misę odkręcić (o ile jest) w celu wyczyszczenia magnesów z opiłków i zalać nowym olejem. brat w bmw 328i z automatem ma systematycznie zmieniany olej w skrzyni i co można wywnioskować z for, kto wymienia ten nie narzeka
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 15 mar 2013, o 00:16

Tacy mechanicy to ... nie mechanicy. Cytuje:

Pojemność skrzyni:
- całkowita, z przekładnią hydrokinetyczną - 6,0 dm3
- do wymiany, co 60 000 km - 3,0 dm3


(Golf III - Sam naprawiam)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tyDi » 16 mar 2013, o 09:42

pytanie moje brzmi jak wymienić olej w przekładni hidrokinetycznej? mieści się tam 6l oleju :O?? bo ten olej który znajduję się w misce która mam to jest inny niż w hidrokinetycznej i słyszałem mieści się go tam 3 l. btw znalazłem problem tego że nie chodził i powiem krótko programy typu vag polski lub vag com z allegro można wsadzić sobie gdzieś. na vag-com z allegro nie widział żadnego błędu po podpięciu pod oryginał bosh błąd tpsu na skrzyni oraz silniku .:)
tyDi
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:56
Lokalizacja: Lublin

Postprzez trollu » 16 mar 2013, o 16:08

nie wiem w jak w golfach i innych vw bo nigdy nie maiłem styczności z automatami vw i średnio się interesowałem. na przykładzie BMW wiem tyle, że skrzynia ma swoją misę olejową, w niej są magnesy do chwytania opiłków i przez nią pewnie spuszcza się olej ze skrzyni. do samej skrzyni wchodzi coś koło 3-4 ale juz do konwentera coś koło 12-15? kiedyś raz tylko coś czytałem że gościu robił kompletny remont automata w e39 i cała skrzynia była od nowa zalewana olejem. przy normalnej wymianie oleju konwentera się nie rusza, żeby do niego się dostać trzeba chyba targać skrzynię. kiedyś miałem okazję kupić vectrę b z automatem i kumpel powiedział mi że do wymiany oleju w niej też trzeba ją ściągać i chyba rozpoławiać żeby filtry wymienić czy coś bo najprawdopodobniej nie ma swojej misy olejowej jak silnik czy skrzynie w BMW/mietkach. w golfie pewnie skrzynia tez nie ma misy i nie wiem czy nie będzie historia jak w oplu ale tylko tak przypuszczam

olej do skrzyni jest inny niż do silnika - to olej przekładniowy
na stronie motula czy valvoline dobierzesz olej do silnika i skrzyni jeśli nie wiesz jaki masz kupić
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez damianco » 16 mar 2013, o 20:07

A więc Panowie do rzeczy bo się zrobił niezły bałagan.
1. olej podlega wymianie co 60tyś km.
2. wraz z olejem należy wymieńić filtr i uszczelke misy
3. Do pełnej wymiany potrzeba niecałe 6 litrów oleju.
W przypadku pełnej wymiany należy odkręcic skrzynke sterująca.( nie ma sensu tego robić dgy nie robimy remontu skrzyni)
4. Do wymiany częściowej potrzeba ok 3 litrów oleju.
Nr częśći potrzebnych do tej operacji.
olej atf nr.oe g052162a2 nr febi f29738
filtr oleju nr oe 01M325429 nr febi f14256
uszczelka nr.oe 096321370nr. febi f14270.
A teraz sama procedura
-Rozgrzewamy olej w skrzyni.
-Odkręcamy metalową osłonę miski olejowej skrzyni biegów( o ile dobrze pamiętam 4 śruby na 13)
-Bierzemy nieduży płaski pojemnik
-Odkręcamy 4 śruby trzymające miskę olejową skrzyni biegów( o ile mnie pamięć nie myli 4sruby na nasadkę 10)
-Usuwamy miskę z uszczelką i spyszczamy olej.
- Usuwamy stary filtr
-Następnie ostrożnie wyciągamy plastikową rurke olejową( najlepiej zrobić to przy zdjętej misce gdyż łatwiej wtedy odczepić trzymające ją od spodu zaczepy. Należy robić to ostrożnie aby ich nie połamać)
- Czyścimy miske
Montaż przebiega w kolejności odwrotnej.
-Następnie dobrze jest się zaopatrzyc w lejek i kawałek plastikowej rurki lub węza gumowego.
Wąż wkładamy w otwór po miarce i wleamy olej.
- gdy zacznie się przelewać odpalamy silnik i załączamy kilkokrotnie każdy bieg( oczywiście noga na hamulcu!!!!!)
- Gdy olej zacznie robić się ciepły gasimy silnik mi dolewamy olej.
-gdy zacznie się przelewać ponownie wyciągamy wąż i zakładamy rurkę olejową.
Zakładamy osłone miski
Wykonujemy jazdę próbną
Ps. w twoim przypadku wykonałbym jeszcze adaptację przepustnicy i sprawdził na vagu jak pracują selenoidy w skrzyni. Sprawdz to na postoju podczas załączania kolejnych biegów jak i w czasie jazdy. Będziesz miał wtedy konkretną i sensowną odpowiedź co dolega Twojej maszynce.
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez tyDi » 17 mar 2013, o 02:06

Więc tak panowie. Problem rozwiązany przepustnica zaadoptowana problemem było zwarcie kabla do masy. Mam teraz inne pytanie czy po zaadoptowaniu przepustnicy mogę mięc większe spalanie? Bo np dziś zalałem za 30 zł gazy około 12 l. I na tym zrobiłem jakieś 80 km z tym że jakieś 10 minut ryłem się żeby wyjechać z pod bloku potem około 10 minut stałem na przejezdzie kolejowym i dojeżdżając do domu golf już na gazie słabł czułem że ma mało gazu. Pytanie moje brzmi Czy takie spalanie w silniku 2.0 automat kombi jest normalne?? wcześniej na starej przepustnicy miałem około 11-12 l na 100km gazu. dodam że dziś temp na dworze -10
tyDi
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 23:56
Lokalizacja: Lublin


- - - Gainer - https://www.dolbud.com.pl - Gainer



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron