Witam
Jakis czas temu mialem poblem z kończacym sie sprzęgłem w VW Golfie MKIII 1.6 AEE 75KM. Samochód był przymulały, słabo przyspieszał i czasami szarpał przy ruszaniu. Teraz gdy wymieniłem sprzegło na nowe nie mam zastrzeżeń co do właściwości jezdych, natomiast pojawiło sie po jakims czasie dziwne zachowanie silnika, czego poprzednio nie bylo. Przy uruchamianiu auta wskazówka obrotów wystrzeliwuje powyżej 2000 obrotów jakby auto miało leciec w kosmos, po czym opada poniżej 1000. To samo się dzieje przy wcisniecu sprzegła i zmianie biegów. Silnik pracuje wtedy jakby nierównomiernie. Dodatkowo odnosze wrażenie że wzrosło mi spalanie beznzyny. Generalnie przed wymianą silnik pracował bardzo ładnie i nie miał problemów z falującymi obrotami. Przy uruchamianiu osiagał obroty poniżej 1000 i utrzymywał je na tym samym poziomie. Teraz co jakiś czas skaczą. Czy to może mieć związek z ze źle wyregulowanym nowym sprzegłem? Poza tym zastanawia mnie też inna kwestia. Rok temu robiłem prawo jazdy na 2-letnim Fiacie Grande Punto i starszym Oplu Corsie, które z miejsca bez problemu ruszały na półsprzegle. W golfie z nowym czy starym sprzeglem za ..olere w ten sposób nie pojade. Czy to jest normalne w starszych samochodach?