golf gt tdi

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

golf gt tdi

Postprzez apmragowo » 17 sie 2009, o 13:08

witam.

kupilem golfika 3 gt tdi, jendak wlasciciel mowil ze nie wchodzi 5ty bieg i ze nie nalezy go wrzucac, wczoraj wracalem z trasy i po przejechaniu 100km na 4tym biegu przy wyzszych obrotach ale wcale nie takich wysokich zaczelo "szarpac" samochód tzn jakby sie krztusił,
czy to moze byc wina skrzyni czy czegos innego?

jechałem 100km/h przy wyzszej predkosci po prostu zaczelo szarpac.
apmragowo
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 13:04
Lokalizacja: asd

golf gt tdi

 

Postprzez oizo » 17 sie 2009, o 13:13

mozliwe ze masz uszkodzona 5 wiec nie radze wrzucac bo jak ci sie skrzynia posypie to bedzie problem. lepiej mechanik od razu
oizo
 

Postprzez apmragowo » 17 sie 2009, o 13:19

no ok i nie wrzucalem 5, a co z tym szarpaniem? nigdy tego nie bylo mowi wlasciciel a go znam wiec na pewno nie klamie, zatankowalem te samo paliwo co on zawsze tankowal tzn. z tej samej stacji, tyle ze on tylko po warszawie jezdzil i okolo 70km/h, a ja w trasie ,
apmragowo
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 13:04
Lokalizacja: asd

Postprzez Ramze$ » 17 sie 2009, o 18:15

Odepnij wtyczkę od prędkościomierza od skrzyni biegów i się przejedź, jak nie będzie szarpało to nastawnik do czyszczenia..
A co do skrzyni to nie wiem.. ale sprawdź cięgna pod maską, wybierak, ewentualnie synchronizator mógł paść.. Ale niech się jeszcze inni wypowiedzą..
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Postprzez SotoM » 17 sie 2009, o 22:19

apmragowo, 5 bieg - najprawdo podobnie posypał sie tryb 5tego biegu co jest normą w tych skrzyniach lub synchronizator nie wyrabia - sprawdź na luzie jak bedzie silnik pracował i wrzuć 5ke i puszczej sprzegło i obserwuj co sie dzieje czy cos zaczyna hałasować czy auto zaczyna zdychać ale zaczyna jednoczesnie jakoś ruszać z miejsca.
co do szrpania - jak bedziesz naprawiał skrzynie to zainwestuj w sprzegło bo to jest efekt przeslizgiwania sie tarczy sprzęgła. jak jedziesz 100km/h to obroty masz na 2000 i jak depniesz to to szrpanie zanika??
aby być nawet pewnym to odepnij na chwile kostkę od czujnika prędkości przy skrzyni biegów i sie przejedź. jesli to dalej bedzie wystepowało to na 100% sprzegło a dokładnie tarcza sprzegła. potem zacznie sie całkowicie slizgac a szarpać zacznie na 3cim biegu wtedy to juz nity okładzin tarczy bedą reazały koło zamoachowe i docisk... to tak moja rada sprawdzona w wielu przypadkach w zyciu. ale nie musisz sie mnie słuchac.... ;-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez apmragowo » 18 sie 2009, o 12:47

szarpanie sie pojawia po dluzszej jezdzie,jak jezdze tyle co w miescie to nic nie szarpie jednak na trasie daje sie to we znaki i to sie odczuwa jakby sie cos slizgalo i zalapywalo, oto chodzi ze przy depnieciu sie pojawia.
apmragowo
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 13:04
Lokalizacja: asd

Postprzez SotoM » 18 sie 2009, o 22:39

dobrze - odłącz wtyczkę od prędkościomierza przy skrzyni i sie przejedź... i napisz spostrzeżenia....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 14 gości