apmragowo, 5 bieg - najprawdo podobnie posypał sie tryb 5tego biegu co jest normą w tych skrzyniach lub synchronizator nie wyrabia - sprawdź na luzie jak bedzie silnik pracował i wrzuć 5ke i puszczej sprzegło i obserwuj co sie dzieje czy cos zaczyna hałasować czy auto zaczyna zdychać ale zaczyna jednoczesnie jakoś ruszać z miejsca.
co do szrpania - jak bedziesz naprawiał skrzynie to zainwestuj w sprzegło bo to jest efekt przeslizgiwania sie tarczy sprzęgła. jak jedziesz 100km/h to obroty masz na 2000 i jak depniesz to to szrpanie zanika??
aby być nawet pewnym to odepnij na chwile kostkę od czujnika prędkości przy skrzyni biegów i sie przejedź. jesli to dalej bedzie wystepowało to na 100% sprzegło a dokładnie tarcza sprzegła. potem zacznie sie całkowicie slizgac a szarpać zacznie na 3cim biegu wtedy to juz nity okładzin tarczy bedą reazały koło zamoachowe i docisk... to tak moja rada sprawdzona w wielu przypadkach w zyciu. ale nie musisz sie mnie słuchac....