Haczy po rozgrzaniu

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Haczy po rozgrzaniu

Postprzez kermid » 26 maja 2012, o 03:13

Witam

Po rozgrzaniu strasznie mi biegi zaczynają haczyć szczególnie 2 i 3,4 bieg spokój.Na zimno wprawdzie też nie jest idealnie ale każdy bieg da się wrzucić na raz,na ciepłym np gdy zmieniam z 2 na 3 to coś w połowie drogi zahaczy i muszę mocniej lewarkiem docisnąć żeby wszedł bieg.Jest jeszcze coś takiego że po dłuższej jeździe jest ciężko nawet wybić bieg do pozycji ,,luz,,lewarek tak jakby się kleji Olej w skrzyni biegów wymieniany na elf 80w90,bez zmian.Zmierzam wymieniać sprzęgło bo po rozgrzaniu łożysko wyciskowe mi popiskuje i pedał sprzęgła piszczy i tęgo chodzi,tylko czy to na pewno sprzęgło?
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Haczy po rozgrzaniu

 

Postprzez SotoM » 26 maja 2012, o 10:06

no jakby nie patrzył sam sobie dałes rade... jesli wymiana sprzegła nie pomoze to moze oznaczac ze skrzynia tzn synchroniazatory biegów maja dosc zycia ze juz im nawet 80w nie pomaga...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kermid » 26 maja 2012, o 19:27

No dobra,sprzęgło i tak do wymiany,ale czy to właśnie ono jest winne tej złej zmianie biegów? Dlaczego po rozgrzaniu biegi haczą na odpalonym silniku jak również gdy auto ma zgaszony silnik? Przecież po zgaszeniu nic tam się nie obraca,żadne wałki nie pracują to dlaczego dalej haczy.Eksperymentowałem z olejami w skrzyni,najpierw był 80w90 po ostrej zimie zmieszałem go pół na pół ze starym olejem,bez zmian.Przesmarowywałem cały mechanizm zmiany biegów,bez zmian.Linka sprzęgła podciągana,popuszczana bez zmian....
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 27 maja 2012, o 17:06

najprawdopodobniej zmęczeniu uległy synchronizatory
a to ze na postoju tez haczy to albo sie tak tryby ostawiają ząb w ząb albo wałki nie lezą równolegle miedzy sobą co będzie również powodowało haczące zapinanie sie biegów... chyba ze sie zbyt rozpędziłem z wizja a problem tkwi w poduszce skrzyni - skrzynia bedzie leżała nie tak jak trzeba i tez będzie lipa w pracy biegów ze względu na złe ułozenie lewarka.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kermid » 27 maja 2012, o 20:04

Poduszki mówisz hmm.....też takie podejrzenia miałem choćby z tego względu że podczas puszczania sprzęgła gdy cofam potrafi mocno przyszarpać autem i gdy podczas jazdy dodam lub puszczę gaz to jest szarpnięcie tylko ta temperatura mi nie pasuję,poduszka jak wywalona to cały czas by była siara a to jest najbardziej odczuwalne jak auto osiągnie porządną temperaturę.Synchronizatory,ze 2 często pada to słyszałem ale wszystkie? no 4 bieg najmniej problemów sprawia ale do ideału tęż dużo brakuję.Nie wiem coś puchnie pod wpływem temperatury? że po kilkunastu kilometrach samo wybicie biegów na pozycję luz sprawia większą trudność ? Jak wymienię sprzęgło,włożę w to pieniądze i pracę bo sam zamierzam wymieniać i okaże się że lipa to normalnie........... :wsciekly:
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 27 maja 2012, o 20:56

wiec zostaw sprzegło a sprawdx dokładnie poduszki - skrzyni z L.str ,z P.str silnika i srodkową z przodu. najlepiej jakby były do tego 2ie osoby na zablokowanym aucie na biegu puszczec sprzegło i patrz czy mocno silnik sie unosi ku górze do tyłu sciany grodziowej...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kermid » 28 maja 2012, o 21:19

Sprawdziłem dzisiaj te poduszki,wprawdzie sam ale ze środka auta było widać trochę silnika i obudowę filtra powietrza,no trochę tym silnikiem buja szczególnie jakby od strony pasażera bardziej ,nawet na zgaszonym jak chwyciło się za silnik i porządnie rozbujało to z tamtej strony jakoś tak bardziej zabuja,Tylko co z tego jak zaraz po tym pojechałem do pracy i biegi zmieniało się dobrze...

[ Dodano: 2012-06-01, 23:40 ]
Czy tak bujający się silnik podczas ruszania na ręcznym to norma? czy poduszki pod silnikiem i skrzynią do wymiany
http://w923.wrzuta.pl/film/2PVlmKW2mfZ/g3
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok


- - - Sport - https://www.solectwopromnice.pl - Sport



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości