Biegi powinny wchodzić lekko i swobodnie (bez żadnych zgrzytów, oporów czy zahaczeń)
Jeżeli natomiast tak nie jest, to dokładnie tak jak mówi Ci SotoM, za oporne działanie skrzyni może być odpowiedzialny olej.
Powiedz swojemu koledze, że jeżeli już zdecyduje się na wymianę, to niech absolutnie pod żadnym wypadkiem nie pozwoli omamić się niedouczonemu sprzedawcy, który będzie chciał mu wcisnąć jakiś szajs mówiąc: "ten biorą i nie narzekają". Do takich skrzyń nie leje się byle czego gdyż to dosyć skomplikowane urządzonko, wtedy taka operacja napewno więcej mu zaszkodzi niż pomoże.
Pamiętaj... żaden Hipol, Boxol, Lux i inne tego typu oleje nie wchodzą w grę
Olej jaki może być zastosowany musi (powinien) spełniać następujące wymagania:
-pełny syntetyk
-klasie lepkości SAE 75W-90
-klasie jakości API GL-4 (w ostateczności API GL-4/5)
-specyfikacja VW 501.50
Polecam:
1. VW G50-tym olejem były zalewane skrzynie w fabrycznie nowych Mk3, ale obecnie jest on strasznie ciężko dostępny (wręcz nieosiągalny)
2. Castrol TAF-X
3.Texaco Geartex S4
4.Mobil Vs 2000
PS. Myślę, że kolega Leito też troszkę skorzysta z tego co napisałem skoro myśli o wymianie
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.