jakie mogą być objawy ?

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

jakie mogą być objawy ?

Postprzez VfrymarW » 24 gru 2010, o 16:14

Witam, Jakie mogą być objawy uszkodzonego sprzęgła dwumasowego ?
Silnik 1,9 TDI
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

jakie mogą być objawy ?

 

Postprzez golon113 » 24 gru 2010, o 16:16

masz 110km czy 90km??
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez VfrymarW » 24 gru 2010, o 17:12

było 90 ale była zwiększana na 117 chyba, to jest Seat Toledo II
jak by co
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Postprzez robzar89 » 25 gru 2010, o 06:42

Podepnę się pod temat :oops: Mam 1,9 TDI 110 KM i przypuszczam, że nawala mi sprzęgło. Coś tak dziwnie podczas jazdy na jakimkolwiek biegu ciągle stuka, terkocze nie wiem jak to określić :roll: Biegi wskakują ciężej :-/ Co to może być :?: i ewentualnie co sprawdzić :?: Z góry dzieki
robzar89
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 20:22
Lokalizacja: Jaszczew

Postprzez SotoM » 25 gru 2010, o 14:12

VfrymarW napisał(a): sprzęgła dwumasowego
cos takiego nie istnieje. jak juz to dwumasowa koło zamachowe. objawy moga byc rózne w zaleznosci od stopnia zuzycia czesci.
jesli 2umas jest wydeptany na maxa to chałasuje puka na biegu jałowym buda wpata w reznonans dosłownie jakby poduszka silnika była uszkodzona.
w niewielkim stopniu uszkodzony 2umas słychac gdy delikatnie nacisniesz pedał gazu i zwiekszysz obrty do 1000-1200rpm słychac i czuc chwianie auta silnika wrazenie nierownej pracy silnika. i w czasie jazdy w zakresie obr. do 2000rpm odczuwalne są szarpania,,,
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez VfrymarW » 25 gru 2010, o 15:14

A u mnie jest tak: Seat jest po wymianie skrzyni, i od razu po tym stało się takie coś : na "sucho" biegi wchodzą wszystkie bez problemu, a gdy juz silnik jest odpalony biegi nie chca wchodzic, a wsteczny zgrzyta gdy chce go sie właczyc, ale gdy kilkanascie razy sie nacisnie sprzeglo biegi wchodza bez problemu, a np jak sie go odpali na biegu ze wcisnietym sprzeglem w ogole sprzegło nie ciagnie, ale podczas jazdy nie da sie zredukowac biegu na nizszy, wiec jak sie stanie trzeba zgasic silnik, odpalic na biegu i znowu tak w kolo, a na postoju tak jak by nie wysprzeglalo i te biegi by nie chcialy wejsc, co moze byc tego wszystkiego przyczyna ?
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Postprzez SotoM » 26 gru 2010, o 00:12

zadko bywa ale mogło szlak trafic siłownik lub pompke sprzegła przy pedale.
dobrze odpowietrzyłes sprzegło...?? ta skrzynie zmieniałes ty czy ktos to robił... bo kwestia jest taka. jak ja demontuje skrzynie to zaciskam sobie elastyczny przewód z płynem i mi nie wycieka wszystko z układu. a niektórzy robia to na pojeba- odpinaja przewód z siłownika plyn scieknie z układu a potem sie morduja z odpowietrzeniem układu. wydaje sie to proste ale to nie jest takie hop siup i juz...niby prosty układ a gorszy jest od najprostrzego układu hamulcowego czasami trzeba szukuc mózgu przez tyłek.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez VfrymarW » 26 gru 2010, o 12:31

O pompce już też myśleliśmy i ją wymieniliśmy ale nic nie pomogło niestety... Wymienial skrzynie mechanik ale nie przypominam sobie zeby przewód zaklejał, płyn raczej caly wyleciał. Wiec jest duże prawdopodobienstwo ze jest niby odpowietrzone a trzeba jeszcze odpowietrzac ? Pedał sprzęgła wydaje troche inny niż był przed wymiana skrzyni, taki bardziej "gabczasty" Czyli prubowac odpowietrzac dalej ? A jak to nie pomorze to wym sprzęgła ?
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Postprzez SotoM » 26 gru 2010, o 22:02

a orientujesz sie czy jak skrzynie miał zdjeta to czy sprzegło zrzucał aby spr.w jakim jest stanie.
no ale kurdee... jak mowisz ze popompujesz pedałem i sprzegło jest i po chwili znowu go brak to wina jest hydrauliki. siłownik jest wasz zalozony czy był przy skrzyni od Caddylaka...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez VfrymarW » 26 gru 2010, o 22:27

Jak skrzynia była zdjęta to patrzyliśmy i okladziny byly jeszcze w miare (2-3 mm do nitów) i docisk wszystko wygladalo na dobre, Skrzynie mamy włożoną od Octavi. Siłownik jest założony od tej co była.(chyba) nie jestem pewien, jeszcze się ojca dopytam.

[ Dodano: 2010-12-26, 21:29 ]
Bo co do siłownika to możliwe ze jest za krótki, bo wyjeliśmy go i ojciec śrubą dociskał i wchodzila troche głebiej niż siłownik i wtedy wysprzęglało na zapalonym silniku dobrze, to może być za krótki siłownik o skrzyni o innym oznaczeniu ?
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Postprzez SotoM » 27 gru 2010, o 10:54

przełóż siłownik przy skrzyni. odpowietrz i testuj...moze byc ze siłownik jest inny :-/ różnie to bywa...
bo pomyslałem tez o odwrotnie załozonej tarczy sprzęgła. ale jak piszesz ze jak sprzęgłem po pompujesz i bieg się zapina tylko po chwili jest juz lipa to wina tkwi w zasilaniu czyli w układzie hydraulicznym a nie w samym mechanizmie przenoszącym(sprzęgle)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez VfrymarW » 29 gru 2010, o 00:13

Dobra, temat do zamknięcia. Powodem było rozwalone sprzęgło :kwasny: dwumas zastapiony zwykłym sprzęgłem VALEO. Trzeba być zdolnym żeby załatwić skrzynie (pękła obudowa) i jednocześnie sprzęgło :cry: A to moja sprawka... Za to w moim MK3 wszystko gra :mrgreen:
Avatar użytkownika
VfrymarW
Gaduła
 
Posty: 484
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 17:59
Lokalizacja: Skępe

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 23 gości