Klekotanie na luzie!

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Klekotanie na luzie!

Postprzez jarobarca » 18 cze 2009, o 07:50

Wita. Z gory przepraszam za zalozenie nowego tematu.. ale przeszukiwalem forum i nie znalazlem niczego konkretnego.. W moim golfie 3, kiedy auto stoi na luzie klekocze w silniku(cos w stylu diesla) kiedy wcisne sprzeglo to przestaje i kiedyjade to tez nie klekocze. Dowiedzialem sie ze prawdopodobnie jest to lizysko oporowe w sprzegle(chyba ze jestem w bledzie). Moje pytanie jest takie czy jak wymienie tylko same lozysko to wszystko bdzie ok? czy trzeba cale sprzeglo? I jeszcze jedno wazne pytanie: CZy przy wymianie tego lozyska trzeba wyciagac silnik? JAki kosz to bdzie mniej wiecej. Wielkie dzieki za ewentualna pomoc! POzdrawiam.
jarobarca
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 15:37
Lokalizacja: Zlotoryja

Klekotanie na luzie!

 

Postprzez Legionista » 18 cze 2009, o 08:57

Ten dzwięk co słychać na wolnych obrotach to łożysko oporowe obija się o docisk sprzęgła (to dość częsty przypadek).
Zabardzo nie masz się czym przejmować, gorzej by było, gdyby po wciśnięciu sprzęgła zaczynało wyć wtedy łożysko do wymiany.
Jak juz wymieniac chcesz łożsko to sprawdzic w jakis tanie jest sprzęgło itp.
Ale lepiej wymienic komplet
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez oizo » 18 cze 2009, o 10:09

jak juz placisz za sciagniecie skrzyni to lepiej wymienic kompletne sprzeglo. ja tak zrobilem ale dalej klekotalo i sie okazalo ze to lozysko na 5 biegu skrzynia do remontu. 700zl. ale u ciebie raczej to tylko lozysko oporowe. nie trzeba sciagac silnika. wymien komplet szkoda kasy za jakis czas znowu cos wymieniac i placic dwa razy
oizo
 

Postprzez SotoM » 18 cze 2009, o 10:10

jarobarca napisał(a):Dowiedzialem sie ze prawdopodobnie jest to lizysko oporowe w sprzegle(chyba ze jestem w bledzie)
to źle sie dowiedziałeś... bo jak klekocze to nie łozysko oporowe sprzegła tylko łozysko na wałku głównym w skrzyni biegów... w zalezności jakie to jest klekotanie ale jesli napisałeś ze jak dizel to doskonale wiem co to za klekotanie i to nie jest łożysko oporowe.
łozysko oporowe bedzie szumiało ,świstało...
wcisnij sprzęgło i pomalutku puszczaj pedał i czy bedzie wtedt klekotać czy troszke ucichni i bedzie coraz głosniej... - jesli tak to 100% skrzynia do zdiecie , rozebrania, wymiana łozysk wałka głownego(bedzie widać które dostało w tyłek)... wiec juz dacyzja nalezy do ciebie. naprawiasz swoją kładziesz kase i wiesz co masz. albo kupujesz drugą i nie wiadomo w jakim stanie.... wybór nalezy do ciebie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez oizo » 18 cze 2009, o 10:25

Ja tez proponuje wstrzymac sie z lozyskiem oporowym i przy okazji sciagania skrzyni rozebrac ja. ja wydalem kase na kompletne sprzeglo a stare mialem dobre i znowu musialem sciagac skrzynie bo okazalo sie ze to lozysko na 5 biegu. tez mi dziwnie klekotalo. Przeciez jak naciskasz sprzeglo to odlaczasz skrzynie i ona sie nie kreci to wtedy przestaje klekotac. Lozysko tez raczej wyje a nie klekocze. Jednym slowem sciag skrzynie i daj komus na nia popatrzec bo szkoda dwa razy placic za robote. A ja tak zrobilem i potem zaczela mi 5 wyskakiwac i skrzynia sie zblokowala nie dalo sie biegu wrzucic. masakra.
oizo
 

Postprzez jarobarca » 18 cze 2009, o 11:14

Dzieki chlopaki, widze ze zdania sa troche podzielone. A jesli chodzi o to ze zle sie dowiedzialem.. to troche dziwne bo slyszal to klekotanie mechanik i powiedzial ze to lozysko oporowe, takze nie wiem co o tym myslec.. Dzieki wielkie za odpowiedzi, bede musial oddac do mechanika i niech zobaczy co jest do roboty. Pozdrawiam
jarobarca
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26 cze 2008, o 15:37
Lokalizacja: Zlotoryja

Postprzez SotoM » 18 cze 2009, o 23:15

oizo napisał(a):Przeciez jak naciskasz sprzeglo to odlaczasz skrzynie i ona sie nie kreci to wtedy przestaje klekotac.
no niestety tak nie jest jak myslisz...non stop skrzynia pracuje. aby nie pracowała to by musiał wieloklin wyjsc z tarczy sprzegła-a to niestety jest nie możliwe...
jarobarca, podzielone zdania.... nikt nie wie o jaki dokładnie odgłos ci chodzi... ja wiem z praktyki ze łozysko nie klekocze tylko świszczy i szumi a w momencie wciśnięcia sprzęgła przestaje albo chrobocze... no co , no daj ci Panie Boże ze jak ci wymienia to sprzęgło czy samo łożysko to się to uspokoi... ale jak dalej to będzie....no cóż....jeździć i nie przejmować sie tym...albo pohula długo albo krótko...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - - Kreatyna - https://www.avicodecs.pl - Kreatyna - Dieta - https://www.korol.com.pl - Dieta



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości